1

Téma: buggy 4WD 1:10 do 5k pro zacatek

Zdravim vas vsechny,

jsem tu novy a chtel bych pritomne zkusenejsi poprosit o radu s vyberem prvni buggy. Radsi bych nekterou vsestrannejsi 4WD na sotolinu, cenove do 5000 CZK, preferoval bych RTR ale Kitum se taky nebranim. Mel bych v merku tyto RTR:

Caster Buggy SK-10
HiMOTO Z-3
Absima AB1

Stridave motory v tehle cenove jsem krom Reely nenasel ale treba mate nekdo tip smile

Dekuju predem za nazory smile

2

Re: buggy 4WD 1:10 do 5k pro zacatek

Takze po dlouhem vybirani a zkoumani co je k mani trochu upravim jsem na vazkach.

Zalibila se mi Maverick Strada XB se stridavym motorem, RTR s 3000mAh aku za sest a pul to se zda byt dobry kup. To spodni plato se zda byt bytelnejsi nez Himoto za stejnou cenu se stridakem.. k HiMoto jsou zrejme zase lepe dostupne dily. A nebo bude lepsi se na tyhle levnejsi sety se stridakem vykaslat? A postavit si to sam na sasi SK-10 Factory Kit? Vite o nejakych podobnych Kitech?

Diky za nazory

Naposledy upravil: pinator (14. 02. 2017 03:10:16)

3

Re: buggy 4WD 1:10 do 5k pro zacatek

Když budeš stavět sám, tak Tě to levnějc nevyjde. Opak bude pravdou.

hmm Traxxas Stampede  hmm Losi Mini 8ight 1/14 4WD hmm Himoto MegaE8MTL Monster Truck hmm  Axial SCX10 II Jeep Cherokee hmm Savage XS Flux hmm Exceed RC Mad Torque 8x8 Crawler hmm
                                                        http://jackie49.rajce.idnes.cz/

4

Re: buggy 4WD 1:10 do 5k pro zacatek

Maverick a Himoto jsou ze stejné fabriky. Co si koupit bazar ?

- -  Servis RC modelů :     Fotky    Videa    Blog    Zvuk    Tel:  608 249 147  - -

5

Re: buggy 4WD 1:10 do 5k pro zacatek

tak jsem sel do SK-10. cena je ok, namontovan stejnosmer vel 540 s 32A regulatorem, aku v sade sesticlanek NiMH nejspis 1800mAh (vydrz bida), 6kg servo, 4kanal prijimac (k cemu?).. dokoupena dalsi aku 3000 mAh.

po dnesnim testu na offroad draze v brne pod hady radost smile

6

Re: buggy 4WD 1:10 do 5k pro zacatek

tak po par tydnech provozu a servisu pripisu par poznamek k rtr SK-10 od Caster pro pripad ze tady na to nekdo narazi pri hledani...

- jako zelenac jsem az po par km zjistlil ze planetove diferencialy jedou temer nasucho, uvnitr bylo z montaze jen maznuto vazelinou - nasledovala rozborka, cisteni a napln 5k/3k

- mezi dify je montovana kluzna spojka s tuningovym trecim papirem (nebo co to je), nicmene spur gear kolecko odeslo po par jizdach - odletel zub, dalsi kolem se celkem hezky obrousily. objednal jsem novy a povaril ho pro sichr ve vode.

- oleje bylo v tlumicich nedostatek - vyplach, vymena za 400

- ss motor bylo potreba osadit alespon pasivnim chladicem aby se po par minutach neuvaril spolu se spurem a vydrzel chvili na trati - nicmene dodany esc ma tak mizerne chlazeni ze je treba po vybiti aku udelat pauzu na kafe smile

7

Re: buggy 4WD 1:10 do 5k pro zacatek

mensi update

- vymena serva za digitalni 11kg Mex-645BB s minimalni vuli

- zadni tlumice ted jezdim na 300 oleji, ty celkove casto slzi pokud se alu cepek nedorve ale to je nejspis vymacknym tesnenim/polstarkem, vrazim mezi to jeste o-krouzek

- stejnosmer uz nestaci, je to pomaly a po chvili unaveny i kdyz chladim okynkem vepredu ale to ma na svedomi asi i baterka. jinak plastova sasi drzi i po mnoha karambolech na draze v lisni velice dobre. objednan sky rc cheetah 13,5T combo, zacnu s prevodem 80/13 tak uvidime jestli ustoji i tohle big_smile

- gumy jsou tak v polovine zivotnosti ale porad na te sotoline drzi smile

- loziska kol zacinaji skripat

Naposledy upravil: pinator (12. 05. 2017 15:33:13)

