1

Téma: Dráhy pro 1/18

Zajímalo by mne a jistě i další příznivce malých potvůrek, jaké dráhy postavené vyloženě pro toto měřítko jezdíme a případně kde. Odkazy a informace jistě pomohou při vymýšlení dalších tratí a třeba inspirují i někoho dalšího k uspořádání podobných závodů, nebo jen k pohodovému poježdění. wink
Parametry naší dráhy jsou: Plocha 5,6m x 15m, šířka tracku maximálně 1,4m v nejužším místě kolem 1 metru (na rovince 1,3m - délka rovinky cca 14m). Celková délka cca 50m. Nelepší časy okolo 10s na kolo s motorem "180" Propustnost tratě cca 6 modelů (možná s větší dávkou adrenalinu i osm) Mantinely dřevěné, umožňující stavebnicovou změnu tvaru tratě. Mantinely jsou přišroubované k podlaze, čímž je zajištěno minimální zvlnění koberce)

http://www.alsracing.net/zavody/draha10.jpg

//Ankteta dle prani upravena. W

2

Re: Dráhy pro 1/18

dobře vyřešené mantinely s ohledem na auta ale kde stojí nasazovači,nebo vy se neválíte big_smile

HB D4, Ansmann X4 Pro,  Mbx 6 Eco, Losi 22

3

Re: Dráhy pro 1/18

dobře vyřešené mantinely s ohledem na auta ale kde stojí nasazovači,nebo vy se neválíte



Dva nasazovači  v rozích na snímku nahoře , jeden vlevo u zdi (občas mu přejede někdo nohu... lol ) a pak dva "dole"  v místech co na snímku nejsou. Jinak ale moc kutálení není (až na čestné vyjímky  sad  ) Většina jede regulátory se zpátečkou.
Ostatně na úzký trati je nutný jezdit i víc hlavou a snažit se vyvarovat kolizím na kterejch nakonec ztratí oba. Ono dojet třeba čtvrt kola ztrátu je pokud ten vepředu neudělá vyloženou chybu skoro nemožný. V tomhle nepomáhá ani výrazně rychlejší auto, naopak to nese další chyby a ztráty.

4

Re: Dráhy pro 1/18

dobře vyřešené mantinely s ohledem na auta ale kde stojí nasazovači,nebo vy se neválíte big_smile

Ono moc kutálení nebylo přece ani včera na Mipa - převážná většina práce nasazovačů při onroad byla po zajetí pod koberec nebo visení na trubce, to u dráhy ve Frýdlantu odpadá. Takže tam mají nasazovači celkem veget, auta se zpátečkou si vystačí vcelku sama...

5

Re: Dráhy pro 1/18

Dráha v Polné - koberec 10x12m je jako nový skoro bez vlnek (normální kacelářský zátěžový s gumou vespod - ta drží tvar) na jednom konci je přilepený na původní papírovou trubku, tím se krásně navíjí.
Mantinely - stavebnice udělaná z okapového plastového systému (pěkně tlumí při nárazu, ale auto ho nepřelítne), talíře jsou z domácích potřeb (kus za 15,-) vše na suchý zip.

jezdíme každou středu od 16 do 18 hod
zde Loc: 49°29'8.432"N, 15°43'4.67"E
Zvu kohokoliv k tréninku (z Prahy je to 1 a 1/4 hod, z Brna 3/4 hod po dálnici)
kontakty najdete na našich stránkách www.rcautoklub.cz

6

Re: Dráhy pro 1/18

uz vidim jak tam nekdo nabehne s 2lipolkama a stridakem, taky mame u nas trat na 1/18 neni moc velka a sama omezuje vykon auta ale stejne tam lidi jezdi s autem ktere ma vykon tak na venkovni desitkovou trat

7

Re: Dráhy pro 1/18

uz vidim jak tam nekdo nabehne s 2lipolkama a stridakem, taky mame u nas trat na 1/18 neni moc velka a sama omezuje vykon auta ale stejne tam lidi jezdi s autem ktere ma vykon tak na venkovni desitkovou trat

No já to po zkušenostech z našich závodů už neřeším, ať si každý osadí co chce. Stejně pojede jen tolik co dovolí trať (důležité je její provedení tak aby se nedalo přeskočit přes mantinel a sestřelit někde někoho jiného). A většinou kdo jede třeba Tekina 8100KV s lipol tak už má trošku rozum, poladí převody a omezí výkon na rádiu. Jestli je tenhle přístup dobrej nebo špatnej se ovšem ukáže asi časem. V sobotu na  našich prvních kobercovejch závodech jely čtyři AC sestavy a  6 DC  (5 třístovek + 1 180-ka). Je fakt že třeba moje třístovka v Nandě s pětičlánkem (převod 17/44) vypadala na rovince děsivě pomalá a ztrácel jsem. Pak jsem změnil převod na 20/44 a už jsem se dostal kam bylo třeba, stíhal jsem rovinku, auto bylo dost živý a přitom pořád dobře ovladatelný (v zatáčkách s AC naprosto vyrovnaný). Kluci se stříďákama vesměs teprve laborujou a hledají optimální nastavení, ale pokud nedělali chyby tak jim to jelo taky velmi dobře. Podstatnej rozdíl byl na konci jízdy v tom, že já měl motor dost teplej a oni vlažnej.
Prostě bych se vůbec nebál AC, pokud bude dráha široká maximálně 1,5-1,6m (rovinka tak 1,3m) tak je to o rukách a stříďák s lipol nikomu nepomůže. wink
Mimochodem klukům slušně jela i kombinace AC se čtyřčlánkem standartních 1400mAh baterek, což může být taky zajímavá alternativa pro malou trať.

8

Re: Dráhy pro 1/18

Dráha v Polné - koberec 10x12m je jako nový skoro bez vlnek (normální kacelářský zátěžový s gumou vespod - ta drží tvar) na jednom konci je přilepený na původní papírovou trubku, tím se krásně navíjí.
Mantinely - stavebnice udělaná z okapového plastového systému (pěkně tlumí při nárazu, ale auto ho nepřelítne), talíře jsou z domácích potřeb (kus za 15,-) vše na suchý zip.

jezdíme každou středu od 16 do 18 hod
zde Loc: 49°29'8.432"N, 15°43'4.67"E
Zvu kohokoliv k tréninku (z Prahy je to 1 a 1/4 hod, z Brna 3/4 hod po dálnici)
kontakty najdete na našich stránkách www.rcautoklub.cz

Nemáš nějakou fotku provedení mantinelů, resp. celé dráhy????