1

Téma: Ninja MR21-R01A 3.5ccm - teplota provozu

Zdravím, mám tento motor a zajmalo by mě, na jakou teplotu ho mám ladit. Je to můj první závodní motor a jeste nikdy jsem ho neladil. Zatím jsem jezdil s hpi trophy. Na jakou teplotu ho mam vyladit? Ochuzovanim paliva na hlavni jehle zvysuju teplotu a naopak zejo? Jakej vliv na to ma pomala jehla? Tam pridavam bohatost smesi, na to, aby mi sel motor lepe do vyzsich otacek. Jen se ujistuju, jestli jsem napsal blbost, tak me opravte. Jak je na tom tenhle motor s vykonem? Je to jeden z lepsich, nebo je to takovej stred, nebo si na draze neskrtnu?

2

Re: Ninja MR21-R01A 3.5ccm - teplota provozu

cituji z jednoho tvého příspěvku wink

" Samotne naladeni motoru je take temer primitivni. Pri prvnim vytahnuti z krabice model nastartujes a nechas vybublat celou nadrz... Pak vybehas tak 3 nadrze porad se zakladnim nastavenim karburatoru, ale nesmis mu moc davat za usi. Pak si zacnes hrat s nastavenim motoru. Je to taky primitivni, jen musis mit potrebne vybaveni. "

takže ladění máš v malíčku, ale nic ve zlém, vím že začínáš  wink

a i když se zde dá téměř vše najít, tak ti odpovím... Ninja je velmi kvalitní závodní motor, Novarossi je silnější /na mě až moc/ a je to také špička, teploty drž mezi 110-130 st. C a s jehlami opatrně, hlavně s tou spodní   wink  na netu a zde na foru hledej karburatory.pdf....

3

Re: Ninja MR21-R01A 3.5ccm - teplota provozu

Uz jsem to delal u trophyho, ale na icq jsem od jednoho kluka slysel, ze se to chova uplne jinak, a ze na to musim jinak. Moc se mi to nezdalo, ale radsi jsem se zeptal, nez abych udelal nejakou vec, kterou mi standardni motor dovoli, ale spickovy nikoli.

4

Re: Ninja MR21-R01A 3.5ccm - teplota provozu

jo a ještě mi řekni, ten motor co se na něj ptáš je do onroadu, doufám, že to není ten Ninja co jej máš bez označení v podpisu k buggyně...

5

Re: Ninja MR21-R01A 3.5ccm - teplota provozu

No to jsem prave vcera zjistil, ze je onroadovy. Jeden kluk ho pry v buggy taky ma a v pohode. Uz jsem to rc auto takhle kompletni koupil. Co s tim mam delat?

6

Re: Ninja MR21-R01A 3.5ccm - teplota provozu

Tento motor jsem jezdil dva roky, absolutně bez problému, je to o proti off 7kanál což je plus - drobný zádrhel ve velkém vedru: honička to uchladit, laborace s jehlou páč to má menčí hlavu, nicméně jsem to i v maximu udržel kolem 130 C což je dost, ale vydejchal to. Jinak je docela citlivej na ladění proto ti doporučuju ( pakliže to funguje) nemakat na přechodovou jehlu dokud se stím pořádně nenaučíš.

Čím větší odborník, tím větší kladivo

7

Re: Ninja MR21-R01A 3.5ccm - teplota provozu

Mam ho moznost vymenit za grp 21 tuned editon buggy. Mam si ho nechat, nebo ho mam vymenit? Kazdopadne diky za rady. Jestli ale rikas, ze to neni zadnej problem, tak bych naopak mel mit navrch oproti jinejm motorum na ´trati....

8

Re: Ninja MR21-R01A 3.5ccm - teplota provozu

Tady  každá rada drahá záleží na tom kolik má kterej motor najeto, kdyby byly oba nový tak tě řeknu vyměnit, takhle to musíš posoudit sám.
Zkus na obou kompresi, vůle na klice a ojnici, kdybys měl  možnost do těh motorů juknout tak kouknout na ložiska jestli nejsou vorezlý, koukni na ceny dílů, i když ty budou asi stejný.Tenhle Ninja točí 44000 takže ten odpich je fantastickej, GRP jsem nejezdil ale znam ho a taky nemá chybu, jak řikám záleží na tobě.

Čím větší odborník, tím větší kladivo

9

Re: Ninja MR21-R01A 3.5ccm - teplota provozu

Tenhle Ninja točí 44000 takže ten odpich je fantastickej,

motor není jen o točkách, ale o krouťáku a jeho provedení a v současný době radit GRP, který se dost těžko ladí a vždycky blbě ladilo, je dost na hraně... Jinak Ti blahopřeju k používání onroadového motoru v offroadu po dvě léta, takový motor bych taky chtěl....

