1

Téma: Dotaz k max. proudu a vyberu baterie

Ahoj panove, mel bych jeden dotaz k proudu, reglu, baterii..  U buggy mam napsano, ze trvaly odber regulatoru je 120A, pricemz maximalne pusti az 600A. Buggy jezdim napr. s packem 2x2S 5000mAh 35C/70C (Duratrax, Onyx).. Coz mi dava 175 A a spicku 350 A.  Znamena to tedy, ze motor nekrmim dostatecnym proudem a regulator by mohl tahat vice? Nebo ze baterka da skutecne az tech 600A a ja ji hodne pretezuji.. ???
Baterky pritom nevykazuji zadne poskozeni, nejsou po roce uzivani nijak nafouknute, rozbalancovane, auticko jezdi hezky na plny kule az do lipo stopu, ktery mam na 6,8 V
Muze mi nekdo rici, jak to s tim potrebym/spickovym proudem je?
Rad bych totiz vyheldove chtel kupovat i jiny motor, ted se blizi Vanoce a budu kupovat dalsi pack a rozhoduji se, co vzit. Jestli baterie Domansky 7500 mAh, 75/150C nebo si vystacim "jen" s 7600mAh a 35/70C.. Rozdil v cene je prece jen znacny

Diky moc radu! wink

odjezdeno: E-jebo 1:16, Serpent Cobra aktualne: Arrma Talion - truggy 1:8 stock
Xray XB8 2016 - Hobbywing Xerun XR8 sct, Xerun 1900Kv G2, Hitec servo
Xray XB2 2016 - esc Hobbywing Xerun 120A, Trackstar 5,5T, Savox servo

2

Re: Dotaz k max. proudu a vyberu baterie

Nikdo nic.. ? Skoda, no hledal jsem jeste info, dle zkusenosti dalsich na zahranicnich forech se pro osminy doporucuje alespon 40C jako minimum v pripade jizdy na trati.. Nakonec jsem z financnich duvodu vybral levnejsi variantu 6500mAh, 75C/150C od Bighobby.. Sice to je Cina a ty cecka budou urcite nizsi, ale s jednim jejich packem uz jezdim a vse po roce uzivani OK a to je pri tom sada s 5200mAh a 55/110C.. smile Tak uvidime, snad to nebude prusvih..

Naposledy upravil: Mexxx (08. 12. 2015 12:37:00)

odjezdeno: E-jebo 1:16, Serpent Cobra aktualne: Arrma Talion - truggy 1:8 stock
Xray XB8 2016 - Hobbywing Xerun XR8 sct, Xerun 1900Kv G2, Hitec servo
Xray XB2 2016 - esc Hobbywing Xerun 120A, Trackstar 5,5T, Savox servo

3

Re: Dotaz k max. proudu a vyberu baterie

ked si pozries specifikacie vyrobcu mgm , najdes informacie ako napriklad "100A trvaly prud, 120 spickovy" . potom si pozries specifikacie hociakej komercnejsej znacky a dozvies sa ze 150A trvaly, 1000+A spickovy. Takze prva vec, regler zvladne amperov zrejme podla toho, na aku dobu ich dontho pustia, takze kym niekto to zmysluplne otestuje na 10sekund a uda 120A, niekto cez to pusti prud na 0.0001s za laboratornych podmienok a vyhlasi ze to zvlada 1200A. (uz aj 3000A som videl kdesi). To je vedlajsie, CO JE HLAVNE - regulator len urcuje motoru otacky, motor je ten, kto si pyta prud od baterky. Takze skorej by ta zaujimalo vztah Cecka na baterke : prudovy odber motoru. No a u Ceciek na baterkach su to rovnake bludy ako u tych regulatorov. Cital som plno merani, kde 60C baterky fungovali ako 40C, 70C ako 35C, kde 25C baterka sa vyrovnala 60C a to dokonca aj v ramci ponuky jedneho vyrobcu. Je to bordel. Keby boli parametre pravdive, staci ti 4s 5000mah 25C na vsetky bezne 1/8 motory [realne by ti stacilo nieco ako 4s 5000mah 5C konst 30C spicka[. Nam tu predavaju baterky ako 6700mah 100C trvaly prud , tak si sprav obraz. ja som uz prehrial 6700 70C, ako je to mozne? Nie je to mozne. Kamarat odrovnal nejaku 40C 5000mah zippinu pocas jednej jazdy s poriadnym motorom. Ako je to mozne ze motor co ma obcasnych 160A odrovna baterku ktora ma trvale dat 200??? Nie je to mozne.
Takze aspon kupujem kvalitne baterky, s vysokymi specifikaciami a verim, ze aj ked v reale budu tak 60-70% toho, coz bude mojmu autu stacit. Je neskutocny rozdiel medzi nejakou zippy 30C a trakpower 70C, coz ale furt nevylucuje, ze obaja vyrobcovia si tie cisla vytahaju z.....


