26

Re: HPI E-firestorm 10T

je tam jedna vec, ze sidewinder maji psan na 8clanku nebo 2S lipo a VXL ma psano 3S lipo, tak pokud uvazujes casem na prechod na lipo, o cemz bych urcite uvazoval tak i tohle stoji za zvazeni jestli chces jezdit 2S nebo 3S. Jeste si pozjistovat, co se vsechno da nastavit, ale Mamba bude mit asi vice nastaveni na VXLku budes moct nastavit asi jen zakladni veci, pac je to RTR regulator i kdyz stridavy.

27

Re: HPI E-firestorm 10T

zdravím vespolek, sám mám doma storma a jako alternativní střídavý pohon mi byl doporučen XBR/EX střídavý system od Novaka, motor 8,5 závitu. Co vy na to jako alternativa, a cena není taky až tak strašně vysoká. Z původním regulátorem a motorem a obyč sedmičlánkem mlaďas vydrží cca. 12minut blbnout, ale už jsou na cestě LiFe, to pak bude teprv mazec.
Libor

-----------------------------------------------------------------------------------------
Enigma 1/8; Firestorm 1/10; Firelap 1/28

28

Re: HPI E-firestorm 10T

Mno video zatím nemám ale až budu na dráze tak se pokusím něco natočit.

S těm lipolkama je to pravda, ale pokud by někdo chtěl jít do 3S Lipo tak by stačilo koupit verzi s 4600kV.

Výkon je na dvoukolku oravdu víc než dostatečný, originální gumy ho nemají moc šancí přenést na asfalt natož na na hlínu. Na asfaltě s 19z pastorkem to jede dle mého soudu kolem 70km/h, ale musím to vyzkoušet někde změřit v terénu používám pastorky 16 a 17 a podle potřeby přidávám nebo ubírám punch control. Při závodě jsem si byl schopný dát plný knedlík jenom asi na dvě sekundy na rovině a i tak jsem v podstatě celou rovinu nemohl řídit protože byly přední kola v luftě. A podle videí Traxxasu mi přijde že ten velineon jede tak nějak podobně. Ono je docela těžké porovbnávat videa výrobců protože člověk celkem prd ví jaké na točení použili baterky převod a nebo nějaký tuning. A myslím že je každému jasné že se tam budou chtít ukázat jenom v tom nejlepším světle.

K tomu Novaku XBR, taky jsem o něm přemýšlel, viděl jsem ho jezdit v cesťácích  a 10,5 stříďák se tak nějak rovnal 19t stejnosměrnému (na oba motory se jezdil  stock ve Zlíně). Dřív o novaku kolovaly pomluvy, že trpí na teplotu a často se proto vypíná, podle mně to ale bylo asi spíš tím že to neuměli zpřevodovat, každopádně ty poslední byly už asi v pohodě. 8,5 závitů podle mně nebude na šestičlánek žádný velký nářez, ale asi zase bude šetřit baterky. Na sedmičlánku by to už mohlo být zajímavější.
Rozhodně až ho budete mít tak napiš svoje dojmy z provozu.

Tady na severní Moravě začínají elektro buggy nabírat na síle a každá informace se může hodit. Na posledních závodech nám jelo 23 závodníku což je myslím víc než na MČR smile

29

Re: HPI E-firestorm 10T

Tak jsem se mrknul na youtube a našel pár videí:

Tady je sidewinder 4600kV na 3S lipo a na písečných gumách: http://www.youtube.com/watch?v=oB3s2AkhQLo

tady je 5700kV na 2S LiPO
http://www.youtube.com/watch?v=DephJzsjRRs

a znovu čtyřišestka tentokrát na dvou LiPo
http://www.youtube.com/watch?v=0hfT4GZ2shE


ale jinak už nabíjím baterky a až přestane pršet tak vyrazím ven a něco snad natočím wink

edit: tady je video z amerického HPI s Firestormem FLUX, nevím to zcela jistě, ale podle fotek ten slavný flux a warp vypadá na chlup stejně jako Sidewinder 5700 dokonce se prý dá programovat castle linkem wink
http://www.hpiracing.com/videoplayer/39/

edit2: s tím mým videem to nebude tak žhavé poněvač mi zrovna odešel zdroj od nabíječky  roll

30

Re: HPI E-firestorm 10T

Ahoj, chtěl bych se zeptat, jaká je rychlost s origo (stock) motorem?...a jaká je výdrž?...díky

31

Re: HPI E-firestorm 10T

Rychlost v km/h není uvedena, a stejně je to údaj který je velice zavádějící a o kvalitě modelu v podstatě nic neříká. Rychlost Firestorma z krabice je tak akorát aby to zvládnul i začátečník, ale dost na to aby se dalo skákat a blbnout. Výdrž ve ztahu k době jízdy při baterii 4200 mAh cca 10 - 12 minut, výdrž ve vztahu k náchylnosti na poškození, výborná a nadstandartní.

