1

Téma: Wheely King Crawler Conversion Set

Nedavno prisel na trh konverzni set na wheelyho. Rozhodl jsem se mu trochu podivat na kloub.

http://mikep.chytrak.cz/_wheely/WKCCS_1.jpg

Cely set me prekvapil, jedna se o celkem tezky a velky balik. Odhaduju minimalne pul kila. Krome vlastnich dilu obsahuje prehledny navod se spoustou obrazku popisujicich jednotlive etapy prestavby.

Soucasti je nekolik plastovych stromu s vylisky (dle navodu se jich vyuzije zhruba 3/4) a extra zabalene kovove dily.

http://mikep.chytrak.cz/_wheely/WKCCS_2.jpg

Na prvnim obrazku jsou predevsim kompletne predelane drzaky spodnich linku/tlumicu, ktere nabizi vice moznosti konfigurace odpruzeni. Dale nove delsi kardany a vylisek se 17mm hexy, kulickami do koncovek linku a novym servo drzakem (bohuzel ne pro servo na ose).

http://mikep.chytrak.cz/_wheely/WKCCS_3.jpg

Dale tu mame delsi trilink, koncovky linku na zavit M4 a sadu pro pridelani kastli ze Savage na Wheely Kinga.

http://mikep.chytrak.cz/_wheely/WKCCS_4.jpg

Mezi kovovymi castmi jsou 2 HD difflockery, duralove hexy 12mm, sede eloxovane duralove linky s M4 zavitem a nejaka ta drobotina k tomu.

Tolik strucne k obsahu konverzniho setu.   wink

Na nasledujici fotce jsou kardany v tomto poradi odshora:
E-Savage
WK z CC Setu
WK puvodni

Zajimave je, ze puvodni konverze dle navodu na strankach HPI
http://www.hpiracing.com/news/2007061801/
pocita s nesymetrickou delkou kardanu/linku a pouziva kombinaci kardanu z E-Savage, kratkeho vpredu a dlouheho (zde na obr. nahore) vzadu a tim dostavaji vice vahy dopredu. Tento kit jde cestou, kdy jsou oba kardany/vsechny linky stejne dlouhe.

V prave casti muzete porovnat novy drzak linku/tlumicu s puvodnim. Krome vice moznosti uchyceni nabizi novy drzak hlavne vice mista pod osou a zvysuje tak prujezdnost. A tu jde u crawlera predevsim. 

http://mikep.chytrak.cz/_wheely/WKCCS_5.jpg

Nove drzaky povazuju za jednu z nejzajimavejsich casti celeho setu. Hned se muzete podivat na dukaz, rozdil je totiz markantni. Na dalsich fotkach je videt porovnani os po namontovani konverznich drzaku. Pohled mate z obou stran, k tomu netreba zadne dalsi komentare.

Pohled shora...
http://mikep.chytrak.cz/_wheely/WKCCS_axle1.jpg
...a zespodu
http://mikep.chytrak.cz/_wheely/WKCCS_axle2.jpg

to be continued...

2

Re: Wheely King Crawler Conversion Set

dobrý téma...ten kit se tu řešil, a nikdo nevěděl nic moc konkrétního...supr že ho někdo má a popíše:) docela mě zajímá jestli to fakt stojí za to, nebo jestli by se to dalo se stejnym výsledkem pořešit nákupem některejch dílů a výrobou zbytku...nemůžu si totiž pomoct, ale příde mi, že když koupim poloosy pro e-savíka a difflockery, zbytek už si nějak zmáknu...linky doma nejsou problém, co se týče držáku na nápravu, ty vypadaj slibně, ale myslim že by se daly v klidu použít ty originální, namontovaný vzhůru nohama a zbroušený...co mi ale výrazně chybí je držák serva na nápravu...v crawler setu bych něco takovýho očekával spíš než 17mm hexy a držáky kastle:)

3

Re: Wheely King Crawler Conversion Set

Ty držaky linku je asi jedina dobra vec z celyho toho slavnyho kitu.Jinak já sem ty originalni držaky otočil na napravě jen o 90 stupnu .Je to rozhodně lepší než je mít dolu.Jinak kardany z e-savika me prijdou dost drahy.Daleko levnejsí řešení je použít poloosy z Reva. wink
Jo a samo ty difflockery sou taky potřeba,ale ty se daj koupit zvlast.

