1

Téma: Nitro Blast ARTR

Potřeboval bych trošku poradit. Synátor dostane pod stromek Nitro Blast a protože je to první model auta v baráku, trošku v tom plavu. Koupil jsem ARTR verzi (vysílač použijeme pákový od letadel). Podle návodu jsem to osadil servy, přijímačem, akumulátory, nasucho seřídil táhla, zkontroloval vůle, utáhl šrouby a tak různě.
Na internetu jsem se ale dočetl o takových věcech jako plnění diferenciálů olejem a tak. Jenomže ani v návodu, ani na internetu jsem nenašel, jestli ARTR verze má už všechny náplně a mazání, nebo jestli to musím před prvním vyjetím udělat.
Poradíte?

2

Re: Nitro Blast ARTR

Rozdelat a presvedcit se.

3

Re: Nitro Blast ARTR

Rozdelat a presvedcit se.

No to je fajn, s tím jsem částečně počítal, ale co všechno musím rozdělat a co mám uvidět? Chápu oba domečky diferenciálů, tam má bejt olej. Co zbytek? Mažou se třeba kardany? Nebo něco dalšího?

4

Re: Nitro Blast ARTR

V ceskem navodu, ktery ti jiste prodejce k modelu dal by melo byt popsano co a cim a kde se maze, jaky olej obsahuji tlumice atd. Pokud tomu tak neni obrat se na prodejce. V podstate u nekterych modelu je v diferencialech jen vazelina v jinych je silikonovy olej do diferencialu. Mazou se i hrusky diferaku. Vse ostatni zustava suche. Pokud a jsme u toho neni v navodu uvedeno jinak.

5

Re: Nitro Blast ARTR

V ceskem navodu, ktery ti jiste prodejce k modelu dal by melo byt popsano co a cim a kde se maze, jaky olej obsahuji tlumice atd. Pokud tomu tak neni obrat se na prodejce. V podstate u nekterych modelu je v diferencialech jen vazelina v jinych je silikonovy olej do diferencialu. Mazou se i hrusky diferaku. Vse ostatni zustava suche. Pokud a jsme u toho neni v navodu uvedeno jinak.

Cesky navod sel hned z kraje do kose, protoze byl naprosto mizernej. Anglicky original mi bohate staci. Cetl jsem ho od zacatku do konce a o tukovych naplnich neni nikde ani slovo. Vlastne ne, to bych kecal. Je tam veta v sekci "Po kazde jizde" - zkontrolujte vsechny pohyblive casti, mozna budou chtit namazat. Nikdy nemazte hlavni ozubene kolo.

S prodejcem to bude na dlouhe lokte, je to koupene pres internet, takze bych tam bud musel e-mailovat nebo volat a to bychom se asi hned tak nedomluvili.
Jednodussi bude zajit do nejakeho modelarskeho obchodu v miste a tam se pobavit s nekym, kdo se tim zabyva.

Presto diky za pomoc.

6

Re: Nitro Blast ARTR

V tom pripade ti nezbyva nez to opravdu rozdelat podivat se kde je co a cim promazano a tak to mazat i pozdeji.

Do diferencialu dovnitr pokud jsou planetove (muzou byt teoreticky i kulickove) lze nalit husty silikonovy olej, pokud diferencial dobre tesni, na hrusky vazelinu, do kulickovych lozisek specialni olej na loziska, nekdy je i prevodovka napechovana vazelinou jine stroje ji maji sucho jen se "zlehka prosplichne" teflonovym pripravkem.

Rozeber to a uvidis.

7

Re: Nitro Blast ARTR

Jednodussi bude zajit do nejakeho modelarskeho obchodu v miste a tam se pobavit s nekym, kdo se tim zabyva.

Presto diky za pomoc.

