1

Téma: prosím o radu

Ahoj som dlhodobí fanušik RC , doteraz som jazdil len elektro pohon, ale akosi my zavonal nitrák , tak som si kupil Thunder  Tigera , ale mam s ním ako začiatočník prooblemy , palivo je odporučana 16% to aj mam , zozačiatku bol motor prechlastaní  ten sa už vysušil , auto bolo zabehnute pod odborníkom , ten je teraz v Anglicku takže naklady bnatelfonat by boli sot drahe preto prosím o radu Vás , motor bez problemov naskočil na 2 krat čo nebíva bežne , pri zabehu som ho nevedel naštarvat , trapil sa aj kamarat s tym , odišie preč a vysvetlil my čo a ako mam robit, štartovanie , žhavítko , udržba ... ale ten problem čo mam my nevisvetlil , su to trisky.... teda aspon si myslim ..... tak auto som nahodil, na 2 krat hučal ako nikdy predtym , rozhodol som sa že s nim pojdem von z dielne , a že si idem po baterku , ale ono nešlo vipnut , spanikaril som , bol som naučení že motor ma mat taku teplotu že ho udržím v ruke , ato išlo asi 30 sekund a motor bol dost horúci , užasa pomali ani nedal udržat v ruke, a vyfuk sa nedal upchat , auto som vypinal tak že som priložil prst na vyfuk a motor chcipol ale teraz nechel skapat, držal som to asi 5 sekund v panike a potom som chitli aj privodove lanko z nadrže do trisky , až nakoniec po minute skapal , bol som mooooc vylakany lebo toto sa mi nikdy nestalo .... a ani som nemal poruke kamoša čo rozumie autam na nitro mohon .... skusil som ho nakopnut 2 raz znova chitil , zobral som šrobovak a trochu priškrtil trisku s privodom paliva s nadrže do motora , motor išiel kludnejšie ale znova som ho nevedel vypnut , na chytenie vyfuku nereaguje , čo mam robit ako to treba opravit , prednedavnom som menil štarter , a mal som vyfuk dole , tak može byt chyba v tom ??? že by som ho dal zle ??? aj ked smrad a dym išiel z tej koncovky kde to vypinam ,....
a mal by som ešte jednu otazku , nemam ešte teplomer , tak do akej teploty to može ist ,... ((( na inich forach som postrehol to že radia tieto 2 veci - dokym ho udržím v ruke alebo ked nan poplujem a slina sa vypari ... že to je maximum , vedeli by ste my pocvedat vy važ nazor ,.... )))
poprípade ako inak ho mam vypinat okrem utlmenia vyfuku ?

PS: servo bolo v polohe brzdy ....
tu su fotky auta ak by to pomohlo ....
:arrow: http://ggeerrii.rajce.idnes.cz/Thunder_Tiger_TS-N4_PLUS/
ďakujem Vám velmi pekne

2

Re: prosím o radu

Tak za prve motor bezi pri optimalni teplote 110az130stupnu to znamena ze ho v ruce neudrzis ani nahodou.Uz 50-60stupnu pali jako cert(sice se rika "hodneho nepali" ale never tomu:-))))Za druhe pokud je dobre serizenej karburator tak by auto melo chcipnou  pri zavreni paliva(Skripnuti hadicky privodu paliva)asi mezi 3az 5 vterinama(pri tom se na kratky cas zvednou dost rapidne otacky v dusledku ochuzeni smesy).Pokud se tak nedeje tak je neco spatne a ta  tvoje vec s vyfukem??Ano auto se chcipa i timto zpusobem.(Jsou 3"Zavreni paliva,zastaveni setrvaku ,ucpani vyfuku)Pokud jsi ucpal vyfuk a auto nezdechlo(motor) tak ti vyfuk netesni a nandal jsi ho spatne nebo mas spatne tesneni u kolene.Vic ti takle z oleje neporadim musel bych to mit v ruce.

E-Revo brushless,E-Revo VXL,Revo platinum edition.Futaba 3PM 2.4 ghz,Hyperion EOS0610i Duo II
Fotogalerie

3

Re: prosím o radu

ohledne toho zastavovani motoru,nejjednodusi je auto vzit za kridlo a botou zastavit setrvacnik,zespodu by k nemu mel byt pristup. ucpavani vyfuku me prijde docela silene dyt to musi palit jako prase :-D jinak ti doporucuju koupit startbox,tahovy starter se ti bude porad kazit,ale pokud u nej zustanes,nejlepsi je tahat jenom kousek,ale hodne prudce. nikdy netahej az na doraz. teplomer koupis u hobykrale za cca 200,- bez nej je to naprd, navod na vyladeni motoru na foru jiste najdes,jinak preju hodne trpelivosti :-)

4

Re: prosím o radu

Na ucpani vyfuku jsou ucpavky...

ja jednou nazavodech nemel honem rychle nic po ruce tak jsem ho zacpal palcem  big_smile  rozhodne nedoporucuji protoze jeste tedka mam v prstu vypaleny kolecko...

5

Re: prosím o radu

dakuejm za rady , tahovy štarter som už urval a sam som nahadzoval novy , zle som dal tu blost čo spaja tlmič a koleno vyfuku .. a tiekl to odtial , tak viem že tam bola zrada , ... stopnutim privodvoveho paiva to nerobím , kvoli tomu že vtedy dost trpí sviečka , to je len nudzovy postup ... štart boc planujem kupit až po teplomery ... ja som bol v domienke že ten motor sa ma dat udržat v ruke a ked nasliním prst a dotknem sa ho a zasičí tak žem to je maximum ....
užo som to  akosi vyladil , mal som spusteneho vela paliva , ale tu trisku som už pritiahol ......

hodil by si mi prosim link na ten teplomer znie to zaujmavo , tich 200 kč

PS: ešte sa oyptam na taky olejček čim to mam čistit ževraj , kolko toho mam nakvapkat a kam , olejček sa vola AFTER RUN