1

Téma: MR-03

Nove mini-z, co si o nem myslite? Mel jste nekdo moznost si ho zkusit?
Chtel bych predevsim srovnani se starymi mini-z, nebo jestli to zas je jen stare mini-z v ''novem kabatku''
http://www.kyosho.com/eng/products/rc/detail.html?product_id=105671

2

Re: MR-03

V prodeji bude až 44 týden ,takže je ještě čas.  :evil:

3

Re: MR-03

Myslím že to nebude žádný zázrak. Jediné co se mi jeví zajímavě je řešení přední nápravy, otázkou bude jestli to bude fungovat tak jak v odkazu demonstrují. Zkušenosti říkají že čím menší model, tím hůř fungují složitá řešení. wink
Jinak si myslím že staré nectnosti jako problémy s potenciometrem, nebo značná zranitelnost elektroniky zůstanou. Berte to tak, že to je spíš hračka než model. big_smile

4

Re: MR-03

Ve vývojovém oddělení KYOSHO asi nikdo z ČR nepracuje  smile , takže podle obrázků zvládne poznat rozdíly v jízdních vlastnostech asi jen britský iluzionista Derren Brown smile

Musíme si počkat, dle střízlivého odhadu, na prosinec, a pak se dá něco rozumného odpovědět.

Hezký zbytek dne přeji. MiKy; http://mkmiky.wz.cz

5

Re: MR-03

Tak už mám konečně MR-03 na stole a budu testovat.Tak uvidíme,ale na první poježdění se jeví lépe než mr-02.

6

Re: MR-03

To pipka!
Tak co, jak to zatim vypadá s tim MR - 03 ?

7

Re: MR-03

Chová se klidněji a hlavně není prodleva mezi brzdou a zpátečkou.Až budou tuningy je potřeba odzkoušet odpružení atd .Zkoušel jsem ho pouze v základu a přeprogramovat elektroniku.

8

Re: MR-03

Takže mi taky jedno "brnklo" o nos. Zatím jsem poznal značný rozdíl v ceně, a to cca o 36%. Pokud si myslíte, že i o těch 36% má model lepší jízdní vlastnosti, tak to jste na omylu.
Porovnám-li základy, tak řízení se poznatelně zpřesnilo. Tělo podvozku se zúžilo, tedy se změnil klopný moment.
Pro tým je dobré vlastnit i PC program pro nastavení elektroniky. Dá se s ním docela dobře "kouzlit" a eliminovat některé naše zlozvyky v řízení nebo naopak přizpůsobit chování plynu, neutrálu a brzdy našim požadavkům. Ale to už "uměla" i 2,4 GHz MR-02.
Pozor při nákupu tuningu. Vše z MR-02 pasovat nebude. I "háčka" se zdají být jiné. Nezkoušel jsem, ale na pohled se tak jeví. Takže než koupíte, raději vyzkoušejte. Uvědomte si, že přepracované je celé tělo podvozku a jediné co se zdá být s MR-02 stejné je zadní nápravnice s integrovaným motorovým ložem.

Hezký zbytek dne přeji. MiKy; http://mkmiky.wz.cz

9

Re: MR-03

Takže mi taky jedno "brnklo" o nos. Zatím jsem poznal značný rozdíl v ceně, a to cca o 36%. Pokud si myslíte, že i o těch 36% má model lepší jízdní vlastnosti, tak to jste na omylu.
Porovnám-li základy, tak řízení se poznatelně zpřesnilo. Tělo podvozku se zúžilo, tedy se změnil klopný moment.
Pro tým je dobré vlastnit i PC program pro nastavení elektroniky. Dá se s ním docela dobře "kouzlit" a eliminovat některé naše zlozvyky v řízení nebo naopak přizpůsobit chování plynu, neutrálu a brzdy našim požadavkům. Ale to už "uměla" i 2,4 GHz MR-02.
Pozor při nákupu tuningu. Vše z MR-02 pasovat nebude. I "háčka" se zdají být jiné. Nezkoušel jsem, ale na pohled se tak jeví. Takže než koupíte, raději vyzkoušejte. Uvědomte si, že přepracované je celé tělo podvozku a jediné co se zdá být s MR-02 stejné je zadní nápravnice s integrovaným motorovým ložem.

