1

Téma: E-Maxx (model: 3906)

Ahoj lidi, chystám se na koupi E-Maxxe, jsem úplný začátečník. Vzhledem k výši investice jsem se chtěl zeptat, zda se jedná o krok správným směrem, nebo, zda by se našlo jiné - podle vás třeba vhodnější řešení. Podotýkám, že výše ceny nezanamená, že na tom musím nutně ušetřit, spíš "jestli to za ty prachy stojí".
Dál bych se chtěl zeptat na klíčové rozdíly mezi spalovákem a elektro. Tuším, že spalováky budou vyžadovat daleko větší servis, nicméně pokud bych měl za půl roku litovat, že jsem si radši nekoupil třeba E-Maxxe....
Předem díky za odpověď. Dron

2

Re: E-Maxx (model: 3906)

Taky jsem se ptal...Podívej se tady: http://www.rcauta.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1093
Jinak podle mého názoru je elektrika super(Já budu mít samozřejmě elektriku)!Stačí si jen dobře vybrat... 8)

3

Re: E-Maxx (model: 3906)

Ahoj lidi, chystám se na koupi E-Maxxe, jsem úplný začátečník. Vzhledem k výši investice jsem se chtěl zeptat, zda se jedná o krok správným směrem, nebo, zda by se našlo jiné - podle vás třeba vhodnější řešení. Podotýkám, že výše ceny nezanamená, že na tom musím nutně ušetřit, spíš "jestli to za ty prachy stojí".
Dál bych se chtěl zeptat na klíčové rozdíly mezi spalovákem a elektro. Tuším, že spalováky budou vyžadovat daleko větší servis, nicméně pokud bych měl za půl roku litovat, že jsem si radši nekoupil třeba E-Maxxe....
Předem díky za odpověď. Dron

O něčem se bavili modeláři zde: http://www.mojehobby.cz/diskuze/strom2.php?idforum=2&r=1128782143&potec=385792

4

Re: E-Maxx (model: 3906)

Ahoj, v elektru je samozřejmě nabídka širší, ale když se ptáš na E-maxxe tak ti k tomu zkusím něco napsat. (jinak tady z fóra ho vlastním já, Louis a Mike - pokud se budeš chtít zeptat na něco konkrétního soukromě, kontaktuj jednoho z nás mailem nebo SZ) Předně ho vlastním relativně krátce, ale měl jsem podobné dilema jako máš teď  ty. O tom jestli elektru nebo spalovák tu byly popsány desítky stran, zkus hledat. Nakonec se ale budeš muset rozhodnout sám za sebe. Já vzal nakonec Maxxe, a to hlavně proto, že nemám celý dny čas seřizovat, opravovat a nastavovat čuďáka, na závody se nechystám a jezdím hlavně pro zábavu a rekreačně. Vezmi v potaz taky kde budeš moct jezdit, protože motoráci dělají docela dost velkej bordel, přirovnal bych to ke zvuku motorové pily a za to by tě třeba sousedi nemuseli mít rádi. Kromě tohoto je provoz benzíňáka dost drahý - drahé palivo. Baterky do elekter sice také nejsou levné, ale vydrží měsíce a "jen" se nabíjí.

Obecně s benzíny může být větší legrace, zvládají větší skoky a různé kraviny,mívají pevnější většinou již kovový rám, jsou rychlejší na maximálku, i když z mé zkušenosti třeba v 50km/h. už téměř neřiditelné. Na druhou stranu musím říct, že dle mého jsou také obecně poruchovější. Už dvakrát se mi stalo, že jsem šel s kamarády jezdit (jeden má HPI Savage 4.6 a druhý CEN Genesis a TRAXXAS E-maxx odjel takzvaně jediný po svých. Jejich poruchy se týkaly hlavně ozubených koleček a zavěšení kol, někdy i motoru. Nechci to paušalizovat, ale toto se opravdu stalo...

