1

Téma: záběh nového el. motoru

Dobrý den předem se omlouvám jestli už to tady někdo řešil ,ale nikde jsem to nedohledal .Jde mi o to jakým způsobem zaběhnout nový elektromotor.Mám takovou zkušenost že jsem si koupil novej motor a při treninku jsem ho šetřil v domění že se pomalou jízdou uhlíky dobře usadí na komulator ,ale při druhé rozjíždce se komulator totálně obalil filmem a musel jsem ztáhnout kotvu na sostruhu a bohužel i potom kotva odešla .Proto se chci zeptat jak zacházet s novým motorem .Díky Martin

2

Re: záběh nového el. motoru

Nevim jestli je to zpravne,ale tak to delam ja:
1.vezmu motorek a pripojim ho na jeden clanek
   necham motorek protocit se dokud se neusadi

tak porad dokola s tim ze pokazde pridam jeden clanek

3

Re: záběh nového el. motoru

Uz si nevzpomenu kde, ale cetl jsem o zabehu motoru v destilovane vode,
asi na 2/3 napeti, po 10-ti minutach menit smer otaceni a tak to opakovat asi hodinu. Potom motor vyndat, asi 3 minuty nechat bezet, aby se co nejvic vody dostalo ven, nechat vyschnout asi den nebo dva a pak namazat loziska/futra ridkym olejem.
Voda ma prubezne vyplachovat prach z kartacu ven a tim predejit jejich obrusovani tim, ze by se vytvorila mezi komutatorem a uhlikem vrstva brusne pasty z prachu a zbytku mastnoty.

4

Re: záběh nového el. motoru

Po pravde nevim jak se to ma delat, ale ja sem nic takovyho nedelal. Jen pri zapnuti auta chvilku popojizdim v klidu a pak teprve na plnej plyn

5

Re: záběh nového el. motoru

tak ja novy elektromotory (jen plechovky) zabihal na jeden clanek a nechal jsem bezet cca pul hodiny takhle na pomalu, mezitim mazal i loziska. Jde o to, jen at si sednou uhliky, pac kdyz bys valil hned naplno, nemaji tak velkou stycnou plochu a opalil bys je i komutator.