1

Téma: savage X4.1 seřízení karburátoru

Ahoj,mám problém koupil jsem savíka a je to můj první spalovák předtím jsem měl esavage.Mohli by jste mi prosím poradit se seštelováním karburátoru v podstatě od začátku??něco jsem četl ale všude je to vysvětlené jinak.Potřeboval bych to popsat v podstatě pro blbý:) tzn. jakou jehlu kam utáhnout a kam jí povolovat atd..četl jsem že se začíná tím že se jehla na řízení otáček má uplně zatočit dovnitř a po nastartování motoru se má vytáčet dokud se nezastaví kola a malá nastavit tak aby tvořila mezeru 1mm aby nechcípl motor a pak už se na ní nesahá nebo jo??prostě to nechápu jsem s toho jelen..Děkuji za pomoc

2

Re: savage X4.1 seřízení karburátoru

Je to pro Revo , ale je to pořád stejné .................

Naladění Motoru



Výkon motoru záleží na bohatosti směsi paliva. Otáčením jehel karburátoru ve směru hodinových ručiček (zašroubovávání) ochudíte směs a otáčením proti směru hodinových ručiček (vyšroubovávání) směs obohatíte. Ochuzování směsi zvedne výkon motoru až k jeho konstrukčním limitům. Nikdy motor neprovozujte na příliš chudou směs (malý průtok paliva). Nikdy neochuzujte směs pokud motor zhasíná a nebo se úplně zastaví. Ochuzování směsi za bezpečné hranice bude mít za důsledek zhoršení výkonu a téměř jistě zničí motor. Příznaky příliš moc chudé směsi můžou být tyto:
•    Zhasínání nebo náhlá ztráta výkonu během akcelerování.
•    Přehřívání (teplota nad 270° F u svíčky).
•    Z výfuku vystupuje jen slabý a nebo žádná modrý kouř.

Pokud se projeví jedna z těchto podmínek, okamžitě zastavte a obohaťte hlavní jehlu povolením o 1 otáčky. Motor bude při tomto nastavení pravděpodobně nepatrně obohacený a můžete znovu naladit výkon. Pokaždé když budete ladit motor, začněte s obohacenou směsí a utahujte k ideálnímu nastavení. Nikdy nezkoušejte ladit od chudé směsi k bohaté. Z výfuku by neustále měl vystupovat proud modrého kouře.

Než začnete ladit, měl by být motor zahřátý na jeho provozní teplotu a měl by běžet na trošku bohatší směs. Veškerá nastavení, která uděláte, musí být provedena na motoru ohřátém na provozní teplotu. Jak poznáte že motor běží na bohatou směs?
•    Lenivá akcelerace doprovázená modrým kouřem z výfuku.
•    Revo nechce zařadit na druhý rychlostní stupeň.
•    Z výfuku prská nespálené palivo.
•    Ochuzení směsi utažením hlavní jehly zvýší výkon.

Nastavení hlavní jehly karburátoru
Na ohřátém motoru s bohatší směsí postupně ochuzujte směs hlavní jehlou jejím utahováním po 1/16 otáčky. Po každém změně nastavení hlavní jehly se několikrát projeďte velkou rychlostí aby se motor pročistil a aby jste poznali rozdíl v nastavení. Motor TRX2.5R je velmi výkonný. Nezapomeňte plyn přidávat plynule ať předejdete jízdě po zadních kolech nebo ztrátě kontroly nad modelem. Postupně pokračujte v nastavování až do chvíle kdy se změny přestanou projevovat zvýšením výkonu. Pokud nastane jedena z následujících věcí, nastavená směs je již příliš chudá a mino bezpečné nastavení:
1.    Výkon motoru se již dále nezvyšuje.
2.    Motor začíná při vysokých otáčkách zhasínat (Nebezpečné!).
3.    Při akceleraci motor náhle ztrácí výkon (Nebezpečné).
4.    Motor se začíná přehřívat. Příznaky přehřívání jsou:
o    Pára nebo kouř vychází z motoru, ne z výfuku
o    Akcelerování není plynulá a je pomalá.
o    Při ubrání plynu motor střílí nebo klape (detonace).
o    Kolísavý volnoběh.

Obohaťte směs na optimální nastavení povolením hlavní jehly alespoň o 1/8 otáčky proti směru hodinových ručiček a znovu otestujte. Toto nastavení prodlouží motoru život.