10

Re: Ninja MR21-R01A 3.5ccm - teplota provozu

Jak je to tedy s zivotnosti toho onroadovyho motoru v offroadu? Kdyz ho tam necham, zkazim tim neco? Od par lidi jsem slysel, ze je jen tezsi udrzet teplotu, tot vse. Jestli je to jen o tomhle, tak si ho necham. Zase na druhou stranu, nevidim jedinou vec, ktera je na offroadu o tolik jinak, nez na onroadu, ze by mela nicit motor. Podle me to opravdu bude rozdil jen te velikosti hlavy kuli chlazeni, pac offroad potrebuje vice chladit a v poctu kanalu.

11

Re: Ninja MR21-R01A 3.5ccm - teplota provozu

To j.hery: v motorech se hrabu dobře přes třicet let, nechci se dohadovat zda je lepší či ne,  jen jsem měl možnost kdysi koupit dva tyto fungl nové motory za neuvěřitelnou cenu,  i když jsem se bál o životnost tak jsem to riskl a k mému překvapení opravdu drží již dva roky a to ho nijak nešetřím. Nicméně jsem to rovnal s off ninjou a je to krom kanálů a hlavy absolutně stejný. GRP má plno mých kamarádů a žádnej si nestěžoval a že by nějak moc nadávali na nastavení jsem si také nevšiml, ovšem je svatá pravda , že každej chválí svou značku - já bych asi příště preferoval RB -začínám bejt línej a přijde mě nejstabilnější. Další pravda je, že mezi špičkovýma motorama je jen min. rozdíl, a výkon těchto motorů bude ještě hodně dlouho převyšovat výkon začátečnických rukou. Píšu jen svou zkušenost, ale zajímalo by mě proč jsi tak skálopevně přesvědčen (krom blbýho chlazení), že onroad do bugy v žádným případě?Jinak ten druhej motor ti rád poskytnu :-)

Čím větší odborník, tím větší kladivo

12

Re: Ninja MR21-R01A 3.5ccm - teplota provozu

já se v motorech hrabu teprve 25 let /začalo to fichtlem smile /ale GRP mělo taky pár kamarádů a právě ty jejich hliníkové karbce jsou průser, rychle v nich odcházejí O kroužky a pak se blbě ladí, proto téměř všichni výrobci přešli na kompozitové karbce... Jinak výkonově to jsou špičkové motory... Onroad motor je prostě určený pro onroad, zcela určitě má jinou výkonovou křivku a krouťák a právě ta malá hlava by mi dělala starosti... počet kanálů přece není vůbec rozhodující i offroadové motory mají až 9 kanálů... když si spočítám, že na běžný motor vydrží 20-40 litrů paliva, tak to najedu za cca půl sezony, takže jestli tvůj Ninja najel za dvě celé sezony více jak 80 litrů /což mi tak na roky běžného ježdění vychází/, tak smekám klobouk.... a jinak díky za nabídku, mně na moje ruce Novarossi bohatě stačí  wink

PS: trošku jsem Tě podcenil, myslel jsem si, že o motorech víš kulový když si napsal "Tenhle Ninja točí 44000 takže ten odpich je fantastickej,", protože max. otáčky využiješ na top speed, ale určitě ne na odpich....

13

Re: Ninja MR21-R01A 3.5ccm - teplota provozu

smile  OK, taky trochu kecam, to lepší už má opravdu za sebou, nicméně stále vrčí slučně -vyjeto kolem 30 - 40 litrů, letos jsem to nějak flákal smile

Čím větší odborník, tím větší kladivo

14

Re: Ninja MR21-R01A 3.5ccm - teplota provozu

Co z toho plyne pro mě? Mam si ho nechat?

15

Re: Ninja MR21-R01A 3.5ccm - teplota provozu

pokud je vyzkoušen, tak proč ne 30-40 litrů je u každého motoru úspěch  wink

16

Re: Ninja MR21-R01A 3.5ccm - teplota provozu

hliníkové karbce jsou průser, rychle v nich odcházejí O kroužky a pak se blbě ladí, proto téměř všichni výrobci přešli na kompozitové karbce...

Musím se přimíchat, nesouhlasím stím  big_smile Měl sem do teď  pokaždé motor s Al karbecem, a žádnej problém... O.Ska mají Al karbec, JX Ninja též, starej Ninja (GRP) od M.R. také.
Nicméně teď  pojedu  s orionem, který má kompozitový (nejsem si 100% jistý, abych nekecal) karbec. Mě osobně se moc kompozitové karbece nelíbí, ale musím s tebou souhlasit, že jich stále přibývá a přibývá...