4

Re: Wheely King Crawler Conversion Set

Hele a kolik za ten set chtěj..v dolcích..On neni dobrej jen na šutrolezy páč při výjezdu prudkýho kopce je baterka takhle vzadu pěkně naprd. Dík za poučnej "článek"

5

Re: Wheely King Crawler Conversion Set

nemela by se baterka diky tomuhle setu prestehovat dopredu?
ta baterka vzadu ho pekelne prevazuje, ale prave myslim, ze ze ta prestavba spociva i v otoceni sasi

Petr KomareK
HPI Wheely King "Hello Kitty" Defender, Tamiya CR-01 Toyota Land Cruiser FJ40, Tamiya TA-01 Hummer (Humvee, H1, H2, H2o), Axial AX10 ARTR, ECX Torment V2 ShortCourse, Final Monster, Hummer H1 1:7 (TL-01)
moje R/C: http://rcexpedice.pkomarek.cz , hřbitov R/C aut: http://hrbitovaut.pkomarek.cz

6

Re: Wheely King Crawler Conversion Set

Jo otečí se šasi. Dit sem to napsal jako že origo je při výjezdu kopce na prd(to že při akceleraci to jde na zadní je sice líbivý ale úplně k ho*nu) a né s tim Crawler kitem

7

Re: Wheely King Crawler Conversion Set

kluci proc nepouzijete treba poloosy z T-MAXXe 2,5 nejsou to takovy spalky jak z reva a vydrzi vic jak z E-SAVAGE a hlavne o proti nim maji polovicni cenu jak z E-Savce(jinak nevim co stoji poloosy z reva ale myslim si ze ty T-MAXXe budou urcite levnejsi, ja je pouzival na E-SAVAGE taky protoze za +-600 jsem mel 4ks u nas to stoji jen dve a navic vydrzeli ty z e-savage byli porad ukrouceny...) na liquidu je maji a je tam posta za 1 USD

8

Re: Wheely King Crawler Conversion Set

kit stoji cca 50,- USD

Mam dalsi postrehy ohledne kitu.

Zaprve je potreba si rict, co potrebuju, abych predelal wheelyho na pouzitelny crawler.
1. snizeni teziste, toho se dosahuje opravdu spatne, v podstate to znamena mit uplne jine sasko. Je totiz potreba snizit polohu baterii, snizit polohu prevodovky nebo ji polozit na lezato.
2. prodlouzeni rozvoru na 2.2 tridu (delsi linky, kardany)
3. vymenit elektroniku (u RTR verze)
4. servo umistit na osu
5. uzamceni diferencialu
6. v idealnim pripade jina kola
7. v jeste lepsim pripade vse misto plastu v duralu :-)


No a co z toho nabizi kit:
1. otoceni saska. Takze presun baterii dopredu a tim ziskame alespon lepsi rozlozeni vahy.
2. duralove spodni linky, HD koncovky na M4 šrouby, ale v nich pouze plastove kulaky. Horni plastovy trilink uplne stejny jen delsi. Lepsi drzaky dolnich linku na ose. Moznost pouzit 4-link. V tomto bode celkem spokojenost az na novy trilink.
3. zde nic
4. servo zustava kde je. I kdyz v kitu je novy drzak. Poloha se ovsem nemeni pouze drzak je ted lehci a obojetny (servo lze namontovat s pakou na obe strany). Tady velka bida.
5. HD difflockery z duralu. Zde za jedna.
6. zde nic
7. Alespon ty duralovy 12mm hexy, dobrej napad, stejne bych je pouzil, ale dal uz nikde nic.