Tak a teď  k samotnému E-maxxovi. Je to hlavně monster truck osvědčený, hojně zastupený hlavně v USA. Pokud umíš trochu anglicky tak na us stránkách se dozvíš téměř vše. Druhak je spolehlivý - nikdo jsme zatím neměli poruchu (pouze nedoporučuji jezdit v dešti a mokru - to jsem jednou z blbosti udělal a pak stávkovala elektonika, po vyschnutí bylo po problému). Jeho konstrukce je robustní, i když je to pořád jenom plast. A nakonec už ani náhradní díly nejsou problém, dováží je RCM Pelikán, koupit jdou např. v Praze u Hobbyteamu, případně objednat z us na Towerhobbies.

Je možné, že mi tu ty názvy firem zcenzurují, takže pokud to udělají, chtěl bych znovu vyjádřit nesouhlas s  přístupem zdejších moderátorů a adminů (oni prominou wink),  napíšu ti je do SZ)

Shrnuto a podtrženo E-maxx je mezi elektro monster trucky dobrá volba a já bych neměnil.

5

Re: E-Maxx (model: 3906)

Ahojky, díky za vyčerpávající odpověď, kostky jsou vrženy a já jsem již týden velmi šťastným a hlavně spokojeným majitelem E-Maxe....  big_smile
(Asi jediná věc, kterou bych tomuto skvělému modelu vytkl je doslova čistě kosmetická - a to že na ne zcela ploché části karoserie dodávané samolepky prostě NEDRŽÍ :evil: ). Což je ovšem naprostá trivialita, nicméně jinak je vše SUPER.

Protože mne však věci dodávané prefabrikované a hotové odjakživa nutí k přemýšlení, začal jsem hledat, nešlo-li by vylepšit to či ono.... Výsledkem mého pátrání po netu byl obrázek duralového šasí pro E-Maxx.... Protože objednávka není z finančních (právě jsem vyplázl 15.000 za maxxe a baterky lol ) a tvůrčích (štve-li mne hotovost výrobku, nenahradím ho jiným hotovým výrobkem) důvodů myslitelná, začal jsem milého e-maxxe oměřovat a zakreslovat, s tím, že na jaře zkusím nechat vyrobit "prototyp duraláče". V současné době (po dvou probdělých nocích a ne zcela soustředěně odváděném zaměstnání :? ) mám v CADu kompletní sestavu zadní (neřiditelné) nápravy, která je však téměř totožná s přední.... Je mi jasné že se jedná o začátek dlohé cesty, nicméně pokud by se našel někdo, komu taky nestačí jen postup - koupím jezdím a zajímal by se o tohle téma, rozhodně se se ozvěte.

Takže zatím mnoho pěkných a hlavně slunných  :?  kilometrů i teď na podzim a zase někdy nashledanou.... Dron

6

Re: E-Maxx (model: 3906)

Ahojky, díky za vyčerpávající odpověď, kostky jsou vrženy a já jsem již týden velmi šťastným a hlavně spokojeným majitelem E-Maxe....  big_smile
(Asi jediná věc, kterou bych tomuto skvělému modelu vytkl je doslova čistě kosmetická - a to že na ne zcela ploché části karoserie dodávané samolepky prostě NEDRŽÍ :evil: ). Což je ovšem naprostá trivialita, nicméně jinak je vše SUPER.

Protože mne však věci dodávané prefabrikované a hotové odjakživa nutí k přemýšlení, začal jsem hledat, nešlo-li by vylepšit to či ono.... Výsledkem mého pátrání po netu byl obrázek duralového šasí pro E-Maxx.... Protože objednávka není z finančních (právě jsem vyplázl 15.000 za maxxe a baterky lol ) a tvůrčích (štve-li mne hotovost výrobku, nenahradím ho jiným hotovým výrobkem) důvodů myslitelná, začal jsem milého e-maxxe oměřovat a zakreslovat, s tím, že na jaře zkusím nechat vyrobit "prototyp duraláče". V současné době (po dvou probdělých nocích a ne zcela soustředěně odváděném zaměstnání :? ) mám v CADu kompletní sestavu zadní (neřiditelné) nápravy, která je však téměř totožná s přední.... Je mi jasné že se jedná o začátek dlohé cesty, nicméně pokud by se našel někdo, komu taky nestačí jen postup - koupím jezdím a zajímal by se o tohle téma, rozhodně se se ozvěte.