Sice jsem to v ruce neměl, ale vcelku potvrzuješ to co jsem tu nadnesl...
Ty háčka jsou opravdu jiná, koukal jsem na to někde na netu a mají zcela jiný systém montáže na straně těla podvozku.
Holt je třeba z lidí povytáhnout zase nějaký prašule, jelikož klasiká MR02 už byla nejspíš moc okoukaná a prodej stagnoval.... wink

10

Re: MR-03

...Dá se s ním docela dobře "kouzlit" a eliminovat některé naše zlozvyky v řízení nebo naopak přizpůsobit chování plynu, neutrálu a brzdy našim požadavkům. Ale to už "uměla" i 2,4 GHz MR-02...

Prosím, jak se dá přizpůsobit chování plynu, neutrálu a brzdy na 2,4GHz u MR-02? Já uvažuji o MR03 právě a jen z tohoto důvodu.

11

Re: MR-03

Je na to ten samý program jak na MR-03. Prostě je to univerzální program na všechny typy se systémem ASF. Koupíš ho na CD se speciálním propojovacím kabelem. Popis programu byl v časopise RC Cars. Dá se měnit GAIN ("síla serva"), SPEED (rychlost odezvy "serva"), PNCH (strmost odezvy "serva"), D. BAND (pásmo necitlivosti "serva"), DUMP (režim "klidové" polohy "serva"), D. FREQ (frekvence řízení motoru), NEUTRAL (poloha neutrálu plynu), V. IMTERTIA (dojezd po uvolnění páky plynu (setrvačnost modelu)).
Zatím jsem využil nastavení posledních třech jmenovaných možností.

Hezký zbytek dne přeji. MiKy; http://mkmiky.wz.cz

12

Re: MR-03

Pro MR 03 je nový soft kde se dá nastavit prodleva plyna ,brzda ,zpátečka

13

Re: MR-03

Re "pipka" - chování MR-03:
Po osazení a otestování se mi zdá, že moje kousky MR-02 a MR-03 jsou na brzdu a zpátečku při přechodu z plynu stejně "citlivé".
U MR-03 mi stále lehce vrčí "servo" řízení, a to v jakékoliv poloze. Horší je, že rychlý přechod z nízkých otáček do maxima vyvolá ostrý, nekontrolovatelný kmit řízení.
Takže podvozek jde na stojan a u motoru se provede záběh. Uvidí se, zda to bylo jiskřením vyvolaným "syrovými" uhlíky.

Hezký zbytek dne přeji. MiKy; http://mkmiky.wz.cz

14

Re: MR-03

Re : Miky .V klubu se to někomu také stalo.Stačilo resetovat vysilač ,auto a potom znovu zpárovat.A bylo po problému.Přechod plyn brzda se nastavuje přes soft. pro MR-03 jevolně stažiterlný na Kyosho,de. 
Mám dvě MR-03 a jedna je klidná na předek ta druhá trochu povrkává

15

Re: MR-03

Na MR 03 při přidání plynu mě docela dost kmitá řízení, zkusil jsem i vyresetovat vysílač je to pořád stejné. Nevíte v čem by mohl být problém?

16

Re: MR-03

Na MR 03 při přidání plynu mě docela dost kmitá řízení, zkusil jsem i vyresetovat vysílač je to pořád stejné. Nevíte v čem by mohl být problém?

S jakým to máš motorem? Má ho pořádně odrušenej?

17

Re: MR-03

Mám tam Atomic Standard. Tady je video, ne moje:
http://www.youtube.com/watch?v=HSDRxFavCS0&feature=related

18

Re: MR-03

Mám tam Atomic Standard. Tady je video, ne moje:
http://www.youtube.com/watch?v=HSDRxFavCS0&feature=related

Co odrušení?

