1

Téma: Vybíjení beterie

Zdravím,
Mám takový poměrně velký problém: potřeboval jsem vyměnit konektory na baterii. No tak jsem tedy přeštípl kabely, připravil si nový konektor a pak jsem si uvědomil, že jsem jí nevybil. Takže mám teď dle mého odhadu tak napůl (nějakou dobu jsem na ní jezdil) nabitou 7.2 NiMh baterii bez konektorů. Jak jí vybít? Kamarád mi poradil zkusit to vybít žárovkou. Jak to udělat, aniž bych se já nebo někdo jiný zranil?

Tamiya TA-05
Ezrun 9T
Ezrun 60A V2.0

2

Re: Vybíjení beterie

Ahoj,
pokuď baterii nezkratuješ, tak by to vadit nemělo.
Když jsem měnil konektor u lipolky (taky není vybitá a ani NESMÍ být úplně vybitá) tak jsem normálně připájel + pól a - pól a vše bylo OK. Hlavně se nesmí dotknout + a - kabel od baterie.

Axial SCX10 - Discovery 3                              Traxxas E-revo 1:16 VXL 4x4              Traxxas Telluride 1:10 4x4       
Axial SCX10 - Jeep Wrangler                         Traxxas Summit 1:16 VXL 4x4                           
http://stverda1.rajce.idnes.cz/       https://www.youtube.com/channel/UCpW2aQ … o4A/videos

3

Re: Vybíjení beterie

Jestli menis konektor na baterce tak ji kvuli vymene konektoru rozhodne nemusis vybijet. Staci byt opatrny pri vymenene. A hlavne kdyz uz puvodni konektor odstipavas tak kazdy kabel zvlast. Hlavne mej pripravenej i novej konektor k nabijecce. 
Jinak nebudes mit jak nabijet.

HB D8Te: Mamba2, Leopard 4092 1480KV, Hitec HS 7955TG, Pro-Line Trencher X 3.8
Losi Micro SCT 
Dron DJI F550 NazaM V2 Taranis na ceste...          http://wormsnake.rajce.idnes.cz

4

Re: Vybíjení beterie

Tak  děkuji za rady, vzal jsem to v potaz, zítra bych se snad měl dostat k pájce. je to jenom výměna kus za kus, takže nabíječku naštěstí nemusím řešit.

Tamiya TA-05
Ezrun 9T
Ezrun 60A V2.0

5

Re: Vybíjení beterie

Zdravím mám jednu otázku.Někde na netu jsem se dočetl že se Li-polky (obecně aku)vybíjejí rychleji při nižších teplotách, tedy zimě.
Nějak sem nad tím nepřemýšlel a bral to jako fakt, ale nedávno se mě známý zeptal jak je to možné.Když jsme dali hlavy dohromady

- jako je to u bakterií, které se vlivem teploty pohybují/rozmnožijí pomaleji, tak teoreticky by to tak mělo platit i pro elektrony v akumulátorech

Jelikož jsem neznal odpověď soushlasil jsem s námi vyřčenou myšlenkou.
A tak se ptám zdali jsem si na netu přečetl nějáký "BULLSHIT" - kterých je na netu plno sad a byl mystifikován.
Nebo je naše domněnka správná.

6

Re: Vybíjení beterie

Zalezi jestli vybijenim myslis samovybijeni nebo vybijeni v aute.
Zaklad je ze LIPO baterie nesmy zmrznout.
Zahruhe se nesmi prehrat protoze prehrati nastartuje exotermickou reaci pri ktere se uvolni dalsi teplo a barie zacne horet a muze takle horet i pod vodou (proste nejde uhasit, mozna snad kyblem pisku yikes )

Studena baterie muze podavat mensi vykon, ale tim ze se zvysi jeji vnitrni odpor zacne se ohrivat a tim padem se sama ohreje na provozni teplotu, pri prilisnem zatizemi (malo Ccek a velmi silne ESC) se muze prehrat.

Dal se doporucuje pri skladovani (dele jak 2 mesice) baterii nabit/vybit na 3.9V na clanek a dat ji do chladu kolem 5 stupnu.
Spomali se tim chemicke reakce (starnuti) ktere v baterii probihaji v chladu pomaleji.

HB D8Te: Mamba2, Leopard 4092 1480KV, Hitec HS 7955TG, Pro-Line Trencher X 3.8
Losi Micro SCT 
Dron DJI F550 NazaM V2 Taranis na ceste...          http://wormsnake.rajce.idnes.cz

7

Re: Vybíjení beterie

Tím je myšleno během jízdy snad nikdo to neskladuje v mrazáku big_smile

8

Re: Vybíjení beterie

Do mrazaku ne do lednicky. Mraz LIPO znici.

HB D8Te: Mamba2, Leopard 4092 1480KV, Hitec HS 7955TG, Pro-Line Trencher X 3.8
Losi Micro SCT 
Dron DJI F550 NazaM V2 Taranis na ceste...          http://wormsnake.rajce.idnes.cz

9

Re: Vybíjení beterie

Stále ale neznám odpověď na otázku sad
Proč se v chladu vybíjí rychleji (za provozu podzim zima +/- 0°) než při běžné teplotě (jaro léto +/- 25-30°)

EDIT Promin už to čtu nějka se mi to ztratilo mezi řádky:

Studena baterie muze podavat mensi vykon, ale tim ze se zvysi jeji vnitrni odpor zacne se ohrivat a tim padem se sama ohreje na provozni teplotu, pri prilisnem zatizemi (malo Ccek a velmi silne ESC) se muze prehrat.

Naposledy upravil: Dargen (27. 12. 2014 17:15:17)