1

Téma: Pár dotazů k začátku

Ahoj všem,

tak dlouho sem googlil, až sem našel toto fórum. Je zde hodně informací, možná až nepřeberné množství. Něco jsem si našel, ale říkal sem si, že když začínám, měl bych to vzít nějak chronologicky hezky od začátku smile

Loni se mi dostalo do ruky RC Himoto http://www.rc-auta.eu/zbozi/14126/Short … -modra.htm na takové to rekreační ježdění. Sám přiznávám, že když se dívám na opravdové RC, tak toto je jen hračka, ale co, každý nějak začínal a je pravda, že mě to docela chytlo - hlavně se u toho velmi dobře čistí hlava. S dovolením bych měl několik dotazů, pokud existuje nějaké téma s relevantním obsahem, budu rád i za linky.

V autě je regulátor WP-S16-RTR a motor VegaPower4450 (vygooglil sem i označení 2040KV, ale ještě sem neměl čas tyhle jinotaje nastudovat). V základu sem vzal i dvě baterie NiMH 7,2V 1100mAh (takový to OEM v zelené fólii) a teď přikoupil NiMH 7,2V 1300mAh http://www.rc-auta.eu/zbozi/12124/Conra … h-gear.htm a nabíječku Equlibrium mini V2. Jak sem záhy poznal, rozdíl v bateriích není žádný, výdrž je stejná. Toliko k popisu, a teď moje dvě všetečné otázky smile

1, jak si můžu pomoct s delší výdrží jízdy? Logicky je jasné, že vyšší kapacita, lze  k tomuto regulátoru a motoru použít baterky s jinou technologií, tedy jiné než NiMH?
2, jak se vypořádat s neduhem plného plynu. Vypozoroval sem, že pokud dám plný plyn, tak na regulátoru svítí zelená ledka. Ale plný plyn a tím plná rychlost funguje sporadicky. Doba jízdy ani stav nabití na to nemá vliv. Prostě někdy auto vystřelí jak z praku a někdy se můžu umačkat a jedzdím pomaleji. Nastavení volnoběhu ani citlivosti plynu na to taky vliv nemá (s technikou jsem kamarád a nastudování si všech přepínačů a trimrů beru jako nutný základ). Nezjistil sem, že by na toto měla vliv teplota regulátoru (ten je spíš jen vlažný) ani motoru. Mechanicky je vše v pořádku, čistota je, elektro vzdělání mám, takže studeňáky se mi vyhýbají obloukem.
3, má smysl toto RC nějak vylepšovat? Třeba výkonnějším motorem? Možná by mi stačilo vyřešit předchozí problém s plným plynem. Na druhou stranu si říkám, aby auto pak nebylo třeba přemotorované a šlo uřídit.
4, pokud by se našel někdo z jižní moravy (Dubňany, Hodonín) a chtěl by začátečníkovi nalít nějaké moudra za pozvání třeba na pivko, uvítám to smile

Díky, díky, díky

Milhauzz

2

Re: Pár dotazů k začátku

Na začátek Hajmoto dobrý,ale necpal bych do toho ani kačku.Už jen kvůli měřítku.1:16 je fakt málo.Minimálně 1:10....stříďák a hlavně lipolky.Nejlépe  3S.  big_smile  Ano ,stojí to kačky,ale vyblbneš se do sytosti.




Mrkni sem: http://www.rc4x4.cz/topic14218.html


TEAM ASSOCIATED SC10 2WD cena 4200 - součástí je i voděodolné combo TRAXXAS xl-5
TEAM ASSOCIATED SC10 4WD cena 5200

Naposledy upravil: cores (26. 02. 2015 19:30:08)

CamoEXO,Vaterra Glamis Fear,LOSI LST2, Axial FOFF, Suburbátor, 4Runner, Defender D90, Chevy HC, Sand Scorcher,Kyosho Scorpion,Kyosho Tomahawk,Wild One, Porsche 934 TamTech, Beetle M-O4, HOTROD Beetle M-04, Transporter T1 M-04.

