26

Re: Losi Desert Buggy XL

Ahoj,

taky jsem podlehl tomuto autu Losi DBXL a nedopadlo to jinak, než že jsem si ho koupil. Auto je skvělé a jsem taky rád, že jsem našel aspoň někoho kdo ho vlastní u nás v ČR, ať už kvůli informacím nebo pro společné objenáváni dílů atd. Co mám dále na srdci po přečtení předchozích příspěvků:
     Filtr jsem měl taky nasazený z výroby na špatné hadičce, což vedlo k zanesení karburátoru, ale před tím se mě stala ještě druhá nepříjemná věc a tou bylo, že přepadová hadička paliva na které byl chybně nasazený filtr, se zcvrkla a propuštěla při jízdě z nádrže nemalé množství paliva ven. Řešil jsem to výměnou hadic za hadice s větším průměrem, abych se vyvaroval vytékání paliva z nádrže. S tímto zrejmě nesouhlasil dodavatel, který se pokusil vyměnit zpět hadice za jiné, což vedlo opět k problému vytékání paliva. O to horší bylo dnes moje zjištění, že se mu při tom podařilo zlomit hrdlo vedoucí z karburátoru do nádrže. Vyřešil to slepením, což vyddželo cca 5 minut po nastartovaní auta a benzin opět vesele tekl ven a auto přestalo jet. Monentálě čekám na vyjádření.
     Dále to byl ne zcela fungující příjímač na modelu, který se s vysílačem spároval pouze podle nálady, tzn. když jsem ho poprvé spustil, vše ok, když jsem ho vypl a zapl, již se nespojil. Musel jsem počkat cca 5 min. a zase všechno fungovalo. Příjímač mě byl bez problému vyměněn dodavatelem.
     Co se týče toho zdechání auta, tak mám uplně stejný problém, zkoušel jsem nastavovat jehlu nízkých otáček, ale nemělo to valného výsledku, tak jsem se vratil zpět k továrnímu nastavení. Volnoběh mám nastavený taky dost vysoko, ale stejně motor do otáček nejde moc plynule, spíš ho musím držet v otáčkách, aby nelapal po dechu.
     Také bych chtěl poukázat na nepříliš kvalitně zpracované gumy, které se trhají v místech kolem montážních kroužků. Při ceně 4 a pul tisice!!! za sadu, je to opravdu problém. Naštestí se dá vyřešit komplet kolama od konkurence za nejakych 1800 za vsechna 4 kola i s diskama.

Tolik k problémům a taky něco k samotné zábavě smile

     Auto je, vyrobené opravdu kvalitně, zažilo už pár hodně nepříjemných karambolů, ale oprava si vždy vyžádala maximálně výměnu kovových čepů závěsů kol, které jsou navrženy tak, aby se při nárazu zlomily, nikoli ohly a nepoškodily věci kolem. Zřejmě nejhorší nehodu zažilo v rukou mojí přítelkyně, která v plné rychlosti vrazila čelně do zdi. Pro auto jsem se rozešel s pocitem, že jsem přišel o 26 000 korun a přítelkyni, ovšem byl jsem velice mile překvapený, když auto mělo pouze na 7x zlomený narazník za cca 1200, takže jestli věříte přísloví, že auto a holka se nepůjčuje, tak mějte na paměti, že auto se holce NIKDY nepůjčuje.
   Dále taky přemýšlím o výfuku a musím uznat, že cena 5 000 se me zda byt taky hodne přemrštěná. Věc další, kterou bych asi řešil, je zástavba silnějšího motoru, konkretně asi něco od Zenoah. A taky bych se chtěl zeptat, jestli někdo nemá nahodou zkušenosti se osazením neoriginální odsředivé spojky.

Losi DBXL

27

Re: Losi Desert Buggy XL

Tyhle motory jsou velmi choulostivé na množství nasávaného vzduchu. Máš naolejovaný vzduchový filtr ?
Jestli ano , pořádně ho vyper v jarové vodě , nech uschnout a zkus auto s tímto filtrem.