Takže zatím mnoho pěkných a hlavně slunných  :?  kilometrů i teď na podzim a zase někdy nashledanou.... Dron

Mrkni na moje web stranky na tema Emaxx. Pokud budes mit nejake triky na vylepseni a budes ochoten se s nimi podelit s ostatnimi tak je rad zverejnim :-)

rctuning.webzdarma.cz

7

Re: E-Maxx (model: 3906)

Ahoj Miku, no s tím tuněním je to asi tak,že prolézám wwwéčka s tunningovými díly a co se mi líbí, stahuju, přerýsovávám a sesazuju v CADu do výkresu původního E-MAXXe.... Ve valné většině se bude jednat  o poměrně jednoduché záležitosti - laserem řezané duralové plechy, sem tam nějaké dofrézování, vrtání a pár soustružených dílů.... (Poté co jsem autí rozebral do šroubků (a zase složil samozřejmě  big_smile ) jsem dospěl k názoru, že fakt složité na výrobu není.....
Je tam pár strojařských "špeků" (nicméně i ty by asi šlo vyrobit - mám typ na odlitky, ale zatím neznám podmínky ani ceny).
V každém případě asi nebudu hned stavět celé nové šasí (jak jsem si původně myslel), ale začnu s "oplechováváním" toho "starého".... Zatím nemám moc přehled čím by bylo nejlepší začít (přestože jsem pár šrámů už nachytal), tak to asi pojmu chronologicky podle soutěže díl - největší chudák.
Zatím s přehledem "vítězí" nárazník/y (tedy ten přední), spodní ramena poloos a spodní lyžiny "těla".... Takže zkusím začít právě tady.... Pokud bys měl nějaký jiný typ, určitě mi napiš....  Co se týká sdílení, jak něco vytvořím, určitě se poletím pochlubit (bude-li čím  roll ) a pokud bude mit kdokoli zájem, určitě alespoň něco poskytnu... Pokud bys měl jakýkoli nápad, co by šlo zlepšit, napiš - Maxxe mám teprve 14dní takže zatím jsem lepší strojař než závodník..... Měj se fajn a jak jsem přál minule - ať je ještě dlouho hezky..... Dron

8

Re: E-Maxx (model: 3906)

Ahoj Drone,
tvůj přístup se mi líbí  wink . Vzhledem k tomu, ž mám z kluků asi největší zkušenosti s lámáním jednotlivých dílů  roll , můžu ti doporučit zaměřit se na výrobu:

Skid plates (všechny),
bulkheads (stejné vpředu i vzadu),
ty nožičky na kterých drží kastle (nevzpomínám si na ang název)
do budoucna by se hodil i těsný diferenciál, aby bylo možné jej ladit olejem (stock teče)

je toho určitě víc, přidám to později až si vzpomenu.

až budeš mít nějaký progress, ozvi se, určitě bych měl zájem...

mimochodem, odkud vlastně jsi?

9

Re: E-Maxx (model: 3906)

Zdravím e-maxxaky,

Po několika bezesnejch nocích, kdy jsem bojoval sám se sebou, zda-li spalovák, ( Revo) nebo elektriku ( E maxxe) jsem se rozhodnul pro elektriku.  A tak tedy pujdu do E maxxe nebo E reva (konzultuju přestavbu s ByPSem). Poraďte mi prosím  s baterkama a s nabíječkou. Díly budu řešit až v závěsu.  Sice mi mrzí, že s elektrem  mi nepustí na závody, kdybych se do toho zblbnul víc, než je zdrávo, ale jak vidim,  jste většinou z Prahy a okolí a tak bychom mohli jezdit společně, třeba v těch Řepích.  Ty baterky a nabíječka mi teď tlačí nejvíc, protože bych to chtěl koupit co nejdřív. Poraďte, pokud možno, cbratem. Docela mi děsí těch max 10 minut provozu. Na takový odpolední ježdění v partě je pak asi potřeba dost baterek…jinak doufam, že jsem se rozhodnul správně,…Nebo ne ? ?  wink

Předem dík za radu

Joe TJ

10

Re: E-Maxx (model: 3906)

V těch baterkách se asi moc vybírat nedá, vidím to na GP 3700mAh, jestli chceš jezdit trochu dýl. I při pouhých dvou párech to bude stejně rána. Nabíječka? Možná nějaká na nabíjení dvou paků současně, něco takovýho, jako u E-zilly. Mam pocit, že někde v diskuzi tu něco proběhlo, ale nejsem si jistý. Jinak pokud koupíš něco lepšího, tak ještě počítej se síťovým zdrojem. Asi záleží na tom, kolik chceš investovat.

