Téma: Měření konektorů a jejich hodnoty
Jelikož ve mě delší dobu vrtal červík pochybností rozhodl jsem se udělat měření konektorů které používám na propojení regulátoru a akupacků. Měřil jsem klasické 4mm goldy které všichni známe a traxxas konektory.
Měřil jsem tak že přes spoj vytvořený z příslušné dvojce konektorů jsem pouštěl proud 10A a měřil úbytky napětí přímo v místech kde jsou kabely v konektorech připájené a vyšlo mi toto: spoj G4 sameček/samička vykazoval úbytek 7mV. Spoj z TRX konektorů měl 2.5mV úbytek.
Jednoduchým výpočtem zjistíme že: spoj z G4 konektorů má odpor 0.7mOhm, kdežto traxxas konektor má odpor 0.25mOhm... v praxi to znamená, že připojení packu s TRX konektorem má méně než poloviční odpor než klasika G4. Pokud bych bral přímo napěťové úbytky tak při proudu 40A by na G4 konektoru byl úbytek 28mV, kdežto na TRX konektoru jen 10mV. Tyto čísla je ještě třeba samozřejmě vynásobit počtem spojů v autě. Dále podotýkám že všechny konektory testu zůčasněné byly minimálně půl roku používané a tudíž opotřebené.... u nových by možná vyšly lehce nižší hodnoty, ale to není podstatné... Výsledky jasně ukazují, že G4 nejsou žádná výhra. Podotýkám, že jsem testoval několik párů konektorů a výsledky byly vždy téměř stejné. Mám objednané z liquidu konektory castle creations 5.5mm... tak jsem zvědav jaké výsledky vykážou..... mají šanci ještě předčít TRX konektory.
Revo, GT3B, Ofna Picco .26MAX Savox HV Brushless servo, 2s LiPo RX, Full RPM Revo je prostě nej
Savage FLUX XL Brushless