Celkovej dojem je trochu rozpacitej. Kit obsahuje nekolik dle meho nazoru dobrejch dilu (al difflockery, al hexy, al spodni linky, nove drzaky linku, delsi kardany), ale aby se dal wheely povazovat po prestavbe za crawlera jeste spousta veci chybi (servo na ose, al horni linky/4-link, prevodovka na lezato nebo jinak upravena, lepsi kola+gumy, baterie na ose nebo linkach, atd..)

Je otazka jestli kit stoji za ty penize, ale jisty smysl urcite ma, akorat nelze skoncit u kitu a musi se pokracovat podomacku  roll

9

Re: Wheely King Crawler Conversion Set

Diky za informace,

skoro to vyzniva jako velke zklamani
Kit z nej poradneho crawlera teda neudela
je to zlepseni alespon vyrazne?

na webu k tomu jeste doporucujou - Wheely King / 1:7.4 Ratio
Reduction Gear Box
ma to vyznam?

doporucis pripadne, jake kola a gumy k tomu poridit?

vzhledem k nedostatecnemu technickemu zazemi, nedostatecnym zkusenostem a nedostatecne sikovnosti (jsem proste nedostatecny, ale jsem s tim smiren:) ) zvazuju stale jeho zakoupeni

Petr KomareK
HPI Wheely King "Hello Kitty" Defender, Tamiya CR-01 Toyota Land Cruiser FJ40, Tamiya TA-01 Hummer (Humvee, H1, H2, H2o), Axial AX10 ARTR, ECX Torment V2 ShortCourse, Final Monster, Hummer H1 1:7 (TL-01)
moje R/C: http://rcexpedice.pkomarek.cz , hřbitov R/C aut: http://hrbitovaut.pkomarek.cz

10

Re: Wheely King Crawler Conversion Set

skoro to vyzniva jako velke zklamani
Kit z nej poradneho crawlera teda neudela
je to zlepseni alespon vyrazne?


Zlepseni to rozhodne je, akorat mohli jit jeste o kousek dal.

na webu k tomu jeste doporucujou - Wheely King / 1:7.4 Ratio
Reduction Gear Box
ma to vyznam?


Muj nazor je, ze nema, ale jsou tu i lidi co to pouzivaji. Ja bych sel cestou 35-55z motoru a vhodneho prevodu, pak nic takovyho nepotrebujes.

doporucis pripadne, jake kola a gumy k tomu poridit?


Pro zacatek beadlocky od axialu nebo proline a gumy treba losiny nebo panthery, pripadne velky vyber od proline.

Jeste bych dodal, ze ten kit svou cenu ma, kdyz spocitam na kolik by me vysly dily tak to ujde:
HD difflocky 2ks 14$
alu hexy 4ks 12mm 6$
kardany e-savage 2ks 21$
alu linky revo 4ks 20$

A zbytek je v podstate zadarmo. Pro nekoho kdo se s tim nechce delat na kolene at uz z jakychkoli duvodu, je to dobra vec. I tak zbyde prostor pro vlastni realizaci.

Pokud ale hledas seriozni crawler zacni s axialem, vyjde te to nakonec lepe financne i casove.

11

Re: Wheely King Crawler Conversion Set

na webu k tomu jeste doporucujou - Wheely King / 1:7.4 Ratio
Reduction Gear Box
ma to vyznam?

Já bych se na to podíval z pohledu ceny / výkon. Na RCplanet se tato redukce prodává za $18, na stejné ceně začínají i 55T motory od Integy. Lepší značky stojí mnohem víc.

Pokud ale zredukuju stock motor od HPI navíc 7.4x, výsledný převodový poměr je něco kolem 1:170 a nepředjede to šneka, kdežto v krabici WK měl 1:23.
Nákupem 55T motoru zachovám stejný převodový poměr, ale získám větší krouťák a nižší max otáčky. Otázkou je, jak si s novým motorem bude rozumět stock regulátor.

