1

Téma: HB D8T - údržba diferenciálů

Zdravím, v rámci servisu bych rád rozebral diferenciály, proved kontrolu soukolí a ložisek a výměnu oleje. Mohl by mi prosím někdo z Vás zkušených dát pár užitečných rad ohledně tohoto úkonu? Budu to dělat poprvé. Pokud by měl dokonce někdo schéma, nebo fotku tohoto konkrétního difu, tak bych byl vděčen ;-)

2

Re: HB D8T - údržba diferenciálů

Zdar, diffy jako takovy jsou uplne normalni jako vsude jinde(obrazek staci zadat nazev do Googlu a mas fotek jak maku), nic extra, doleju olej zaroven s vrchnima planetama(mozna trosicku min) a sesroubuju zpet. Co je u D8(D8T) dulezity - spravne seridit vuli mezi talirovym kolem a pastorkem z CDV, kvuli tomu sikmymu kuzelovymu ozubeni - jsou tam docela velky axialni sily a predevsim predni docela trpi na vule, proto je potreba to dobre vypodlozit tema tenouckejma podlozkama(pro ilusraci: http://www.teknorc.com/shop/tkr1222-13x … s-10pcs/), aby to melo jen minimalni vuli, pak to bude chodit dobre.

**XRAY XB9 Brushless**                                                         **Xray XSCT-projekt ve vystavbe**
Bylo:HB-D8Te E-Revo, Serpent S811 brushless, Xray 808e, Losi 8ight Te 1.0,  Schumacher CAT SX, HPI E-Firestorm FLUX.

3

Re: HB D8T - údržba diferenciálů

Tak snad to nějak zvládnu. Měl bych při tom rovnou vyměnit i ložiska? Kde prosím tě seženu ty podložky a jaké bych měl vzít tloušťky?

4

Re: HB D8T - údržba diferenciálů

Hele ty podlozky koupis od skoro kazde firmy, dela je HPI:(http://i1076.photobucket.com/albums/w444/Deafty/Forum%20pics/Differentials/DiffShims_zps00d78ebc.png), pripadne xray (http://www.amain.com/product_info.php/c … al-Shim-10) I dalsi firmy, jde jen o ten rozmer a ten je vetsinou stejnej pro vic osmin. Tlouska se snad dela jen jedna a neni problem nacpat tam i treba 3 najednou, ale to nebude asi potreba. Loziska bych asi vymenil, zas tak casto se tam neleze a ta truggy(specielne D8t) se nijak hezky k loziskum nechova :-) Navic, kdyz se ti to lozisko rozpadne, odnese to ten pastorek, kterej neni zrovna levnej a bulkhead. Stahni si manual na HB D8t pripadne na Xray XB9, v obou o tom tusim pisou.

**XRAY XB9 Brushless**                                                         **Xray XSCT-projekt ve vystavbe**
Bylo:HB-D8Te E-Revo, Serpent S811 brushless, Xray 808e, Losi 8ight Te 1.0,  Schumacher CAT SX, HPI E-Firestorm FLUX.

5

Re: HB D8T - údržba diferenciálů

Dobře. Hele díky moc za rady, vidím, že máš s tímhle autem už asi pár zkušeností, nenapadá tě ještě něco ohledně pravidelnýho servisu, na co dávat bacha a tak? Jinak mám elektro

6

Re: HB D8T - údržba diferenciálů

Jojo taky jsem to mel predelany na elektro, koupil ho ode me Wormsnake(zde na foru) urcite slabina spatne fungujici servosaver a to i s Al horni casti, pak predni CVDcko, chce koupit o kvalitnejsi Japan steel(http://www.amain.com/product_info.php/cPath/1_25_1458_1163/products_id/145881/n/Hot-Bodies-92mm-WCE-Driveshaft-1) nebo tohle bude mozna jeste lepsi: http://www.amain.com/product_info.php/c … haft-Set-1 ale s tim nemam zkusenost. Pak taky hrozne odchazej loziska v prednich kamenech rizeni. Resil jsem to tunningem (http://www.amain.com/product_info.php/c … ndle-Set-2) kterej stoji rychtu, ale sehnal jsem je jety. Jinak to auto funguje slusne, akorat jiny pruziny a casem dozadu taky kameny King-Headz. Neni to high-end zavodni raketa, ale jelikoz se s tim uz u nas moc nezavodi, je to jedno :-)