3

Re: Pár dotazů k začátku

Pánové,

dík za SZ a za milé přivítání a odkazy. Někdy to bývá hořké, ano, je to stejné jak s laciným zesilovačem, dobře hrát nebude, ani kdybyste ho kropili svěcenou vodou. Nicméně, abych nezahálel, trochu sem včera laboroval. Zkoušel sem programovat regulátor. Vyhecoval sem se k tomu víceméně po znovu přečtení manuálu, kdy sem si všiml, že sem tam, mezi rádoby maximální rychlostí a a plným plynem, kdy svítí na regulátoru zelená LEDka, motor nemá šťávu dvě vteřiny. Hrál sem si tedy s 3tí volbou (odpojení motoru při poklesu napětí). Nuže, maličká změna přeci jen je. Při běhu naprázdno - v ruce nebo na podstavci, kdy jsou kola v luftě, dosáhnu plného plynu vždy. Na cestě jen asi první 2 minuty ježdění při plné baterii. Nicméně, i tento malý úspěch (teda změna stavu po prvotním programování regulátoru), beru jako krok kupředu: ) Pak už klasika, motor na 50% nebo sem tam sporadicky. Takže logicky mi z toho všeho vyplývá, že po RC s mojí konfigurací toho chci asi moc.
Trochu sem si pohrál i s brzdným účinkem (volba 5 na regulátoru) a tady sem se i celkem našel. Zjistil sem, že měním hodnoty a najednou je 9 večer, hezky to u toho utíká smile Co mě trochu zarazilo, že dle manuálu má regulátor 10 programovatelných funkcní, ale já se na 6tý a dál nedostanu. Že by univerzální manuál a zjednodušený model regulátoru (nebo zablokováno či přístupno jen pro externí programování)? Trochu sem byl natěšený, že vyzkouším časování a ono nic.
Mno, takže ona ta budoucnost je namalovaná jasně. Himoto přenechám synovi (budou mu 4), třeba za rok bude jezdit jak ďábel a já holt půjdu do něčeho v 1:10, ale s tím, že nejdřív posbírám nějaké moudra ostatních kolegů. Hlavně klid, že smile

Hezké ráno přeju ....

Milhauzz

4

Re: Pár dotazů k začátku

No a nemohlo by to být třeba jen tím, že baterky nestíhají dodávat dostatek proudu? u nimh baterek by to být mohlo.
U lipo se ti to nestane si myslím, tak zkusit od někoho půjčit lipo.

Slash 4x4 VXL, pokukuju po Summitovi, byvalo babyrevo

5

Re: Pár dotazů k začátku

Tak mám nové poznatky. Jelikož sem naprosto blbě ušetřil pětistovku na nabíječce, která neumí vybíjet (Eq mini v2 vs vyšší model), tak sem si řekl, že vybiju baterky jízdou. Na regulátoru jsem nastavil "bez ochrany" a pak plynulou jízdou jezdil a zpomaloval a zpomaloval a vybíjel ...

Po hlubším vybitím a nabití proudem 2C se situace zlepšila. Na lepší baterky Conrad plný plyn funguje velmi dobře, na oem baterky plný plyn jde taky, ale ne moc dlouho, protože asi nebudou v úplně dokonalým stavu, protože sem je párkrát nabil klasicky přiloženým trafem (holt začátky).

Taky sem vypnul v regulátoru brzdu a dojíždím na volnoběh. Víc mi to vyhovuje, ušetřím nezanedbatelnou kapacitu baterií. Taky sem předělal odpich z 5/9 na hodnotu 1/9.

Takže zatím dobrý. Jen z čeho nejsem úplně nadšenej je skutečnost, že sem v sobotu urval motor smile Nevydržel pár větších skoků. Nalisovaná bočnice, za kterou motor drží, se oddělila od těla motoru. Ale dal sem to dohromady, udělal samo-domo držák a jezdíme dál. Počítám, že tyhle situace k tomuto koníčku asi patří, že.

Milhauzz

6

Re: Pár dotazů k začátku

No patří.... kamarád mi říkal, že himoto je skvělý pro malé děti, které začínají jezdit... že aspoň zjistěj, že i menší náraz znamená opravování a neježdění... já toho teď moc nenajezdím, ale u traxxasu jsem zatím nic totálně neurval a to jde docela často do kotrmelců.