Pokud bych se rozhodl pro nechat si krabicový motor a regl, tak bych přemýšlel o přídavné převodovce a výměně pastorku a hlavního kola trochu do rychla, aby se výsledný převodový poměr dostal k 1:60.

12

Re: Wheely King Crawler Conversion Set

panove, velke diky smile

zkusim tedy nejdrive ten Kit, uvidim vysledek a pak se budu radit co dale

jen moznosti nakupu zustava stale dost: disky a gumy, motor, ....

asi by nebylo od veci se nekdy zajet podivat na nekoho, kdo uz ty auta ma, abych mel lepsi predstavu co vlastne presne chci smile

Petr KomareK
HPI Wheely King "Hello Kitty" Defender, Tamiya CR-01 Toyota Land Cruiser FJ40, Tamiya TA-01 Hummer (Humvee, H1, H2, H2o), Axial AX10 ARTR, ECX Torment V2 ShortCourse, Final Monster, Hummer H1 1:7 (TL-01)
moje R/C: http://rcexpedice.pkomarek.cz , hřbitov R/C aut: http://hrbitovaut.pkomarek.cz

13

Re: Wheely King Crawler Conversion Set

Pokud bych se rozhodl pro nechat si krabicový motor a regl, tak bych přemýšlel o přídavné převodovce a výměně pastorku a hlavního kola trochu do rychla, aby se výsledný převodový poměr dostal k 1:60.

Šel bych raději do motoru, kterému tím snížíš otáčky, takže teoreticky i odběr, ale především nebudeš opět zvyšovat těžiště, když je už tak hodně vysoko. Motor tam musí být tak jako tak. Pokud jde o regl, tak limity reglů jsou na minimální počty závitů, takže vyšší tě ohrozit prakticky nemůžou. Tam jen bacha, abys nevzal opravdu pomalý motor (nad 55 závitů), tam už by to pro tebe asi nebylo to pravé.

Losi Mini-LST, HPI Wheely King (tube crawler), En Route Berg 2.2 (šel do světa), Losi Desert truck, Traxxas Revo (VXL), Axial SCX10 Trail Honcho, Losi Mini Desert Buggy, White Wolf (drift), Vaterra Twin Hammers, Vaterra Ascender (Blazer K5), Orlandoo Hunter Jeep a Pajero

14

Re: Wheely King Crawler Conversion Set

Nainstaloval jsem kit na wheelyho, ten ted vypada nejak takhle:

http://mikep.chytrak.cz/_wheely/WK_with_kit.jpg

Na prvni pohled zadna velka zmena, akorat je auto o trochu delsi. Jinak ja to povazuju za velkou zmenu k lepsimu.

Jak sem psal jiz drive, cely kit mi prijde jako prace na pul cesty, proto sem se pokusil dodelat co v kitu chybi. Zacal jsem u umisteni serva na naprave. Tomu pomuze primitivni drzak z duralu, na ktery jsou na netu planky v mnoha verzich. Pro me ucely sem zvolil nejjednodussi variantu se servem uprostred a vysledek je nasledujici:

http://mikep.chytrak.cz/_wheely/servo_plate.jpg

Po nasazeni na osu uz zbyva jen pridelat servo. Muzete si vsimnout, ze drzak neni primontovanej, jenom nasazenej :-)

http://mikep.chytrak.cz/_wheely/servo_plate2.jpg

Bohuzel takto umisteny drzak narazi na drzak baterek v horni casti saska. To lze obejit umistenim baterii zpet dozadu (otocit sasi do puvodniho stavu) a odstranenim drzaku serva, ktery jiz neni v horni casti potreba. Nebo me napadla lepsi varianta s polozenim baterii na predni linky a cele pouzdro na baterky dat pryc.