8

Re: buggy 4WD 1:10 do 5k pro zacatek

Klasika, stejnosmerny motory jsou dneska mrtva zalezitost... Promin, ale smysl ma uz jedine stridak, u ktereho v pripade potreby stahnes pres ovladacku vykon treba na 50% smile
Ted do toho narves stridave kombo a cele se to zacne sypat..Nehlede na penize.  Jinak jen pro zajimavost se mrkni na PR S1 RTR 1/10 Electric 2WD Buggy. Sice dvoukolka, ale kvalitni a na takovym koberci to bude doslova raketa.. smile

odjezdeno: E-jebo 1:16, Serpent Cobra aktualne: Arrma Talion - truggy 1:8 stock
Xray XB8 2016 - Hobbywing Xerun XR8 sct, Xerun 1900Kv G2, Hitec servo
Xray XB2 2016 - esc Hobbywing Xerun 120A, Trackstar 5,5T, Savox servo

9

Re: buggy 4WD 1:10 do 5k pro zacatek

Koberec jsem zkousel ale to je na me zatim moc velkej hardcore wink mel to stesti se setkat s majitelem jedne kobercovky, nechal me si tam chvili zadaco zajezdit s vlastni jednaosminou ale to bylo hrozny delo (draha v Hilter, D).

na koberec by byl PR asi dobra volba a krok vpred za slusny peniz. dik za tip smile

pokud se to se stridakem zacne sypat premejslel sem o SK-10 factory kit. ale sazim na stesti, konstrukcne se mi zda caster o kus bytelnejsi nez ten salat od himoto co sem si tak zbezne omakal na prodejnach...

musim to holt otestovat s tim 13 zavitem a kratsim pastorkem, nejspis musim jeste dat jiny kola s vhodnejsim pneu na sotolinu/alltrack. kdyby jste mel nekdo tip budu vdecny. ja koukal po VTEC Kamikaze (v tuhle chvili i celkem trefny nazev big_smile

Naposledy upravil: pinator (13. 05. 2017 08:12:37)

10

Re: buggy 4WD 1:10 do 5k pro zacatek

Tak s Himotem nemuzes srovnavat, vedle toho vypada vsechno dobre... Pokud to auto neberes ciste jako hracku pro decka, ale chces si uz trosku zajezdit, tak Himoto je nepouzitelne. Podvozek nefunkcni, plasty nekvalitni, elektronika sunt, stale jen opravujes.. Nevim, jak v tom nevidim zadny smysl, kdyz tedy pominu ty deti, kterym staci, ze to jede dopredu/dozadu a nekdy i zatoci.. Kde jezdis? Mas nekde blizko drahu - hlina, astro, koberec???
Ve Skripove desetiny (4wd) jezdi jen o malo horsi casy, nez osminy, ale chce to kvalitni povrch a ne tankodrom, pokud se tedy bavime o offroad hlinene draze smile 2wd ma prece jen v tomto smeru trosku handicap.
Na koberci/astro povrchu (venkovni draha) ale jedou obe verze neskutecne. I dvojkolka ma super grip, neuveritelne drzi stopu, ctyrkola uz temer nejde urvat.. Je to fakt parada, co dnes ty podvozky a elektonika umi, jizdnimi vlasnostmi to uz porusuje fyziku big_smile
Co se tyce komba, tak ja mel prvne trackstar kombo 5,5T motor a 120A ESC, cele to vyslo na 2800kc (Hobbyking) a je to v podstate to stejne jako G-Force/LRP/ Sky Rc, akorat levnejsi. Ty regly boucha stejna tovarna wink Nicmene jsem byl sikovnej a podarilo se mi regl vyzkratovat, tudiz pak jsem koupil uz regl u nas a to Hobbywing Xerun V3.1 (cca 3200kc, tusim).
Vykonu mam opravdu dost, cinskej motor jede jak pila a to na nem nemam ani chladic.. Ohledne kol, tak VTEC Kamikaze jsem jezdil na osmine, maji dost mekkou vlozku, neni to uprimne zadnej zazrak, ale pro hobby jezdeni proc ne.. Zalezi, jake mas ambice, jaky jezdis povrch, kola jsou zaklad, pokud jsou spatne zvoleny, tak model nema moc sanci fungovat spravne.. U desetin na koberci se jezdi Schumacher pneu a vlozky (disky dle znacky modelu), coz ale neni Tvuj pripad. Na hline bohuzel nevim, co kluci jezdi, doporucuji... hmm Hadam ale, ze to bude neco od AKA nebo Prolinu.
Pro osminu jsem nedavno pro trenink na hlinu kupoval AKA Impact medium long wear (AKA disk, vlozka, pneu).. Idealni by byla samozrejme soft smes, ale to je pro me az moc velkej luxus big_smile Cca po 120 min. na draze (cisty cas) vzorek porad super, davam mu tak 90%:) Takove jeste tri treninky urcite vydrzi...Jinak jeste jezdim Sweep kola (vzorek Defender, na vyjetou drahu pak Pixel) no a od Proline ted  chci brat kola se vzorkem Lockdown. To je dnes dost mozna nejpopularnejsi vzorek pro offroad hlinenou drahu.. Treba jeste pisne nekdo nejaky dalsi tip, pripadne zkus se zeptat primo prodejce, co od nej kluci na hlinu berou nejcasteji, na co ma nejlepsi zpetnou odezvu:)