32

Re: HPI E-firestorm 10T

Díky moc za odpověď...ta doba výdrže mě celkem překvapila - čekal jsem, že bude delší:/ V jednom CZ e-shopu jsem ho viděl prodávat s baterii 1600mAh tak ta vydrží tak 3 min:-O

33

Re: HPI E-firestorm 10T

To mně docela překvapuje, protože mi na obyčejný sedmičlánek s kapacitou 1850mA vydržíme jezdit kolem 8-12minut, je pravda že to není závodní tempo, ale spíš jěždění pro radost v partě, ale i tak mně údaje od Ass1 překvapuje. Neni chyba někde jinde, protože klasická dvoukolka s plechovkou a takovádle spotřeba se mi zdá moc, dit to za chvíli začne žrát i trávu kolem trati.

--------------------------------------------------
Enigma XR 1/8
Firestorm 1/10
Firelap 1/28

34

Re: HPI E-firestorm 10T

Já jezdím ORION 5100mAh přesně 16 minut na plný  a ostrý kule. Zkoušeli jsme jezdit i nezáživně a nechutně pomalu a vydrželo slabou půlhodinku.

35

Re: HPI E-firestorm 10T

Asi jsme na to auto moc opatrný, nebo je ten motor hodně hospodárný. :oops: Původem jsou to baterie určený do aku nářadí, takže nedávají až takový proud, ale dokáží ho vydávat poměrně dlouhou dobu. To jen na vysvětlení toho času.
Dneska snad dorazí LiFePo, tak jsme zvědavý jak se budou chovat, pak dám info.
Mám dotaz je někde vypsaný závod pro tuto kategorii aut? Nějak jsem se nikde nic pořádnýho nedočet, jaký jsou povolený motory atd.
Díky za odpověď 8)


--------------------------------------------------------------
Enigma XR 1/8
Firestorm 1/10
Firelap 1/28

36

Re: HPI E-firestorm 10T

Tak na ty Li-fe-čka jsem zvědavý, to se rozhodně rozepiš. S tím stockovým motorem je to loterie v mém okolí jezdí ffirestormů několik a každému papal motor jinak mi teda žral spíš hodně. Je třeba brát v ůvahu že je to jenom plechovka bez ložisek, taky záleží jak má kdo konektory, já samozřejmě tamiyácké stříhám dřív než poprvé nasadím kastli. Když jsem psal že jezdím na jednu baterku nějaký čas tak to beru jako jízdu v jednom kuse po závodní dráze,když jdu jen tak zablbnout do parku tak vemu tři baterky a hraju si hodinu... jinak, spotřeba taky strašně závisí na čem se jezdi je rozdíl prašná hlína, nebo štěrk oproti udusané hlíně, asfaltu nebo krátkému trávníku a nejhorší je asi několikacentimatrová tráva. Jinak jestli někoho přkvapí krátá doba jízdy, tak bych ho chtěl vyvézt z omylu, firestorma podobné typy aut jsou poměrně lehké auta s minimem převodů kardanů atd. a tím pádem ztrát proto žere baterky nesrovnatelně méně než nějaká hobby offroad čtyřkolka která dosahuje podobných výkonů.

37

Re: HPI E-firestorm 10T

Díky moc za odpověď...ta doba výdrže mě celkem překvapila - čekal jsem, že bude delší:/ V jednom CZ e-shopu jsem ho viděl prodávat s baterii 1600mAh tak ta vydrží tak 3 min:-O

nedá se to takhle snadno přepočítat, když vezmem v ůvahu že ti prodejce nedá v téhle kapacitě zrovna docela kvalitní NiCd sanyo baterky, ale obyč noname NiMh tak musíš brát v ůvahu že baterky nejsou tak tvrdé jako závodní akumulátory, takže v zatížení jejich napětí klesne čehož výsledkem bude to, že auto bude línější než s pořádnou baterkou ale o to co ztratí na síle zase uspoří pro delší dobu jízdy takže to bude jezdit určitě mnohem déle než 3 minuty.

38

Re: HPI E-firestorm 10T

muzete nekdo rict nejake info o motoru firebolt 15T?? kolik ma otacek..porovnani s jinymi motory atd...obevil se na shopech tak bych potreboval nejake info,protoze nikde nic nemuzu najit

39

Re: HPI E-firestorm 10T

Dneska snad dorazí LiFePo, tak jsme zvědavý jak se budou chovat, pak dám info.