19

Re: MR-03

Když ten motor dám do jiného auta tak to nedělá. Myslíš že by mohlo být citlivější na rušení?

20

Re: MR-03

Když ten motor dám do jiného auta tak to nedělá. Myslíš že by mohlo být citlivější na rušení?


Pochopitelně může. Zkus to jinak, ruší Ti to v tomhle autě s jiným třeba slabším motorem? Zkusil jsi jiný kus toho motoru? Nemáš vypálenej komutátor? Co kontakty baterek, není něco zaoxidovaný? Co kontakty na desce elektroniky tam kde šroubuješ drátky od motoru?
Při záběru motoru dojde k vyššímu odběru a pokud by tam někde byly přechodový odpory může nastat pokles npájecího napětí a ten se může projevit rušením, výpadky....   
Ten problém může vznikat i souhrou nějakých nepříznivých kombinací...
Může ale být i jen v té elektronice...

21

Re: MR-03

Tak to dělá jen s měřícími čipy Robitronic, když ho odpojím tak je ok. Vypadá že to ruší jak ho mám blízko antény.

22

Re: MR-03

To může být, záleží jak mají šikmáči v čipu odrušený napájení procesoru. Mám případně k dispozici klony čipů Robitronic a zatím s nima nikdo problémy ohledně rušení neměl tak mohu případně půjčit na odzkoušení.
Nebo zkus změnit umístění čipu v autě.  wink

23

Re: MR-03

To jsem psal před rokem:

... Horší je, že rychlý přechod z nízkých otáček do maxima vyvolá ostrý, nekontrolovatelný kmit řízení....


Bylo to způsobeno vysílačem. Po výměně vysílače bylo vše OK. Zajímavé bylo to, že vysílač s MR-02 spolupracoval bez jakéhokoliv problému, ale s MR-03 si nerozuměl.

Zkus natočit video, kde by bylo vidět umístění Tvého čipu a pak jeho napájení, a to oba póly. Možná, že příčina Tvého problému by mohla být v nevhodném vyřešení napájení čipu. Osobně nevěřím, že ruší čip. Ale vše je v elektronice možné.

Hezký zbytek dne přeji. MiKy; http://mkmiky.wz.cz

24

Re: MR-03

Mám tú istú skúsenosť. Naviac vysielač, pri ktorom MR03 kmitlo riadenie pri pridaní plynu, som nalogoval na innú MR03 a tam to šlo absulútne bez problémov a tak isto fungoval bez problémov s MR02. Stačila výmena vysielača a bolo po probléme, no v čom vlastne bol problém som neskúmal a myslím, že pri vysielačoch Perfex KT-18 to snáď ani nemá význam. Ale jeden pokus ešte urobiť môžeš. Vysielače Perfex sú veľmi háklivé na napätí napájaných batérií. Je robený pre 4 x 1,5 voltové batérie. Zo začiatku som dával do vysielačov nabíjacie batérie NiMh kde je iba 4 x 1,2 voltu. Niektorý vysielač sa pri tak nízkom napätí nesprával korektne a sám sa prepínal do tréningového režimu, alebo robil sám od seba aj iné kusy. Keď som do vysielačov začal dávať nabíjacie alkalické batérie GRANDCELL, ktoré sú 1,5 voltové, všetky problémy prestali. Podotýkam, že to nieje pravidlom u všetkých vysielačov. Niektoré fungujú aj pri nižšom napätí NiMh batérií.
Takže vlož nové, plne nabité batérie do vysielača aj do auta, reštartuj vysielač a potom ho znovu naloguj. Môže to pomôcť.

25

Re: MR-03

Vyzkoušel jsem to, ale dělá to pořád. Mám na autě hliníkový držák motoru, dělá to jenom s ním a s motorem Atomic Standard se všemi třemi kusy co mám, jak dám motor do plastového držáku motoru tak je to ok. A když jsem zkusil dát XSPEAD, Atomic Stock R do hliníkového držáku tak to taky nekmitalo. Asi se to ruší přes ten hliník!