odjezdeno: E-jebo 1:16, Serpent Cobra aktualne: Arrma Talion - truggy 1:8 stock
Xray XB8 2016 - Hobbywing Xerun XR8 sct, Xerun 1900Kv G2, Hitec servo
Xray XB2 2016 - esc Hobbywing Xerun 120A, Trackstar 5,5T, Savox servo

11

Re: buggy 4WD 1:10 do 5k pro zacatek

joo taky jsem chvili koukal na jety combo od trackstar 120A myslim to bylo s desetizavitem. pak chvili po podobnem combu LRP SPIN SUPER.

jak jsem procital manualy k ruznejm reglum tak se mi nak rozlezel v hlave ten odber vs. zprevodovani vs. 4WD vs. draha kde trenuju.

zatim jezim jen tu prirodni drahu pod lomem v Brne Lisni, to je takova upravena piskovcova draha, pulka z kopce pulka do kopce, tam zatim trenuju a ladim zaroven.neda se tam litat stejne moc rychle, bugina se tam musi neustale kocirovat. mam na to cas jen zridka kdyz se mi postesti byt par dnu doma tak asi stejne chvili potrva nez ten 2500kv motor zkrotim.

navic budu muset investovat do tech gum. na puvodnich to sice doted jakstaks drzelo stopu, ale s novym combem to uz bude nejspis klouzat/hrabat. takze dik za dalsi tip smile ale ty AKA to je krapet vyssi liga. zkusim ty VTEC a treba prehodim vlozky. jsem porad hobby big_smile

a dalsi upgrade bude i LIPO, ty moje NIMH packy maji prinejlepsim max proud 60A tak pojedou nadoraz az ty skrtaky vytocim smile

Naposledy upravil: pinator (13. 05. 2017 19:45:25)

12

Re: buggy 4WD 1:10 do 5k pro zacatek

Táák menší update po několika měsících..

Prvně osazeno combem SkyRC Cheetah - 60A regl a 13,5T motor, na něj přišel T6 pastorek 20z, kterej se konečně nehobluje. Výsledná rychlost meřená tachem na pneu >40km/h...

Další investice:

- LiPo - zakoupen Stickpack Team Corally 45C 4000mAh, čili až 180A burst, s převodem 1:4 na tom combo vydrží lítat snad hodinu, více komentářů netřeba..

- Držák motoru z hliníku byla nutnost. Teď je pohon spolehlivej a přestaly lítat zuby centrálního kolečka.

- alu páka serva

- originál lepená Sharkfin kola, ty už zdá se něco vydrží a navíc se na šotolině vcelku dobře drží ve stopě

- alu T6 držáky tlumičů - plasťáky se už začínaly prohýbat, ikdyž klobou dolů, vydržely mnoho lol

- alu držáky zadních spodních ramen 2,5°

- měkké modré pružiny + čerstvé kloboučky do tlumičů a nové spodní těsnění. Ty původní z RTR byly už celkem zkamenělý. Navíc jsem v tělech tlumičů lehce prohloubil drážky závlaček spodního těsnění - už jich pár odletělo big_smile naplněno olejem 550 v předu i vzadu s tím že dopředu šly nové písty 4×1mm, vzadu převrtáno na 4x1,5mm ale tam to ještě doladím olejem

- motor napevno letován + přes pastu osazen alu chlazením

- regl rozebrán a opatlán pastou

- těsnění diferenciálů - to jsem měl vyměnit hned z kraje. Z RTR bylo zřejmě dost vymačkaný a tak když jsem diffy naplnil, čtyři měsíce jezdil a pak diffy otevřel, byl olej z předního diffu ten tam a v zadním byla brusná kaše lol

- všechna ložiska s gumou Traxxas

Motor se bez přečasu a bez chladiče na šotolině jen příjemně ohřívá. Počítám že s alu chlazením motoru bych teď mohl nasadit i větší pastorky. Jelikož je combo senzorové, má dávkování rychlosti dost široké pásmo. Použití menšího převodu by tedy neměl být problém. 9kg servo krmí regl bez problému....

V plánu je nyní souprava SANWA MX-V, která snad umoží jěště jemněji dávkovat rychlost...

Říkám si jestli by nebylo lepší jít rovnou do Pro verze.... hmm

fotky