15

Re: Wheely King Crawler Conversion Set

Kdyz nad tim tak premejslim, dochazim k zaveru, ze chapu, proc ten kit meni jen to, co meni, a nejde v prestavbe dal. Nakonec totiz ze vseho vychazi jasna potreba jine konstrukce bocnic. Tj uplne jine auto.  lol

Jednim duvodem je i zminovane servo na predni naprave, druhym pak vysoke teziste a malo prostoru pro umisteni motoru nize, coz se stalo mym druhym bodem zajmu. Proc nedat motor misto nahoru bokem a dostat ho tak o mnoho nize. Vysledkem je mikeho novy motor plate.  8O

Porovnani s puvodnim
http://mikep.chytrak.cz/_wheely/plato1.jpg
Na prevodovce a s motorem
http://mikep.chytrak.cz/_wheely/plato2.jpg
Zadni pohled
http://mikep.chytrak.cz/_wheely/plato3.jpg

Jak je videt druhy duvod pro zmenu bocnic je jasny, nechci v jedne delat velkou diru  lol

16

Re: Wheely King Crawler Conversion Set

Teda Mikep, jsi kádr, pustil ses do té přestavby hodně svérázně, držím palce smile Já ten kit taky plánuju koupit, ale použít ho chci hodně jinak, než ty, pak to tu taky ukážu.

Kde jsi kit objednal a nakolik tě to vyšlo? Já ho v čechách našel zatím nejlevněji za 1200,- s daní, tak budu hodně váhat, jestli to má cenu tahat přes moře, když na rcplanet ho mají za $50 - asi bude rozhodovat, jestli bych objednával ještě jiné součástky z hliníku.

A co převody, budeš měnit kola nebo "jen" nasadíš 55T motor?

Stoupa

17

Re: Wheely King Crawler Conversion Set

Ja ho mam z towerhobbies, ale vono to bude vsude nastejno.

Planuju (uz mam) spur gear 96T a motor 55-65T. Bohuzel diky prilis velke prevodovce wheely kinga nelze pouzit prilis maly pastorek, takze to bude trochu rychlejsi. Na crawleni mam stejne skorpika.

18

Re: Wheely King Crawler Conversion Set

2mikep: Vidím, že řešíš totéž, co jsem přes zimu řešil i já. smile
Jak jsem ale koukal, tak zjevně máš nějaký dost velký pastorek. Pokud budeš chtít použít 15z pastorek, tak jedině s 96z kolem a i pak budeš muset udělat tendržák motoru tak, abys v případě potřeby mohl motor přimáčknout co nejblíže do toho horního oblouku na převodovce, abys mohl dobře nastavit zubovou vůli. Při zkoušce 14z pastorku je uš vůle hodně velká a i když to jezdilo a dobře šplhalo, stačila chvilka nepozornosti s kolem bloknutým pod kamenem a ve spuru byla rázem vydřená ploška od pastorku a tím spur na vyhození. sad
Tak teda hodně zdaru a pokračuj, dobře se na to kouká a navíc chci přes zimu zapracovat zase na jiném typu podvozku. Stick hybrid je sice dobrá varianta, pokud jde o šplh a taky se při šplhu nenaklání, ale pokud jde o překonávání překážek, je v záběru díky kroucení z centrální převodovky dost tvrdý (nechce moc kopírovat terén).

Losi Mini-LST, HPI Wheely King (tube crawler), En Route Berg 2.2 (šel do světa), Losi Desert truck, Traxxas Revo (VXL), Axial SCX10 Trail Honcho, Losi Mini Desert Buggy, White Wolf (drift), Vaterra Twin Hammers, Vaterra Ascender (Blazer K5), Orlandoo Hunter Jeep a Pajero

19

Re: Wheely King Crawler Conversion Set

... Pokud budeš chtít použít 15z pastorek, tak jedině s 96z kolem a i pak budeš muset udělat tendržák motoru tak, abys v případě potřeby mohl motor přimáčknout co nejblíže do toho horního oblouku na převodovce, abys mohl dobře nastavit zubovou vůli...

