1

Téma: ultralehký speciál

V sobotu 29.11.2008 byl úspěšně otestován nový ultralehký speciál postavený na bázi populárního Xray M18 resp. M18pro.
http://www.alsracing.net/mx245/mx245-01.jpg
Model je konstrukcí a osazením RC určen speciálně pro úzké osmnáctinové technické dráhy a představuje naprosto nekompromisní řešení 4wd podvozku 1/18.
Zmenšený rozvor 145mm a zúžení plata na pouhých 78mm výrazně zlepšují ovladatelnost a umožňují podstatně snížit světlou výšku. Hmotnost kompletního modelu připraveného k jízdě včetně AMB personálu je pouhých 360g!!!!! lol
Pohon Tekin 5500 plus li-pol 1800mAh Nosram. Převodový poměr 13-16T/44resp.45T

2

Re: ultralehký speciál

Takový Motek Panther 140 smile Co jsem četl, tak toho zkráceného Moteka si lidi celkem na technických tratích chválili. Tak jak, je to poznat, je to změna k lepšímu?

3

Re: ultralehký speciál

Takový Motek Panther 140 smile Co jsem četl, tak toho zkráceného Moteka si lidi celkem na technických tratích chválili. Tak jak, je to poznat, je to změna k lepšímu?

Řekl bych že ano, posuď sám dle videa.
http://cz.youtube.com/watch?v=K670O9i-D_0
Je to to auto startující z první pozice (žlutooranžová svítivka). Jel s tím mladej a dělal poměrně dost chyb, ale vpodstatě všem ostatním v zatáčkách odjížděl a stejně v pohodě vyhrál. Druhej faktor byl, že on jediný nešel prakticky ani jednou přes boudu díky dost nízkýmu těžišti.
Z hlediska akcelerace se to taky jevilo velmi slušně. Až na moje auto ("300" s lipol) to jinak bylo všechno o stříďákách (2x Tekin 8100 1xLRP s Geniusem a 1x Novak Mongoose 13,5) takže výkon asi nikomu nechyběl. Ale on se jeví s tím autem hodně dynamicky. Jel převod 14/44. Já jel starou M18-ku s mým pětičlánkovým platem z laminátu (upravenou na pročkový kola), ostatní jeli klasický pročko.

4

Re: ultralehký speciál

Na tom videu to vypadá pěkně, v těch zatáčkách se opravdu zdá, že to je mrštnější. Asi někdy zkusím něco takového taky vyrobit smile Jsem před časem zkoumal, jestli by se ještě někde nenašel ke koupi ten Panther 140 a celkem bez šance...

5

Re: ultralehký speciál

Na tom videu to vypadá pěkně, v těch zatáčkách se opravdu zdá, že to je mrštnější. Asi někdy zkusím něco takového taky vyrobit smile Jsem před časem zkoumal, jestli by se ještě někde nenašel ke koupi ten Panther 140 a celkem bez šance...

Těch 140mm jsem taky zvažoval, ale už to dělá potíže při usazení baterek, muselo by se jít do upevnění lepenkou a bylo by to rozměrově  doslova na desetiny. Je ale fakt že s postupem nárůstu céček v lipolkách by se dala volit i menší baterka. Klasiký články pak ale budou naprosto mimo.

6

Re: ultralehký speciál

zkus lipolku co jezdi ajgor, ta se ti tam vejde dvakrat

7

Re: ultralehký speciál

Ty Luďku to vypadá hodně zdařile.Mrštnost a obratnost v zatáčkách tomu opravdu nechybí.

8

Re: ultralehký speciál

zkus lipolku co jezdi ajgor, ta se ti tam vejde dvakrat

Tu lipolku co jezdí Igor mám tady taky,ale ta se mi moc nelíbí, protože je ještě o cca 3mm širší než ta LRP. Je sice kratší, takže by na 140mm rozvor vyhovovala, ale musel bych rozšířit plato a to nechci v žádném případě, spíš bych ho rád ještě zúžil. Taky nevím jak by se tvářila na odběry stříďáku, Igor ji tuším jezdí v autě se stoosmdesátkou.

9

Re: ultralehký speciál

Ty Luďku to vypadá hodně zdařile.Mrštnost a obratnost v zatáčkách tomu opravdu nechybí.

jo, jo....však Petr Hruška by Ti mohl povyprávět jak těžko se ta potvůrka v zatáčkách honí... lol Už stavím další modifikaci, tentokrát na klasický DC pohon "300" + GM SX3R + lipol. Bude to sice o trochu těžší, ale podvozek se podaří asi stejně úzkej, rozvor taky 145mm a těžiště taky celkem dost nízko. wink

10

Re: ultralehký speciál

luis0 napsal:

Ty Luďku to vypadá hodně zdařile.Mrštnost a obratnost v zatáčkách tomu opravdu nechybí.

já si totiž myslím ,že máš pod kobercem koleje  big_smile jinak to není možný big_smile

11

Re: ultralehký speciál

jj ted  jsem na to kápnul.....je to magnetický to je jasný lol

12

Re: ultralehký speciál

Tak máme za sebou tři závody odjeté s tímto podvozkem a jeho novou modifikací pro klasický motor řady 300. Výsledky velmi slušné a také mám nějaké nové poznatky ve vztahu jízdní vlastnosti - hmotnost.
To že je bezpodmínečně potřeba osadit model tak aby se hmotnost soustředila na spodním platu je celkem jasné, ale zajímavý je poznatek, že honba za maximálním odlehčením nemusí být vždy tím nejlepším řešením. roll
Jak známo, chování modelu hodně závisí na mechových pneu a zde s klesající hmotností klesá taky grip. Na měkčích kobercích pak lehký model funguje velmi obtížně a nebo dokonce vůbec a na tvrdším a rovném koberci mohou nastat celkem zajímacé momenty, kdy se  rychlý a zdánlivě perfektně sedící model náhle jakoby utrhne od povrchu a je zcela neovladatelný. Také je problémem fakt, že takto lehký model "neustojí" i zdánlivě lehký kontakt těžšího soupeře o který pochopitelně na úzké technické trati není nouze.
Začal jsem tedy laborovat s hmotností a výsledkem je poznatek, že model dovážený na 400g vykazuje velmi příjemné jízdní vlastnosti. I při pohonu motorem Speed 300 a napájení lipol (převod 15-18/44-45) se dynamikou a rychlostí vyrovná střídavým pohonům  a přitom opravdu dobře sedí a je skvěle ovladatelný v zatáčkách. I při velmi ostrém průjezdu nevykazuje náchylnost k převrácení.  Přídavná zátěž (cca 35g) je uložena pod středovým kardanem. Samozřejmostí je dokonalé podélné vyvážení a lehká karoserie. wink

Příspěvky [ 12 ]

Stránky 1

Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.