1

Téma: Oprava serva Turnigy 1501 z Hobbykingu

Ahoj kluci.
Po roce a půl naprosto neintenzivního ježdění mi odešlo tohle servo. Na jednu stranu zatáčelo trhaně, odebíralo hodně proudu z regulátoru (snižovaly se otáčky větráčku) a způsobovalo krátkodobé vypínání auta. Rozdělal jsem ho a zjistil, že motorek na jednu stranu "chrčí" víc než na druhou a výše popsané problémy se dějí i při točení samotného motorku bez zátěže. Motorek je cca 17x23mm a pod OEM kódem jsem našel pouze motorky v číně. Ale bez cen, takže asi pro velkoodběratele. Servis v ČR jsem našel v Kladně, Mironet computers, což nebude typický servis modelářských "udělátek", každopádně jsem jim napsal, byť pomoc neočekávám. Čili napadá někoho jak by to servo šlo opravit, nebo je to jen na vyhození, respektive náhradní díly?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor … ouse_.html

Historie: Academy Road Runner II, Tamiya Dirt Thrasher, Carson E-Crasher, HPI Firestorm flux + HPI Blitz brushless.
Současnost: HPI Savage Flux, Thunder Tiger Phoenix/AT-10 (synův)

2

Re: Oprava serva Turnigy 1501 z Hobbykingu

Ahoj, servo se nevyplatí opravovat. Sloužilo Ti dost dlouho, takže si zaslouží vyměnit.

hmm Traxxas Stampede  hmm Losi Mini 8ight 1/14 4WD hmm Himoto MegaE8MTL Monster Truck hmm  Axial SCX10 II Jeep Cherokee hmm Savage XS Flux hmm Exceed RC Mad Torque 8x8 Crawler hmm
                                                        http://jackie49.rajce.idnes.cz/

3

Re: Oprava serva Turnigy 1501 z Hobbykingu

Naprosto souhlasím, věc za 15 euro nemá smysl opravovat.

1:8 LRP S8 TXe                      1:8 Losi 8ight 2.0Te                     1:10 Duratrax Evader DT

4

Re: Oprava serva Turnigy 1501 z Hobbykingu

Servo je starý asi rok a půl, to dejme tomu. Hodně často auto nejezdilo klidně i měsíc, nebo dýl. Koupil jsem servo v červenci 2013, v listopadu mi přišly dvě sady baterií a co si tak dělám čárky, mám na každé z nich -+25 cyklů, takže servo vlastně najelo nula nula nic. Navíc skoro nikdy jsem nedojel obě sady baterií, obvykle mi něco z auta upadlo... Prostě čekal jsem od toho serva víc, nemůžu si pomoct.

Historie: Academy Road Runner II, Tamiya Dirt Thrasher, Carson E-Crasher, HPI Firestorm flux + HPI Blitz brushless.
Současnost: HPI Savage Flux, Thunder Tiger Phoenix/AT-10 (synův)

5

Re: Oprava serva Turnigy 1501 z Hobbykingu

Když to počítám tak najelo okolo 25 hodin... A nenapsal jsi do jakého auta.  Jestli do toho Savage tak se ani nedívím že odešlo. Kombinace 17kg serva za 13euro a tunového monstera není šťastná. Savík potřebuje aspoň 20-25 Kg a aspoň nějakou kvalitu.
Zkus popřemýšlet aspoň o tomhle http://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz/ … 12sec-34kg
Na 6V stále dobrý a pokud máš regl co zvládá 7,2V (což by Flux měl umět) tak uplně super.

Naposledy upravil: Dovi (24. 03. 2015 12:12:04)

1:8 LRP S8 TXe                      1:8 Losi 8ight 2.0Te                     1:10 Duratrax Evader DT

6

Re: Oprava serva Turnigy 1501 z Hobbykingu

Jo jo, Savage. Původně jsem tam měl originální 9kg. Odešlo, páč jsem zastavil na trávě, kola pravděpodobně zůstaly zatočený o drn a servo se je asi snažilo narovnat a shořelo. Kamarád má roky originál 12kg, tvrdý servo saver a v porádku, proto jsem si myslel, že 17kg Turnigy bude stačit. To silný servo z odkazu vypadá pěkně, ale usel bych ho napájet nějak jinak, páč starý HPI Blur má myslím 5,6V.  Vím, že na to existuje externí BEC, ale nevím co by na 7,2V řekl starý přijímač Spektrum SR300

Historie: Academy Road Runner II, Tamiya Dirt Thrasher, Carson E-Crasher, HPI Firestorm flux + HPI Blitz brushless.
Současnost: HPI Savage Flux, Thunder Tiger Phoenix/AT-10 (synův)

7

Re: Oprava serva Turnigy 1501 z Hobbykingu

Pokud vím, tak Blur je brendovaná Mamba Monster a ta 6V umí  a jde nastavit až do 7V. Pokud si to nechceš komplikovat HV tak i na těch 6V má slušné parametry. Nebo pak ještě na 6V tohle rychlejší servo: http://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz/ … 13sec-21kg

A RTR serva je až ostuda, co si tam dovolí dát. V truggy jsem měl RTR taky 9kg, teď jsem na 20kg a to je podle mě optimal (truggyna je cca o 1,5-2kg lehčí než Savík).

Naposledy upravil: Dovi (24. 03. 2015 16:05:53)

1:8 LRP S8 TXe                      1:8 Losi 8ight 2.0Te                     1:10 Duratrax Evader DT

8

Re: Oprava serva Turnigy 1501 z Hobbykingu

Jo, máš pravdu, je to 6V a 6A. Úpravu na 5 nebo 7V píšou až u nový Mamby, že by to šlo u mý nevím. Ale i kdyby to přepnout šlo, v návodu k vysílači/přijímači nic o napájecím napětí nepíšou, takže ani nevím jestli bych mohl. Každopádně 30kg tahu při 7V u serva z předchozího odkazu už by si s předníma kolama jen hrálo:). No, trochu přemýšlím jestli jsem neudělal chybu s tou nižší řadou serv JX (viz. vedlejší téma), ale už je to jedno. Hlavně doufám, že vydrží víc než Turnigy.

Historie: Academy Road Runner II, Tamiya Dirt Thrasher, Carson E-Crasher, HPI Firestorm flux + HPI Blitz brushless.
Současnost: HPI Savage Flux, Thunder Tiger Phoenix/AT-10 (synův)