Jinak je smutné ža na takové káře je tolik závad. hmm

- -  Servis RC modelů :     Fotky    Videa    Blog    Zvuk    Tel:  608 249 147  - -

28

Re: Losi Desert Buggy XL

Jasně, filtr peru po každém ježdění, takže tam bych problém neviděl. Dělá to spíš tak, že motor zdechne po zastavení auta nebo když jede na volnoběh a já chci přidat plyn, začne jako by lapat po dechu a buď zdechne nebo se rozjede.  K tomu by měla právě sloužit jehla nizkých otáček, nicméně to spíš vypadá, že na to nemá vubec vliv sad podle návodu by měla právě nastavovat to, aby šel motor plynule do otáček. Co se týká těch závad, tak ano, je to smutné u auta za takové peníze. Každopádně díky za odpověď. Až na to přijdu, napíšu to sem. smile

Losi DBXL

29

Re: Losi Desert Buggy XL

Já bych zkusil přitáhnout jehlu vysokých otáček to vypadá, že ti tam teče moc benzínu, při přidání plynu a také se to dusí, když ubereš plyn. Ta směs je moc benzínová. Jehlu nízkých otáček nastav, tak aby ti auto netočilo kolama ve vzduchu. Samozřejmě po zahřátí. Ze začátku to kolama točí. Ověřit jestli nevzniká podtlak v nádrži. Očistit svíčku smile

Naposledy upravil: Koficek (27. 02. 2015 18:41:56)

Model: Hormann TK09  Rc souprava: Hitec Lynx 4s firmware 1.04 + Proton 4

http://kofic.rajce.idnes.cz        http://www.youtube.com/user/k0f1k

30

Re: Losi Desert Buggy XL

Nemyslel jsem že máš špinavý filtr , ale jde o ten olej.

- -  Servis RC modelů :     Fotky    Videa    Blog    Zvuk    Tel:  608 249 147  - -

31

Re: Losi Desert Buggy XL

Koficek napsal:

Já bych zkusil přitáhnout jehlu vysokých otáček to vypadá, že ti tam teče moc benzínu, při přidání plynu a také se to dusí, když ubereš plyn. Ta směs je moc benzínová. Jehlu nízkých otáček nastav, tak aby ti auto netočilo kolama ve vzduchu. Samozřejmě po zahřátí. Ze začátku to kolama točí. Ověřit jestli nevzniká podtlak v nádrži. Očistit svíčku smile

Zkusim to jeste poladit, je mozne ze kdyz ochudim smes, pojede to normalne wink jinak podtlak v nadrzi me napadl taky, ale ve vicku je na to udelana dirka, takze to bude asi cajk. diky smile

Losi DBXL

32

Re: Losi Desert Buggy XL

Mně to na volnoběh makalo v pohodě, ale právě při přidání plynu se to dusilo nebo zdechlo a toto bylo zapříčiněno tím přeolejovaným filtrem. Jinak s vytrháváním gum poblém nemám, alespoň jsem si zatím ničeho nevšimnul. Další tebou popisované problémy zatím taky nepozoruju, ale je fakt, že mám teď tak málo času, že auto moc nejezdí.

Někde na netu, jsem ještě našel video, kde majitel ukazuje, jak měl prasklé a uhnuté těsnění mezi karburátorem a motorem, tmrkni, jestli nejseš taky jedním ze "šťastlivců" s tímto problémem.

No a k tomu výkonu a motoru. Samotný výkon motoru mi vyhovuje, s autem to cvičí fakt pěkně, jen krouťák od spodu otáček při jízdě na trávě by to chtělo větší, a to řeší právě ten výfuk (myslím si to a spoléhám na to). Na hlíně mám výkonu zatím dost (auto hrabe a točí se na fleku kolem dokola, když dám plnej knedlík a kola do rejdu).

Držím palce, ať se ti to povede všechno vyladit a Losina dělá jen a jen radost.

Losi Desert Buggy XL 1/5 4WD
Nitro 1/8 HPI Savage X SS K4,6
Nitro 1/10 OFNA Hyper GPX4

33

Re: Losi Desert Buggy XL

zdravim  jakej davate olej do diferaku ?