tu mas napr dake meranie [na konci je tabulka] , vsetko to su baterky s vysokymi parametrami, rozdiel medzi niektorymi je priepastny
https://www.youtube.com/watch?v=-VM3PdHEJBw

co to odjazdene: Tamiya dt02, Tamiya df01, Team associated b4.1 , Sworkz s 104 ek1 performance kit, Xray xb9e 2013,Trucksucks Ejebo 1/10 brushed/bl,TLR 8ight-t 2.0, Agama a8e evo, Schumacher SVR, SV2, Xray xt8 2009 bl

4

Re: Dotaz k max. proudu a vyberu baterie

Diky za radu, jak pises, je v tom hroznej bordel:( nikdy nevis, co kupujes.. O tech max proudech na ESC jsem take cetl, ze jsou to bludy, ze takove zateze ve stovkach A by regulator vubec nemohl vydrzet a cele by to vyhorelo.. Kdyby to alespon nebylo tak ukrutne drahe, myslim ty baterie. Dat za kvalitni pack skoro 4 litry, to je hrozna soda.. sad

odjezdeno: E-jebo 1:16, Serpent Cobra aktualne: Arrma Talion - truggy 1:8 stock
Xray XB8 2016 - Hobbywing Xerun XR8 sct, Xerun 1900Kv G2, Hitec servo
Xray XB2 2016 - esc Hobbywing Xerun 120A, Trackstar 5,5T, Savox servo

5

Re: Dotaz k max. proudu a vyberu baterie

Jen navazu na stare vlakno, jelikoz by se nekomu informace nize mohly hodit smile Nakonec jsem koupil nVision baterie 7200mAh 100C (4ks) v domneni, ze s tim nemuzu udelat chybu..  VSECHNY baterie po par jizdach se nafoukly, vypinaly se pri 7,4V, trebaze jsem mel nastaven cut off na 7,2V, pote 7,0V a pak jeste 6,8V.  A take se hodne hraly, na muj vkus az prilis..  Navic se u nich drasticky snizovala kapacita, pri poslednim mereni v podstate na urovni 5000mAh  baterie (konkretne jsem srovnaval s Onyx)..  Baterky uplne odesly po max 7, 8 cyklech(?), puvodni plan, ze to bude dobra investice a baterky vydrzi v pohode 2 roky, prilis tedy nevysel..
Baterky jsem poslal vsechny na reklamaci, nasledovalo dlouhe a dlouhe dohadovani s prodejcem (z Nemecka hmm), baterky poslany zpet, dohoda alespon na castecne financni kompenzaci.  nVision proto nikdy vice, udajne je tato firma v upadku a pred krachem, takze tak lol (mozna jsou to jen pomluvy, ale vubec bych se nedivil)
Momentalne cekam na 4xGens Ace 5000mAh/50C se zapojenim 2s1p, jezdim taky nove Zippy 5900mAh/60C a pak baterky Onyx, Bighobby, Domansky. Gens by snad mely fungovat dobre, ale bojim se to uz skoro vyslovit..;)

Naposledy upravil: Mexxx (17. 07. 2016 08:50:25)

odjezdeno: E-jebo 1:16, Serpent Cobra aktualne: Arrma Talion - truggy 1:8 stock
Xray XB8 2016 - Hobbywing Xerun XR8 sct, Xerun 1900Kv G2, Hitec servo
Xray XB2 2016 - esc Hobbywing Xerun 120A, Trackstar 5,5T, Savox servo

6

Re: Dotaz k max. proudu a vyberu baterie

Doporučite mi teda nejakou baterku pro regulator 80A standart a 300A peek? Jsem ohledně výběru dost nejistej, ted mam 2x2s lipo 5000mAh 35C a vypiná me to skoro porad, chtel bych nejlíp jednu baterku kvůli váze s co nejvetsi kapacitou (cena kolem 2k).
Koukal sem třeba na LRP s 110/55C 7200mAh, jenze nevim jakej dava proud, protoze u LRP 5200 110/55C je napsano, ze dava maximalne 160A, coz vubec nesedí s výpočtem 5,2*110.... Jsem z toho zmatenej

7

Re: Dotaz k max. proudu a vyberu baterie

nebo co si myslíte o tomhle: https://hobbyking.com/en_us/turnigy-500 … -pack.html
cena je nejak podezrele prizniva

8

Re: Dotaz k max. proudu a vyberu baterie

Vzhledem k tomu, ze vyrobci kecaji a ty parametry jsou vycucane z prstu, tak nemusis ani nic pocitat.. Pro jaky ucel to ma byt? Jestli chces neco lacineho a trochu kvalitniho, vem asi Zippynu (cca 700kc), pokud bys pustil o neco vice, ber neznicitelnou Duratrax Onyx (1200kc), pokud chces zavodni baterky, mrkni na Gens Ace a uplne nejlepe na EZ Power LiPo HV (verze 6600mAh 1850kc)

odjezdeno: E-jebo 1:16, Serpent Cobra aktualne: Arrma Talion - truggy 1:8 stock
Xray XB8 2016 - Hobbywing Xerun XR8 sct, Xerun 1900Kv G2, Hitec servo
Xray XB2 2016 - esc Hobbywing Xerun 120A, Trackstar 5,5T, Savox servo