1

Téma: HPI E-Savage

Tak jsem se dozvěděl, že už je v prodeji v ČR E-savage.....uvažuji, že bych si ho opatřil, ale váhám.....stejný prodejce má totiž v nabídce i E-zillu a abych řekl pravdu nevím jaký je mezi nima rozdíl, finačně vyjdou téměř stejně........... má někdo více informací?

2

Re: HPI E-Savage

Tak jsem se dozvěděl, že už je v prodeji v ČR E-savage.....uvažuji, že bych si ho opatřil, ale váhám.....stejný prodejce má totiž v nabídce i E-zillu a abych řekl pravdu nevím jaký je mezi nima rozdíl, finačně vyjdou téměř stejně........... má někdo více informací?


este jerozdil v baterkach(E-savage 3300,E-zilla 2000) a v karoserii(E-savage=stribrna,E-zilla=oranzova)

3

Re: HPI E-Savage

E-Zilla má baterky 3300mAh. A E-Savage se dělá s více kastlema

4

Re: HPI E-Savage

RIGIRIGI
posílal jsem Ti SZ, tak číhni

Savage FLUX HP tuning - Futaba 4PL  / Multiplex Funcopter v2         byl E-Savage
naše RC kalkulačka        Foto   Video       www.rc-models.cz/

5

Re: HPI E-Savage

E-Zilla má baterky 3300mAh. A E-Savage se dělá s více kastlema


ja mam E-zillu a je tam 2000 nicd a taky vim ze 3300mAh je u E-savage

6

Re: HPI E-Savage

Jo, jenže jsi ji kupoval určitě někdy dříve, a to tam ještě 2000 baterie dávali
V současné době by solidní prodejce měl nabízet pouze s 3300 baterkama.
No a když ne, tak ať si ji nechá, prodejců je dost, třeba mu vysedí mladý, anebo ať dá adekvátní slevu z ceny - pro nás poučené, že lol

a ty rozdíly tam opravdu žádné nejsou, krom těch kastlí a toho, že nyní je to holt E-zilla v HPI kabátě.

Savage FLUX HP tuning - Futaba 4PL  / Multiplex Funcopter v2         byl E-Savage
naše RC kalkulačka        Foto   Video       www.rc-models.cz/

7

Re: HPI E-Savage

Souhlas, E-Zilla je v prodeji nyní pouze s 3300mAh baterkama  8)  pokud ne tak je to nějakej ležák kterej se bude těžko prodávat za původní cenu tongue

8

Re: HPI E-Savage

až na baterky je to prostě to samý, jen hpi koupilo výrobce hot bodies

9

Re: HPI E-Savage

Takže pánové včera jsem si ho konečně koupil ...... E-Savage a je to opravdu původní e-zilla akorát s jinou kastlí......k dispozici jsou už všechny 3 druhy (brouk, pick up, čtyřkolka s jezdcem) ....já si koupil pick up.
Baterky byly opravdu 3300 mAh, dnes jsem ho již lehce testnul a jsem natšenej, opravdu super kára...... lol

10

Re: HPI E-Savage

rigirigi: Proboha chlape snad naDšenej ne? Jinak Ti přeju hodně spokojených km... :-)

11

Re: HPI E-Savage

Chci se ještě zeptat, jak je to s tlumičema a pružinama.....zdá se mi totiž, že mám u toho svého e-savage strašně měké pružiny a to hlavně na přední nápravě......když zatlačím na předek, tak pružiny i tlumiče zustanou stlačené a téměř se nevrátí a spodek auta je tak cca 2 cm od země......je to tak normální? Nebo by se tlumiče měly vracet úplně do nejvysunutější polohy?

12

Re: HPI E-Savage

U tohoto modelu je to normální, stačí přidat pár podložek, či si koupit tvrdší pružiny  wink

13

Re: HPI E-Savage

Chci se ještě zeptat, jak je to s tlumičema a pružinama.....zdá se mi totiž, že mám u toho svého e-savage strašně měké pružiny a to hlavně na přední nápravě......když zatlačím na předek, tak pružiny i tlumiče zustanou stlačené a téměř se nevrátí a spodek auta je tak cca 2 cm od země......je to tak normální? Nebo by se tlumiče měly vracet úplně do nejvysunutější polohy?