34

Re: Losi Desert Buggy XL

Zdravím Vás.

Když jsem si ji pořídil, tak jsem nečekal, že mi bude zabýrat tolik volného času. Né jezděním ale rozebíráním a čistěním. Jak je všechno velké a těžké tak ten čas plyne nějak rychleji než s elektrikou.
Motor má vcelku slušnou sílu (z pohledu seznámení se s prvním benzínem), auto zvládá bezproblému i prudké stoupání. Jen trochu zaostává v té vyšší trávě jak už tu bylo psáno.
Velké skoky nic moc, uvidíme jestli trochu pomůže nějaké zadní křídlo nebo přidání balastu dozadu.
Auto velmi rádo metá hvezdice, zatím se nic neurvalo, jen dostávají zabrat ty eloxované držáky ramen (zatím teda jen ten přední) po každém jezdění je ho nutné srovnat no a ty černé čudly v něm ty za chvíli odejdou.
Taky dost na zadek dostává ozubené kolo trčící z podlahy ven. Kryt už mám hotový.

Zápory:

  • Šrouby - slušně reznou, hodně jich bylo dorváno na krev i se zhulenými šestihrany, pár jsem jich musel odřezat.
    Problémy se rzí mají i osy ramem, kulové čepy, na nich moc velká povrchová vrstva není. Taky jednu poloosu jsem měl rezavou hned po vybalení z krabice, byla jak liška.

  • Utěsnění elektroniky není moc dobré, po jízdě v písku byla plná prachu a blata. Zalepil jsem všechny otvory tavným lepidlem a je klid.

  • Otvory v držácích serv jsou tak těsné, že jsem skoro urval u jednoho dráty. Vyřešilo to vyfrézování drážky kudy prochází kabely.

  • Serva - dle mě předražené šmejdy, jedno drhne mezi zuby měl jsem ho 2x rozebrané, to velké kolo je nevzhledný odlitek, pilníkem a brusnou pastou jsem se mu snažil pomoct, ale marně, půjde asi za chvíli do věčných lovišť.

  • Kola - taky po pár jízdách praskají a trhají se, zatím to řeší sek. lepidlo, zkusím bočnice napatlat PlastiDipem, třeba to pomože, no nebo to bude k ničemu. Za tu cenu už nové kupovat nebudu.
    Taky mě nakrklo, že nejsou zaměnitelné s gumami a koly od HPI, prostě se skombinovat nedají, nepasuje to :-(

  • Vzduchové filtry - no největší mínus, dost jsem na to doplatil (i díky své blbosti, ale jak je to pořekadlo, chybami se člo...)
    Ty co jsou u auta jsou moc řídké, samo, že byl vnitřní špatně naolejovaný, auto zdechalo.
    S těmito http://www.astramodel.cz/cz/katalog/los … 34049.html to není o moc lepší. Materiál úplně jiný, jiné rozměry (k lepšímu), ale tam je situace opačná vnější vložky jsou tak husté že jimi vůbec neprojde vzduch (na volnoběh to běží, pak se motor jen dusí). Vnitřní, co jiného než špatně naolejované, ale vypadají, že alespoň ty budou OK.

Co se stalo, vyrazil jsem k Honeywellu na písek, dal jsem raději nové filtry bo jsem předpokládal, že se bude víc prášit, a nic. Motor neběžel, ani v různých kombinacích filtrů. Nasadil jsem tedy origo a vesele jezdil. Pak jsem prolítl větší kaluží, kterou jsem pod horizontem neviděl (no spíš podle toho šplouchnutí to byl menší rybníček) no a teď ta blbost kterou jsem proved, vesele jsem drandil dál. Až po chvíli mi došlo, že bych to měl asi zkontrolovat. No jo, řídké molitánky to nevydržely, motůrek spapal větší množství písečku :-)
Doma jsem koukal výfukem a dírou svíčky, válec byl pěkně podratý jak struhadlo. Co už, motor jsem pořádně vypláchnul zatím to jezdí, uvidíme jak dlouho bude, až přestane, příjde na řadu opravná sada.