Slash 4x4 VXL, pokukuju po Summitovi, byvalo babyrevo

7

Re: Pár dotazů k začátku

Já bych jen ještě dodal že čím nižší teplota - tím více trpí plasty při nárazech a je větší riziko že něco praskne.
Ne jednou se mi to už vymstilo.

8

Re: Pár dotazů k začátku

Jednou kamarád podotkl,že NiMh baterkám vadí 2 věci: Když je používáš a když je nepoužíváš lol Nimhy už nikdy více,jedině Lipo. Při balancování (srovnávání) článků vydrží fakt dlouho.Nimhy se rozhodí a do roka jdou do pr....

Bereme z EU skladu,bez cla a dph. http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor … Order=desc

CamoEXO,Vaterra Glamis Fear,LOSI LST2, Axial FOFF, Suburbátor, 4Runner, Defender D90, Chevy HC, Sand Scorcher,Kyosho Scorpion,Kyosho Tomahawk,Wild One, Porsche 934 TamTech, Beetle M-O4, HOTROD Beetle M-04, Transporter T1 M-04.

9

Re: Pár dotazů k začátku

Navic ti to s lipolkou pojede mnohem lip, LIPO Forever big_smile

E-Savage, TL-01b, SCX10, TRF416WE, Losi XXX-T

10

Re: Pár dotazů k začátku

Přátelé,

než se pustím do dalšího modelu, mám tu jednu nepříjemnost. Na současném modelu, se kterým už synátor začíná celkem obstojně jezdit, se rozpadl motor. Ano, rozpadl, čtete správně smile Na záruku to není, jelikož šlo o fyzické poškození nepřiměřeným zacházením. Morality nechme stranou a pojďme k věci. Motor je složen z válcového opláštění a dvou kruhových desek na bocích, z nichž jedna slouží i jako unašeč k rámu. A jelikož zbytek motoru "visí" ve vzduchu, tak netrvalo dlouho a části se oddělili. Holt, to je život smile laciný věci se kupijí dvakrát, jak by řekl klasik.

Motor je brushless VegaPower4450 http://www.himotoracing.com/index.php?m … R&pg=1 - je to ten s označením Code : 28470. Snažil jsem se dopátrat co je to za motor. Dobře, stříďák, malý, ne moc výkonný ne moc rychlý. Jde mi o náhradu. KV označení jsem vygooglil, pak ale došlo na počty závitů a v tom jsem prakticky vedle jak ta jedle, spíše úplně ztracen. Jde mi vyloženě o náhradu.

Nechci kupovat úplně stejný, protože vím, že se za chvilku taky rozpadne. Ale zase nechci dát nepřiměřenou částku, která motorem přecení celý model do závratné výše. Kdo poradí prosím? Apropo, pokud by se doma někomu něco válelo po šuplíkách z dob amatérských a různých začátků, pokusů a omylů, tak máte možnost se toho zbavit.

Díky

PS: raději volím formu hloupého dotazu, než být uveden v omyl a koupit další kravinu smile

Milhauzz

11

Re: Pár dotazů k začátku

Pokud má motor stejnou hodnotu kv a rozměry,  tak bude mit i podobný počet zavitu.

1:8 LRP S8 TXe                      1:8 Losi 8ight 2.0Te                     1:10 Duratrax Evader DT

12

Re: Pár dotazů k začátku

Tak třeba tenhle ......   http://aukro.cz/ac-motor-inrunner-hobby … 96097.html

Já to řešil takhle : http://lukidol.rajce.idnes.cz/HSP_Troian_1_16/

- -  Servis RC modelů :     Fotky    Videa    Blog    Zvuk    Tel:  608 249 147  - -

13

Re: Pár dotazů k začátku

vsichni kupujou baterny na HK... ktere jsou nejlepší lipolky pro Stampíka 4x4 VXL diky moc za radu

Traxxas Stampede 4x4 vxl - zatím bez úprav a jen s origo baterkou.