**XRAY XB9 Brushless**                                                         **Xray XSCT-projekt ve vystavbe**
Bylo:HB-D8Te E-Revo, Serpent S811 brushless, Xray 808e, Losi 8ight Te 1.0,  Schumacher CAT SX, HPI E-Firestorm FLUX.

7

Re: HB D8T - údržba diferenciálů

Trosku dost hodne sem pohonne rozvody predelal a jsem ted velmi spokojenej az budu doma na pc tak se o tom rozepisu a dam i nejake foto ted sem v praci na androidu...

HB D8Te: Mamba2, Leopard 4092 1480KV, Hitec HS 7955TG, Pro-Line Trencher X 3.8
Losi Micro SCT 
Dron DJI F550 NazaM V2 Taranis na ceste...          http://wormsnake.rajce.idnes.cz

8

Re: HB D8T - údržba diferenciálů

filipb napsal:

Jojo taky jsem to mel predelany na elektro, koupil ho ode me Wormsnake(zde na foru) urcite slabina spatne fungujici servosaver a to i s Al horni casti, pak predni CVDcko, chce koupit o kvalitnejsi Japan steel(http://www.amain.com/product_info.php/cPath/1_25_1458_1163/products_id/145881/n/Hot-Bodies-92mm-WCE-Driveshaft-1) nebo tohle bude mozna jeste lepsi: http://www.amain.com/product_info.php/c … haft-Set-1 ale s tim nemam zkusenost. Pak taky hrozne odchazej loziska v prednich kamenech rizeni. Resil jsem to tunningem (http://www.amain.com/product_info.php/c … ndle-Set-2) kterej stoji rychtu, ale sehnal jsem je jety. Jinak to auto funguje slusne, akorat jiny pruziny a casem dozadu taky kameny King-Headz. Neni to high-end zavodni raketa, ale jelikoz se s tim uz u nas moc nezavodi, je to jedno :-)

Omlouvám se, budu asi za jelito, ale nejsem si jistý, co je servosaver, ani přední CVD. Můžeš věnovat amatérovi ještě pár chvil a pokusit se mu vysvětlit, o co že se jedná? ;-)

9

Re: HB D8T - údržba diferenciálů

Wormsnake napsal:

Trosku dost hodne sem pohonne rozvody predelal a jsem ted velmi spokojenej az budu doma na pc tak se o tom rozepisu a dam i nejake foto ted sem v praci na androidu...

Viděl jsem fotku toho zadního kardanu. Nemám to úplně v hlavě, ale jak ti to vyšlo kolem té šikmé vzpěry? Ještě mi prosím řekni, co na tom kardanu odchází a proč? Je fakt, že tolik nejezdím a když, tak převážně na takovom prachu, kde se to auto nemá pořádně do čeho zakousnout, takže ty díly přenášející krouťák nejsou moc namáhaný.

10

Re: HB D8T - údržba diferenciálů

Ahoj servosaver je vec ktera je mezi rizenim a servem. Slouzi k ochrane serva, aby se neposkodily prevody serva v pripade ze jedno z prednich kol zarazi na prekazku tak ze by se energie narazu mela prenest do serva a poskodit ho. Servo saver tvori "pevne" spojeni jezi servem a rizenim ktere ale propruzi pri narazu a ochrani servo. Je umisten tesna za domkem predniho diferencialu.