Abych nebyl jen u těch negativ, je s tím hlavně sranda a dělá to pořádný kravál jak auto a ne jen bzz bzz jak elektrika :-)
Teď doladit nějaké detaily, ochrany hřídelů, zatěsnění předku, teď je to jak rypadlo, které nabýrá bordel, kdo to má furt čistit.
Vymyslet kola na asfalt (využití gum z motokár a nějak je zmenšit a nalepit běhoun na disky), koupil jsem od HPI Tarmac Bustery a ty dle mě moc dobré nejsou, tedy v kombinaci s tímhle autem. Po chvíli se začnou přehřívat a je vymalováno. Dal jsem zadní široké a dopředu ty úzké. S nimi je šíře auta přez kola vpředu i vzadu stejná. Široké do předu nejdou teď už nevím so tam drhne. Ty přední mají ale špatné vložky jen molitan, né jako ty zadní tuhou gumu nebo co to je, zkusím objednat, uvidíme. Navíc u těch předních je guma neskutečně šišatá - u obou. Jestli to ta tuhá vložka zlepší nevim.

Co s týče olejů jak do tlumičů i diferáků, zatím nechávám tak, jak je.

35

Re: Losi Desert Buggy XL

Tak to jsi na tom podobně jako já, mě už se zadřel úplně big_smile takže teď řeším, jaký motor osadit. A nemyslím si, že je to tím, že jsi projel kaluží. Já jsem to pozoroval, uplně stejně jako ty. Když jsem sundal výfuk a podíval se dovnitř, tak jsem zezačátku viděl malou rýhu, která se postupně zvětšovala, až se úplně vydřela jedna strana válce. Podotýkám, že s autem byly problémy od začátku (viz. výše) no a s tím co jsi dopsal ty, nemůžu samozřejmě jinak než souhlasit. Nemáte někdo nějaký tip na kvalitní motor, který by se dal zastavět do dbxl.?

Losi DBXL

36

Re: Losi Desert Buggy XL

Nejlepší tohle: http://www.castlecreations.com/products … motor.html wink

Naposledy upravil: Dovi (12. 04. 2015 22:38:10)

1:8 LRP S8 TXe                      1:8 Losi 8ight 2.0Te                     1:10 Duratrax Evader DT

37

Re: Losi Desert Buggy XL

Jednou jsem na na Baje zadřel motor.  Byly tam rýhy jako prase.  Vždy jsem ten filtr jen sprejoval nějaký sprejem co jsem doma měl od nitra.  Vyměnil kit a koupil od Motulu olej na filtr a je to paráda celý vnitřní filtr v tom vymacháte a prach se tam nemá šanci dostat. když na to sahnete tak je to jak tisíc pavučin. Od té do ý mam klid+ kombinace toho pre filtru

HPI Trophy 4,6, HPI Baja 5T

38

Re: Losi Desert Buggy XL

Já jsem k ní koupil ty origo filtry, jak jsem měnil píst s válcem, ale ony prostě fakt nefungujou.:D motor chytne a jak se chci rozjet tak zdechne. Když to vyměním za starý co tam byl, všechno je ok.. když se naolejuje ten nový, ani nechytne, fakt uz zacinam byt zoufalý co mě s tím autem ještě čeká. Nemůžu pochopit jak se takové amaterské chyby můžou stávat takovému výrobci. Jenom pro přehled, napíšu závady které se mě staly, protože si je chci taky spočítat big_smile

- vadný příjmač
- smrsknuté hadice z nádržě, takže palivo vytéká
- palivový filtr nasazený na špatné hadičce od výrobce
- vyreklamovaná nádrž, nová nádrž se mě vrátila opět z filtrem na špatné hadičce
- zadřený motor takže nový válec s pístem (3500kč)
- auto od začátku chcípalo, teď po servisu je vše ok, ale je to podle mě jenom otázka času kdy to začne znova
- nefunkční originál vzduchové filtry (490kč 8ks)
- všechny manžety poloos potrhané, ale to se dalo čekat
- roztrhlá pneu u montažního kroužku ( 2500kč !!! 2ks)
- vypadnutý čep u poloosy
-nefunkční přepínač ovládání reversu na vysílači
-neutěsněný prostor elektroniky proti vodě a blátu

Jenom tak pro představu.. auto mám necelého půl roku a to je čas včetně vyřízování reklamací a oprav. Jezdit chodívám většinou jednou týdně..