Michal Nováček - RC.305
... zběhl jsem k expedicím.

11

Re: E-Maxx (model: 3906)

Ale já osobně bych v MT asi šel do spalováka ...  8)  smile

Michal Nováček - RC.305
... zběhl jsem k expedicím.

12

Re: E-Maxx (model: 3906)

Zdravím e-maxxaky,

Po několika bezesnejch nocích, kdy jsem bojoval sám se sebou, zda-li spalovák, ( Revo) nebo elektriku ( E maxxe) jsem se rozhodnul pro elektriku.  A tak tedy pujdu do E maxxe nebo E reva (konzultuju přestavbu s ByPSem). Poraďte mi prosím  s baterkama a s nabíječkou. Díly budu řešit až v závěsu.  Sice mi mrzí, že s elektrem  mi nepustí na závody, kdybych se do toho zblbnul víc, než je zdrávo, ale jak vidim,  jste většinou z Prahy a okolí a tak bychom mohli jezdit společně, třeba v těch Řepích.  Ty baterky a nabíječka mi teď tlačí nejvíc, protože bych to chtěl koupit co nejdřív. Poraďte, pokud možno, cbratem. Docela mi děsí těch max 10 minut provozu. Na takový odpolední ježdění v partě je pak asi potřeba dost baterek…jinak doufam, že jsem se rozhodnul správně,…Nebo ne ? ?  wink

Předem dík za radu

Joe TJ

At si kdo chce co chce rika, ale pro me je nejlepsi nabijeckou ICE DURATRAX. Nebudu se tady rozepisovat proc, ale uvede, ze jeste vlastnim LRP PULSAR COMPETITION a TRITON charger a z techto nabijecek mi po rocni zkusenosti vysel jednoznacne nejlip ICE DURATRAX.

13

Re: E-Maxx (model: 3906)

Ahojky, chtěl bych se zeptat na pár otázek ojledně e-maxxíka.
Vlastním ho teprve asi měsíc a zajímalo by mě jeslti se vyplatí koupit si celou kovovou sadu nebo jen jednotlivé části a ktyžtak které?
vyplatí se odendat převodová kola a nechat tam jen jeden stupeň?
Díval jsem se na mikovi stránky a zajímalo by mě jak moc velké jsou úspory když se zkrátí vedení od reguláturu k motorům?
Děkuji za odpovědi :?:

14

Re: E-Maxx (model: 3906)

tim zkracovanim moc neusetris
leda pokud tam jsou konektory, tak jejich odstranenim a napajenim primo na motor si pomuzes vic.. samozrejme kvalitni zapajeni..

15

Re: E-Maxx (model: 3906)

Zdravim,
chtěl bych vědět, co si myslite o této sadě: http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=g3racesuspesnion&cat=47
Mě se zdá, že na to kolik obsahuje dílů, tak se mi to zdá moc drahý, ale na druhou stranu ho to asi dost vylepší. roll

MonsterBaja 5T
Mugen Seiki E-MBX5T

16

Re: E-Maxx (model: 3906)

já si myslím, že je to celkem zajímavé řešení, protože ty dráty od reguláturu jsou celkem dost dlouhé cca i s konektory  a dráty od motoru 20cm. A když se to otočí a připájí tak tam zůstane pouhých cca5cm. Tak si říkám jestli to má cenu

17

Re: E-Maxx (model: 3906)

myslis ze nebudes v dohledne dobe potrebovat o 2cm delsi draty nez je ted ufiknes?

zkraceni nicemu neuskodi, ale aby sis pak nerikal "kurna mel jsem to nechat o 2cm delsi.."