- -  Servis RC modelů :     Fotky    Videa    Blog    Zvuk    Tel:  608 249 147  - -

3

Re: savage X4.1 seřízení karburátoru

Doladění Motoru


Nastavení jehly volnoběhu.
Volnoběžnou jehlu nastavujte až když máte správně nastavenou hlavní jehlu. Nastavení bohatosti směsi při volnoběhu se dělá pomocí tzv: testu uskřípnutí.
1.    jakmile motor zahřejete na provozní teplotu, několikrát se projeďte aby byl motor ve vysokých otáčkách aby jste se přesvědčili, že je hlavní jehla nastavená správně.
2.    na modelu skřípněte palivovou hadici vedoucí do karburátoru (použijte chcípatko). Motor by měl běžet tak 2-3 vteřiny, otáčky vzrostou a pak motor zhasne.
3.    Pokud motor běží déle jak 3 vteřiny, pak ochučte směs volnoběžnou jehlou otočením o 1/16 otáčky, udělejte opět několik jízd s vysokými otáčkami motoru a znovu otestujte.
4.    Pokud motor zhasne okamžitě bez navýšení otáček, obohaťte směs volnoběžnou jehlou otočením o 1/8 otáčky, udělejte opět několik jízd s vysokými otáčkami motoru a znovu otestujte.

Jakmile je jehla volnoběhu nastavená správně, odezva motoru na páčku plynu bude velmi rychlá, možná bude až těžké při akceleraci nejezdit po zadních kolech.


Nastavení Volnoběhu
Jakmile máte nastavenou hlavní a přechodovou jehlu, zredukujte otáčky volnoběhu na minimální ale nekolísající otáčky. Pamatujte, že toto nastavení volnoběhu můžete udělat až když je motor zahřátý na provozní teplotu.
1.    Otočte trim plynu na vysílači tak, že se zatáhnou brzdy (zapamatujte si původní pozici trimu). Toto zaručí, že ovládání plynu neovlivňuje nastavení šroubu volnoběhu.
2.    Otáčky volnoběhu snižte pootočením šroubu volnoběhu proti směru hodinových ručiček a nebo je zvyšte pootočením po směru hodinových ručiček. Volnoběh můžete nastavit tak nízký, jak jen to jde, dokud se motor udržuje na stabilních otáčkách.
3.    Vraťte trim ovládání plynu do jeho původní polohy.


Doladění karburátoru
Jakmile při záběhu naladíte karburátor, nejsou pak už zpravidla potřeba žádné další změny nastavení. Zapamatujte si však, jaký byl tlak, teplota a vlhkost vzduchu při finálním ladění motoru. Aktuální podmínky počasí najdete ve zpravodajství v TV nebo na webu. Tyto informace pak budou považovány za podmínky základního nastavení.

Při změnách počasí můžete potřebovat upravit nastavení karburátoru tak, aby jste tak kompenzovali změny teploty a tlaku vzduchu (hustota vzduchu). Obecně platí, že pokud je chladnější počasí než při základním nastavení nebo je tlak vzduchu je vyšší, budete potřebovat obohatit směs. Naopak ochudit směs bude potřeba tehdy, když bude počasí teplejší než při základním nastavení (nebo nižším tlaku vzduchu).

Naposledy upravil: Lukidol (05. 07. 2013 17:58:50)

- -  Servis RC modelů :     Fotky    Videa    Blog    Zvuk    Tel:  608 249 147  - -

4

Re: savage X4.1 seřízení karburátoru

děkuju snad to podle tohohle návodu zvládnu

5

Re: savage X4.1 seřízení karburátoru

pokud to dobře chápu před nastartováním mám zarovnat hlavní trysku s okrajem pak to nakopnout a nechat to zahřát a pak začít snižovat bohatost směsi?

6

Re: savage X4.1 seřízení karburátoru

No u Savíka to  první nastavení může být jinak , zkus utahnout hlavní jehlu na doraz a následně ji povol o 4 otáčky. Zkus nastartovat ......... a pak ladit.
Víš která jehla je která ?

Odkud jsi  ?

- -  Servis RC modelů :     Fotky    Videa    Blog    Zvuk    Tel:  608 249 147  - -

7

Re: savage X4.1 seřízení karburátoru

do hlavní jehly musí vést palivo takže to je ta u které je hadička která vede z nádrže myslím..jsem z Jílového u Prahy..jo a moc díky za rady snad to dám do kupy.