Naposledy upravil: Filipes (02. 05. 2015 21:58:21)

Losi DBXL

39

Re: Losi Desert Buggy XL

Jestli tě to trošku uklidní, tak pokud s autem jezdíš, tak nějaké ty závady vždy budou a je jedno jaký je výrobce, pohon, typ  či velikost. Uznávám, že těch základní poruch jsi měl víc, ale to vychytáš. Ono naturál za cca. 25.000,-Kč nový je prakticky vždy základ, který potřebuje nějaký ten tuning.

Slabý výkon motoru doháním riskatní jízdou.
Byl SAVAGE X 4,6 BIG BLOCK, BAJA FG 2WD,  je HORMANN TK09,  AXIAL WRAITH v tuningu a hračky buggy reely blue tanga, vrtulník WL Toys 911
http://jantar60.rajce.idnes.cz/

40

Re: Losi Desert Buggy XL

Tak já jsem koupi bral jako pořízení polotovaru, který si budu muset přizpůsobit k obrazu svému :-)
Ono by to ani nebyla taková zábava, kdyby člověk jen jezdil, nebo jo? :-D
Třeba brzdy, po prvních asi 10ti minutách byly brzdové "destičky" pomalu na vyhození. Následovalo přebroušení a srovnání kotoučů (jak jsou vystříhnuty z plechu tak jsou hlavně ty hrany ostré a kraje křivé) a zvětšení dírek u "destiček"
aby mohly vratné pružinky chodit po delší dráze a hle nic se neobušuje a brzdí to krásně. Akorát se stejně zase ten celý plastový domek kroutí :-(

To Filipes: Nemůžeš brát, že je to od "takového nebo makového" výrobce, stejně to dávají do kupy číňani, sedí u toho na bobku a málo na to vidí v temné hale. Je proto normální, že něco zmastí :-)
Ty filtry, to je zase šetření, nahradili jeden molitan druhým levnějším, už jsme to rozebírali s Cab23, to, že to nefunguje už asi nikoho nezajímá. Mě aspoň fachčí ty vnitřní.
Jakto, že 3,5tis za válec s pístem? Opravná sada je za 1400,-
Koukal jsem v sobotu do válce, no zase tam dost rýh přibylo, na druhém místě je to zase pěkně vyleštěné, jsem zvědav, jak dlouho ještě vydrží. Pak bude asi kyt 26ky.

Jinak v brzké době přijdou na řadu úpravy zadních těhlic moc mi nevydrží, kovové unibaly do spojovaček, do řízení, ty vůle jsou hrozné, na blbnutí je to sice jedno, ale jezdil jsem po asfaltu a ty kola se moc vyvrací, fur jsem kontroloval, jestli něco neupadlo.

Naposledy upravil: Mája (04. 05. 2015 16:06:34)

41

Re: Losi Desert Buggy XL

Ahoj všem
A si mě malinko přeskočilo a koupil jsem si Losi Desert Buggy XL 1/5 4WD
A auto je pěkné což o to ale akorád ječí a sotva se hýbe olej  vpořádku benzín vpořádku vzduchový filtr namazaný ale neche jet Nenám s auty skušenosti dělal jsem jen letadla a lodě a tak prosím pokud někdo ví o radu.A pokud někdo kdo toto vlastní vi zda se nechají sehnat gumy na tuto buggy lacinější neboť co stojí orginál to je hrozné DĚKUJI.