CVD je vlastne kardanuv kloub.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b5/Universal_joint.gif
http://cs.wikipedia.org/wiki/Homokinetický_kloub


Ja jsem predelal pohonne rozvody na jednodussi variantu takzvanych kosti a unasecu kosti.
Protoze dle meho nazoru snesou mnohem vetsi kroutak.
CVD klouby me praskaly proze ma D8T uz neni truggy ale spis monster, dal sem na ni monster kola ktera jsou mnohom vetsi a tezsi coz pretezuje prave pohonny rozvody. Dale pouzivam vetsi baterku 6S 8000mAh ktera je vic jak dvakrat tezsi nez bezne 4S cca 5000mAh.

Asi nejhur je na cele truggy resen zadni kardan kde kloub dost blbe vysi na cca 4cm dlouhem nadstavci ktery je podepren jen lozisky vstupu zadniho diffu. Nic nebrani jednoduchemu primemu kardanu mista je tam dost karadan se zadni zperou maji mista dost. Dale sem predelal spiralove prevody v diffech na prevody s rovnymi zuby a je po problemech se zajizdenim a vyjizdenim pastorku v diffech.

Musim jit uz delat pozdeji jeste napisu dalsi postrehy k prevodum. A poslu ty obrazky.

Jeste manual k D8T http://uloz.to/xFdifZcy/hb-d8t-manual-pdf

Naposledy upravil: Wormsnake (24. 06. 2014 08:21:55)

HB D8Te: Mamba2, Leopard 4092 1480KV, Hitec HS 7955TG, Pro-Line Trencher X 3.8
Losi Micro SCT 
Dron DJI F550 NazaM V2 Taranis na ceste...          http://wormsnake.rajce.idnes.cz

11

Re: HB D8T - údržba diferenciálů

Díky ti pane za Tvou trpělivost, udělal jsi mě zas o něco znalejším ;-)
Jestli si dobře vzpomínám, rozvod kroutícího momentu k oběma nápravám mám právě systémem unašeč - kost. Nejsem prvním majitelem, takže je možný, že se o nápravu slabin tohodle modelu postaral už někdo předemnou. Nevím, jestli jsou unašeče původní, ale vymačkaný od čepů jsou tak málo, že je to pouhým okem sotva vidět.

12

Re: HB D8T - údržba diferenciálů

Originalni reseni zadniho kardanu

http://img16.rajce.idnes.cz/d1602/9/9721/9721917_b760e4f367ffbabea75cb80aada02bcd/images/strary.jpg?ver=2


Ma uprava bez cvd kloubu jen kosti na unasecich (vyrobyl sem si sam tak dlouhy sem nesehnal)
http://img16.rajce.idnes.cz/d1602/9/9721/9721917_b760e4f367ffbabea75cb80aada02bcd/images/novy.jpg?ver=2

Takhle bez cvd mam reseno vsechno krome prednich poloos tam to jinak resit nejde. Takze predni i zadni kardan bez cvd a zani poloosy mam taky bez cvd.


Kardan zadni original

http://img15.rajce.idnes.cz/d1503/10/10014/10014558_1015cd833ecbb6762067dcfd1171abe9/images/2014-06-24_13.17.11.jpg?ver=2

Bocni ozubeni diffu s rovnymi (na diffu) a spiralovymi (samotne) zuby
http://img15.rajce.idnes.cz/d1503/10/10014/10014558_1015cd833ecbb6762067dcfd1171abe9/images/2014-06-24_13.14.58.jpg?ver=2


Jeste dalsi fotky
http://wormsnake.rajce.idnes.cz/Truggy_pohonne_rozvody/


Klidne se jeste zeptej na cokoliv me dost bavi kdyz muzu nekomu poradit, sam se tu taky furt na neco ptam.
Nebyt tohohle fora tak toho o rc autech vim dost malo.

Naposledy upravil: Wormsnake (24. 06. 2014 12:44:59)

HB D8Te: Mamba2, Leopard 4092 1480KV, Hitec HS 7955TG, Pro-Line Trencher X 3.8
Losi Micro SCT 
Dron DJI F550 NazaM V2 Taranis na ceste...          http://wormsnake.rajce.idnes.cz