18

Re: E-Maxx (model: 3906)

JoeJT: problematika nabíječek a baterek je dost široká.

Já mám podobně jako Mike Tritona, který má oproti jemu vyzdvihovanému Duratraxu ICE tu výhodu, že umí až 24 článků a hlavně má nabíjecí výkon 90W, což znamená, že nabíjím 2 packy najednou (při 4A pro 3000mAh) něco pod hodinu.

Pokud se baterek týče - 3700 GP jsou asi opravdu jasná volba, zkusíš-li nějaké selektované tím líp.

Pro dobré pojěždění je potřeba ideálně 3-4 sady, což znamená 4x2= 8 packů...

je to dost rána, ale postupně se to dá...

19

Re: E-Maxx (model: 3906)

Něco je i tady:

http://www.rcauta.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=335&highlight=

20

Re: E-Maxx (model: 3906)

Čauky, chtěl bych se zeptat, co je potřeba vyměnit, když si koupím do e-maxxíka střídavý motor.
Díky za odpověď. smile

MonsterBaja 5T
Mugen Seiki E-MBX5T

21

Re: E-Maxx (model: 3906)

Zkus search, už to tady někde je.

ale abys neřek:

1. regulátor
2. kardany ocelové (CVD-třeba MIP 1x center 2x poloosy)
3. Ujistit se o kvalitě baterek

cca 10 000,- včetně motoru

22

Re: E-Maxx (model: 3906)

Ahojky, chtěl bych se zeptat na pár otázek ojledně e-maxxíka.
Vlastním ho teprve asi měsíc a zajímalo by mě jeslti se vyplatí koupit si celou kovovou sadu nebo jen jednotlivé části a ktyžtak které?
vyplatí se odendat převodová kola a nechat tam jen jeden stupeň?
Díval jsem se na mikovi stránky a zajímalo by mě jak moc velké jsou úspory když se zkrátí vedení od reguláturu k motorům?
Děkuji za odpovědi :?:

Mam jinej pristup: resim pouze zda  to bude lepsi (ne o kolik), pokud toto pravidlo uplatnis na vsechny casti auta tak se to globalne projevit musi

Mimochodem, za upravu prevodovky nic nedas. Namontovat to zpatky do dvourychlostniho rezimu muzes vzdycky, ale pokud nejezdis trial tak dvoustupnova prevodovka je zbytecna.

Co se tyce zkracovani vodicu tak na delce vodicu udelas usporu podle vzorce R= rezistivita * delka/prurez . Dale pak na pouzitych konektorech!!! a nakonec dlouhe vodice o velkem prurezu maji velkou hmotnost.

Kovove dily sice vypadaji cool, ale v mnoha pripadech neplni svoji praci a drasticky zvysuji hmotnost. Konkretne pro Emaxxe je potreba dokoupit pouze CVD center drive od MIPU, predni a zadni skid plate od Duratraxu a vymenit sroubky za tvrzene imbusove sroubky. Dale doporucuji si rovnou koupit lepsi tlumice anebo alespon tvrdsi pruziny (pokud nehodlas jenom jezdit po rovinkach). 
Toto jsou moje zkusenosti po roce intenzivniho jezdeni s Emaxxem. Muzu te uklidnit, ze jako cerstvy majitel Emaxxe jsem mel stejne otazky jako ty, ale ted uz na ne znam 100% odpovedi.

23

Re: E-Maxx (model: 3906)

Díky za vyčerpávající odpověď. Určitě ji využiju.

24

Re: E-Maxx (model: 3906)

Ahoj,
Jsou to tyhle (http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXUR79&P=7) kardany, co se dávají na přední nebo zadní nápravu roll ? Jestli ano, není k nim potřeba něco koupit roll  oproti těm středním je toho tam míň, proto se ptám. Jestli ne, tak mi prosím dejte přesný odkaz na Tower Hobbies.
Díky za odpověď lol .

MonsterBaja 5T
Mugen Seiki E-MBX5T

25

Re: E-Maxx (model: 3906)

CVD center drive pro E-maxxe ma stock number LXLSS8