Popravde neverim, ze LiFe budou v aute fungovat, protoze je na trhu jen velmi malo regulatoru schopnych se s touto baterii poprat a nevybit ji pod limit. Vsechny standartni dostupne cars regulatory jsou jen LiPo, LiIon, NiMh a NiCd. Navic maji tak nestastny rozmer, ze bude problem s upevnenim. V kazdem pripade jsem taky zvedav..... roll

1/8 Mugen Seiki ..MBX6-TR e.../Flux 2200...Mugen Seiki ..MBX7R Eco.../Tekin 2650
**Xray XB4
http://intertrack.cz/

40

Re: HPI E-firestorm 10T

A jakou tedy vybrat baterii(e) pro cca 1 hod blbnutí?...Zároveň jakou použít rychlonabíječku v ceně cca 1000?...Díky

41

Re: HPI E-firestorm 10T

Momentalne asi nejvyhodnejsi pomer cena/narocnost jsou NiMh, ale nedostacuji kapacitou ani nic moc vykonem, LiFe jsou v podstate nepouzitelne, ale maji skvele parametry, LiIon bez vetsich naroku, ale maji kratkou zivotnost a hlavne zatizitelnost max cca 19A, LiPo maji dobre parametry, jsou vsak narocne na nabijeni s balancerem, nachylnejsi na pozar. Rychlonabijecka do 1000 a k tomu dobra.... trochu moc naroku na jeden vyrobek.

1/8 Mugen Seiki ..MBX6-TR e.../Flux 2200...Mugen Seiki ..MBX7R Eco.../Tekin 2650
**Xray XB4
http://intertrack.cz/

42

Re: HPI E-firestorm 10T

na takové normální ježdění bych doporučil Pansan 4200, mají výkové parametry jako články intelect 4200 jsou mnohem kvalitnější ( životnost poruchovost ) a netrpí tak silným samovybíjením jako většina těch starších čtyřidvojek, pak jsem na rekreační ježdění byl velice spokojený Třba s článkama GP3700, výkonově na tom nejsou zle a i po roce prasáckého chování k nim mají stále kapacitu kolem 3300 takže paráda, ale rozhodně nepočítej s tím že s jednou baterkou si zablbneš hodinu, rychlonabíječku kup jakooukoliv kterou za ty peníze seženeš... chápu že máš nějaký limit ale uvědom si teďka když nakoupíš to nejlevněšjí tak pokud tě model nepřestane po chvilce bavit tak budeš stejně asi kupovat nové a lepší vybavení, proto třeba nabíječku bych pořídil takovou která umí i vybíjet a taky by mohla umět i LiPolky, myslím že do budoucna se to bude 100% hodit

43

Re: HPI E-firestorm 10T

No je pravda že LiFe nemají žádnou podporu co se týče regulátorlů, ale není problém buď jezdit na čas nebo připojit tzv. hlídač napětí, který sleduje napětí akumulátorů a pokud dojde k poklesu pod nastavenou mez, začne bzučet (můj případ) nebo odpojí napájení.
Co se týče nabíječek, sám používám Ultramat 25 a naprostá spokojenost cena cca. 2800,-Kč, nedávno jsem zakoupil novou Imax 6B za cenu velmi lidovou 1150,-Kč (hlavně kvůli LiFe) umí nabíjet 5A a vybíjet 1A. Musím říct že to nebyla špatná koupě.

----------------------------------------------------
Enigma XR 1/8
Firestorm 1/10
Firelap 1/28

44

Re: HPI E-firestorm 10T

ja bych rozhodne doporucil Lipo, nabijeni je parada, bracha ma Maxxe na LiPo, vaha baterek polovicni, nabiji to IMAXem B5, za 50$, ma balancer primo v sobe a mereno a balancuje relativne bez problemu. Cena za rozumne Lipo vychazi lepe nez cena za kvalitni NiMh a obyc lipolky pojedou lepe nez NiMh pokud budou mit rating aspon 15-20C.
jeste dodatek, nabijecka co umi nabijet lipo - skoro vsecky, ale nema v sobe balancer je ti naprd. pac musis dokoupit balancer a ten stoji treba tisicovku. Tak to uz je lepsi mit druhou nabijecku za tisicovku co ma v sobe aji ten balancer. Neni to zadny prevrat ty IMAXy, ale dle referenci uzivatelu za ty prachy nic lepsiho neni.

45

Re: HPI E-firestorm 10T

A může se Li-Pol baterie beze strachu píchnout do Storma nebo vyžaduje ještě nějakou ochranu proti nadměrnému vybití a poškození baterie? A otřesy tomu nevadí?

46

Re: HPI E-firestorm 10T

Originální regl neumí pohlídat vybití, takže by sis to musel pohlídat nějak jinak.

47

Re: HPI E-firestorm 10T

A ten tvůj to dokáže? Na mysli mám toho Sidewindera,mám v úmyslu si ho pořídit. Díky

48

Re: HPI E-firestorm 10T

Sidewindr má podle mých informací úplně setjný soft jako Mamba max ata jak je známo umí úplně všechno wink jasně na LiPo je to ready a taky to umí spousti jiných věcí wink

49

Re: HPI E-firestorm 10T

Takže se toho nemusím bát? Když už na něm chystám takovýhle úpravy,tak aby to fungovalo tak,jak má...

50

Re: HPI E-firestorm 10T

jako rozhodně se toho neboj  wink Sidewinder ve firestormu je masakr na šestičlánku, co to bude dělat na LiPolce to si neumím představit.