Jojo, pokud by byl mensi pastorek sel by motor jeste bliz k prevodovce, nez je ted na obrazku pri pohledu zezadu. To mam vyzkouseny, ale na druhy strane uz me zas tak nic nenuti davat super malej pastorek, protoze axial ma pomer 14/87 tj 15,5z v prepoctu na 96 spur. Otazkou zustava, ktera z prevodovek je jak zprevodovana interne, to sem nemeril. I tak myslim, ze pouzit patorek 15-16Z je v pohode.  wink

Mimochodem, to sem zvedavej co z tebe z jara vypadne za monstrum  lol

20

Re: Wheely King Crawler Conversion Set

Mimochodem, to sem zvedavej co z tebe z jara vypadne za monstrum  lol


Myslíš, po WK-S Hybridu? To už bude asi všechno jen samá normální klasika, protože jen horko těžko vymyslím něco šílenějšího. smile

Losi Mini-LST, HPI Wheely King (tube crawler), En Route Berg 2.2 (šel do světa), Losi Desert truck, Traxxas Revo (VXL), Axial SCX10 Trail Honcho, Losi Mini Desert Buggy, White Wolf (drift), Vaterra Twin Hammers, Vaterra Ascender (Blazer K5), Orlandoo Hunter Jeep a Pajero

21

Re: Wheely King Crawler Conversion Set

Bohuzel takto umisteny drzak narazi na drzak baterek v horni casti saska. To lze obejit umistenim baterii zpet dozadu (otocit sasi do puvodniho stavu) a odstranenim drzaku serva, ktery jiz neni v horni casti potreba.

Na tomhle videu je zajímavá alternativa s baterkama na boku - v ramci symetrie má rovnou dvě. Takže silnej motor a pořádnou rychlost smile

http://www.youtube.com/watch?v=pvj-aGO9iJw

22

Re: Wheely King Crawler Conversion Set

nepočítej s tím, že by to bylo temi 14,4V napájené, tedy rozhodně ne při původní elektronice. To by totiž bylo takpo chvilce tak pomalé, že by nezávislý pozorovatel usoudil, že to auto nejede a měl by pravdu pravdu...

Losi Mini-LST, HPI Wheely King (tube crawler), En Route Berg 2.2 (šel do světa), Losi Desert truck, Traxxas Revo (VXL), Axial SCX10 Trail Honcho, Losi Mini Desert Buggy, White Wolf (drift), Vaterra Twin Hammers, Vaterra Ascender (Blazer K5), Orlandoo Hunter Jeep a Pajero

23

Re: Wheely King Crawler Conversion Set

Tak mam prvni verzi prototypu noveho wheelyho. Posilam par spionaznich fotek. Auto je zatim nepojizdne, ale predstavu si udelat muzete.

Teziste bude o dost nize oproti zakladu a bocnice jsou totalne predelane z 2mm plechu. Uchyceni trilinku je o cca 5mm dal od stredu, cimz sem docilil naklonu osy trochu dopredu (pinion angle) a rizeni je ted vodorovne s podkladem. Tlumice jsou ulozeny vice nalezato. Namontovan je i drzak serva, ktery sem tu uz prezentoval. Bocnice jeste prijdou trochu vyrezat pro odlehceni a asi i pribudou nejake diry pro uchyceni tlumicu. Jeste uvidim. Az budou hotovy ukazu "nahou" verzi.  8O

http://mikep.chytrak.cz/_wheely/Prototype1.jpg

http://mikep.chytrak.cz/_wheely/Prototype2.jpg

24

Re: Wheely King Crawler Conversion Set

jak tlustý hliník mám použít na výrobu nových bočnic???Po případě mi napište odkaz na e shop ve kterem se daní kovové bočnice sehnat.zatim diky

25

Re: Wheely King Crawler Conversion Set

Ja bych volil 3mm dural. Maji ho ve ferone, ale prodavaji jen cele velke desky.