Tlumiče by Ti měly vyjet cca do dvou třetin odspoda. Ať auto zmáčkneš dolů, nebo naopak nadzvedneš. Zatím se s tím ale neukvapuj. Protože jestli to dělá na přední nápravě, tak to tolik nevadí. Auto má tendenci se zvednout jakmile zabere. Prostě to nejdřív vyzkoušej. Prohlížel jsem si E-Savage a je to pravda. Přední pružení je takový tuhý.

14

Re: HPI E-Savage

Jo jo
já na to též přišel, když jsem pro zajímavost měřil světlou výšku ke skidplate
měřena světlá výška od stolu - kola na hraně stolu velmi jemně položeno
(s akupaky)-----předek 5,8cm-----zadek 5,1cm

Savage FLUX HP tuning - Futaba 4PL  / Multiplex Funcopter v2         byl E-Savage
naše RC kalkulačka        Foto   Video       www.rc-models.cz/

15

Re: HPI E-Savage

Může mi ještě někdo říct, jak dlouhá je cca brzdná dráha tohoto modelu z plné rychlosti? Zdá se mi, že mi ta brzda nějak málo brzdí......z plné rychlosti do uplného zastavení na suchém asfaltu cca 2,5 m. Je to tak normální? Dá se to nějak upravit atd. Taky by mě zajímalo, jakým způsobem ta brzda vůbec funguje, nikde sem o tom nicmoc nedočetl......

16

Re: HPI E-Savage

Odkud jsi? ozvi se mi na ICQ (28286255) kdybys byl prazak, muzem se projet smile mam ho ale s buggy kastli.

este jsem nezkousel rovnou jizdu a pak brzdeni, vzdycky do toho zatacim a smykuju (obcas kutalim) co se pruzin tyce, tak na prvni sahnuti rikaj vsichni ze jsou strasne mekky, ale ono jak auto poskakuje tak se vratej zpatky nahoru a po par testech (zatim jsem vybil ta 8paru baterii takze zadnej ohen)  jsem spokojenej, po dopadu nikam neodskakuje. Prijde mi ze dat tam dve podlozky tak ti bude trdlovat, ale jestli jezdis po hlavne po rovine tak bych tam ty podlozky dopredu strcil.

17

Re: HPI E-Savage

Může mi ještě někdo říct, jak dlouhá je cca brzdná dráha tohoto modelu z plné rychlosti? Zdá se mi, že mi ta brzda nějak málo brzdí......z plné rychlosti do uplného zastavení na suchém asfaltu cca 2,5 m. Je to tak normální? Dá se to nějak upravit atd. Taky by mě zajímalo, jakým způsobem ta brzda vůbec funguje, nikde sem o tom nicmoc nedočetl......


doufam ze nejezdis plnym plnynem na rovince a pak das brzdu(pokud chces odrovnat ozubena kola a diferencialy tak jak je libo)

jinak ta brzda staci ja vetsinou brzdim stylem pustit plyn jemne zatacet(!!!jemne!!!)a pak az zatocit,hold je to auto vykone

18

Re: HPI E-Savage

Možná se mýlím, ale tím, že z plné rychlosti zabrzdí podle mne nemůže převodům ani difer. nijak uškodit. Při brždění přeci nenastane okamžitý zpětný chod, nýbrž pouze prudké zpomalení.
Pokud tedy zde funguje elektrobrzda tak jak ji znám - elektromotor je tzv. cize buzen z reglu malým proudem a jeho (motoru) přebytečná mechanická energie je přeměněna na elektrickou, která poté putuje zpět do regulátoru a  zde se mění na teplo, pokud tedy zde není využita rekuperace, což asi ne ?.
Myslím si tedy, že jediné co se takto bude "ničit" je, že se bude přehřívat regulátor - takže určitě není vhodné jezdit stylem plnej- brzda
Jinak co se týče brzdné vzdálenosti, my jsme to sice neměřili, ale myslím, že to bylo přibližně to samé, když jsme ji prubovali.
Pokud se pletu tak mě opravte.
P.S. a obecně platí, že čím vyšší rychlost, tím větší účinek el. brzdy