42

Re: Losi Desert Buggy XL

Bude nejspíš špatně nastavený karburátor smile

Model: Hormann TK09  Rc souprava: Hitec Lynx 4s firmware 1.04 + Proton 4

http://kofic.rajce.idnes.cz        http://www.youtube.com/user/k0f1k

43

Re: Losi Desert Buggy XL

Ahoj
Tak sem si stou buggynou trochu hrál a za týden  sem ji jen nastartoval auto se už ani nepohne a jak přidám plný plyn tak začnou padat otáčky až chcípne.
Máte někdo zkušenosti s touto buggynou.Je to Losi Desert Buggy XL 1:5 4WD RTR.
Sem z toho docela zklamán auto za 30 000kč a nefunguje.
Prosímpokud někdo víte nebo máte zkušenosti stouto buggy poraďte....Děkuji

44

Re: Losi Desert Buggy XL

Těžko radit na dálku. neutral Napiš odkud jseš a třeba bydlí někdo poblíž, kdo ti pomůže. Jinak se neboj, auto pojede dost dobře, jenom to chce poladit a někoho, kdo ti  ukáže co a jak. Není to složité. Jen pro upřesnění já jsem z okr. Písek.  Kdybys bydlel poblíž tak se ozvi a já ti rád pomohu. smile

Slabý výkon motoru doháním riskatní jízdou.
Byl SAVAGE X 4,6 BIG BLOCK, BAJA FG 2WD,  je HORMANN TK09,  AXIAL WRAITH v tuningu a hračky buggy reely blue tanga, vrtulník WL Toys 911
http://jantar60.rajce.idnes.cz/

45

Re: Losi Desert Buggy XL

Autem to asi nebude  ....... přeci jen je to modelařina. Tyhle základy máš načtený ?    http://www.rcauta.net/forum/topic24813- … motor.html

- -  Servis RC modelů :     Fotky    Videa    Blog    Zvuk    Tel:  608 249 147  - -

46

Re: Losi Desert Buggy XL

AhojkY
Já jsem až od Hradce Králové to je dost z ruky
Snažím se ladit ten motor podle návodu ale nějak to nefunguje v knížce je potočit poze o 1/4  -  1/6 a to nereaguje
na volnoběch to jde dobře chytá na zatáhnutí alejak přidám hodně plynu tak se to začne dusit a chcípne mě to připadá jak málo paliva ale nejsem odborník neboť jak přidávám pumpičkou palivo tak se to točí dobře skusím si stím ještě pohrát a uvidím pokud to nepůjde jedině se obrátit na servis je to ještě v záruce.Jinak díky za rady.

47

Re: Losi Desert Buggy XL

Pánove měl bych ještě dotaz na ty co vlastní Losi Desert Buggy XL 1:5 4WD jak vedou hadičky z nádrže ke karburátoru? Mě vede žlutá průhledná s filtrem dolů pod karburátor a černá neprúhledná nahoru k pumpičce je to tak správně??Je to tak nastavené výrobcem ale koukal jsem na nějaké videa tam to je obráceně tak pokud někdo víte poraďte děkuji

48

Re: Losi Desert Buggy XL

Ahoj. Standartně bývá černá s filtrem dole pod karburátorem a průhledná nahoru k pumpičce.

Slabý výkon motoru doháním riskatní jízdou.
Byl SAVAGE X 4,6 BIG BLOCK, BAJA FG 2WD,  je HORMANN TK09,  AXIAL WRAITH v tuningu a hračky buggy reely blue tanga, vrtulník WL Toys 911
http://jantar60.rajce.idnes.cz/

49

Re: Losi Desert Buggy XL

Tak dík za radu mám to teda přesně obráceně a to je od výrobce a za ty peníze co to auto stálo tak proč to kontrolovat.
A ty gumy to je taky docela drahé.

50

Re: Losi Desert Buggy XL

Hadička co saje ze dna nádrže musí jít zespodu karburátoru a ta druhá hadička je přepad. Ta jde zeshora karburátoru hned vedle "cucáku" benzínu.

Model: Hormann TK09  Rc souprava: Hitec Lynx 4s firmware 1.04 + Proton 4

http://kofic.rajce.idnes.cz        http://www.youtube.com/user/k0f1k