Pokud to nemáš daleko do Úval (Praha - východ), tak se můžeš stavit u mne v obchodě a podíváme se na to.
Většinou je od výrobce v diferenciálech pouze vazelína, kterou je třeba vymýt a dát tam silikonové oleje. Dále je nutno zajistit šroubové spoje a zpravidla vyměnit i oleje v tlumičích. Dále pak nastavit táhla, zkontrolovat, aby to brzdilo a nebyly příliš velké výchylky na servu. Zaběhnout a nastavit motor a pak už jezdit.  big_smile

8

Re: Nitro Blast ARTR

Pokud to nemáš daleko do Úval (Praha - východ), tak se můžeš stavit u mne v obchodě a podíváme se na to.
Většinou je od výrobce v diferenciálech pouze vazelína, kterou je třeba vymýt a dát tam silikonové oleje. Dále je nutno zajistit šroubové spoje a zpravidla vyměnit i oleje v tlumičích. Dále pak nastavit táhla, zkontrolovat, aby to brzdilo a nebyly příliš velké výchylky na servu. Zaběhnout a nastavit motor a pak už jezdit.  big_smile

Prahu mám lehce z ruky. Stavím se v Ostravě na Mírové ulici do jakési prodejny, kterou mi známý nedávno doporučil.
Táhla a serva mám doufám už seřízená, v tom tak neplavu, protože mám i nějaká letadla a nedělám to poprvé. Na řízení není co zkazit. Plyn/brzda mám seřízené tak, že v neutrální pozici je karbec na volnoběžnou polohu a brzda lehoučce brzdí. Na plný plyn je karbec naplno otevřený a na plné brzdy jdou kola protočit jenom velkou silou (vlastní vahou se to autu nepovede).
Záběh motoru snad taky zvládnu, už jsem to několikrát dělal u letadel.
Čím mám zajistit šroubky? Modrý Loctite? A musí to být? Po jízdě to budu zase rozdělávat, abych to zkontroloval, ne?

9

Re: Nitro Blast ARTR

Pokud to nemáš daleko do Úval (Praha - východ), tak se můžeš stavit u mne v obchodě a podíváme se na to.
Většinou je od výrobce v diferenciálech pouze vazelína, kterou je třeba vymýt a dát tam silikonové oleje. Dále je nutno zajistit šroubové spoje a zpravidla vyměnit i oleje v tlumičích. Dále pak nastavit táhla, zkontrolovat, aby to brzdilo a nebyly příliš velké výchylky na servu. Zaběhnout a nastavit motor a pak už jezdit.  big_smile

Prahu mám lehce z ruky. Stavím se v Ostravě na Mírové ulici do jakési prodejny, kterou mi známý nedávno doporučil.
Táhla a serva mám doufám už seřízená, v tom tak neplavu, protože mám i nějaká letadla a nedělám to poprvé. Na řízení není co zkazit. Plyn/brzda mám seřízené tak, že v neutrální pozici je karbec na volnoběžnou polohu a brzda lehoučce brzdí. Na plný plyn je karbec naplno otevřený a na plné brzdy jdou kola protočit jenom velkou silou (vlastní vahou se to autu nepovede).
Záběh motoru snad taky zvládnu, už jsem to několikrát dělal u letadel.
Čím mám zajistit šroubky? Modrý Loctite? A musí to být? Po jízdě to budu zase rozdělávat, abych to zkontroloval, ne?

Modrý Loctite je OK, lze počkat, až zjistíš co se povoluje a pak to zajistit, ale někdy může být i pozdě. Obecně se zajišťují šroubové spoje kov - kov.

10

Re: Nitro Blast ARTR

Pokud to nemáš daleko do Úval (Praha - východ), tak se můžeš stavit u mne v obchodě a podíváme se na to.
Většinou je od výrobce v diferenciálech pouze vazelína, kterou je třeba vymýt a dát tam silikonové oleje. Dále je nutno zajistit šroubové spoje a zpravidla vyměnit i oleje v tlumičích. Dále pak nastavit táhla, zkontrolovat, aby to brzdilo a nebyly příliš velké výchylky na servu. Zaběhnout a nastavit motor a pak už jezdit.  big_smile

Prahu mám lehce z ruky. Stavím se v Ostravě na Mírové ulici do jakési prodejny, kterou mi známý nedávno doporučil.

Doporucil bych ti spise v Senove Tomase Rajduse - kdyz mi napises do SZ tak ti poslu kontakt.