Savage FLUX HP tuning - Futaba 4PL  / Multiplex Funcopter v2         byl E-Savage
naše RC kalkulačka        Foto   Video       www.rc-models.cz/

19

Re: HPI E-Savage

Možná se mýlím, ale tím, že z plné rychlosti zabrzdí podle mne nemůže převodům ani difer. nijak uškodit. Při brždění přeci nenastane okamžitý zpětný chod, nýbrž pouze prudké zpomalení.
Pokud tedy zde funguje elektrobrzda tak jak ji znám - elektromotor je tzv. cize buzen z reglu malým proudem a jeho (motoru) přebytečná mechanická energie je přeměněna na elektrickou, která poté putuje zpět do regulátoru a  zde se mění na teplo, pokud tedy zde není využita rekuperace, což asi ne ?.
Myslím si tedy, že jediné co se takto bude "ničit" je, že se bude přehřívat regulátor - takže určitě není vhodné jezdit stylem plnej- brzda
Jinak co se týče brzdné vzdálenosti, my jsme to sice neměřili, ale myslím, že to bylo přibližně to samé, když jsme ji prubovali.
Pokud se pletu tak mě opravte.
P.S. a obecně platí, že čím vyšší rychlost, tím větší účinek el. brzdy


  ano přesně tak to funguje u většiny elektrickejch aut

20

Re: HPI E-Savage

SASimu
ta rekuperace-neboli využití přebytkové energie např na dobíjení bat,  lol místo aby nám regl vytápěl kastli, do který beztak táhne ze všech stran lol  asi v tomto oboru ne, že?

Savage FLUX HP tuning - Futaba 4PL  / Multiplex Funcopter v2         byl E-Savage
naše RC kalkulačka        Foto   Video       www.rc-models.cz/

21

Re: HPI E-Savage

Takže shrnutí pro RIGIHO
Brzdu v klidu používej i z plné rychlosti.
Jen pozor - nevím jak u jiných reglátorů, ale u "našeho" pokud :
1. jedu vpřed
2. použiji brzdu
3. uvolním do nulové polohy a ihned znovu do brzdy, tak už jde okamžitě zpětný chod, aniž auto zastaví (jako při jízdě vzad a poté vpřed) - tam bych, pokud je špatně seřízená spojka a auto má ještě rychlost, se o převody teprve začal obávat

Savage FLUX HP tuning - Futaba 4PL  / Multiplex Funcopter v2         byl E-Savage
naše RC kalkulačka        Foto   Video       www.rc-models.cz/

22

Re: HPI E-Savage

SASimu
ta rekuperace-neboli využití přebytkové energie např na dobíjení bat,  lol místo aby nám regl vytápěl kastli, do který beztak táhne ze všech stran lol  asi v tomto oboru ne, že?


  takovej regl, bys asi nezaplatil

23

Re: HPI E-Savage

Pánové, děkuji za vyčerpávající objasnění této problematiky........ smile
Hlavní důvod proč mi přišla ta brzdná dráha dlouhá bylo to, že jsem před tím měl Final monstera, který dokázal vyvinout taky slušnou rychlost a brzdná dráha byla o poznání kračí cca tak 1 - 1,5 m.

24

Re: HPI E-Savage

Final taky asi bude o dost lehčí ne? Kolik váží s bat, jen tak pro zajímavost.

Savage FLUX HP tuning - Futaba 4PL  / Multiplex Funcopter v2         byl E-Savage
naše RC kalkulačka        Foto   Video       www.rc-models.cz/

25

Re: HPI E-Savage

Nesmíte také zapomenout, že je to značně zaávislé na převodu. Čím těžší, tím to hůř brzdí. A Final má převod 19:61, což je celkem lehký, takže brzdí docela dobře.