no asi bych tu udrzbu rozdelil na 2 faze. Ta jedna se tyka konkretne savika, ta druhe se tyka nitro modelu jako takovych
Co by se melo delat s jakymkoli nitro modelem?
- po skonceni jizdy s pouzitim nitra v palivu je treba motor nakonzervovat "After Run Oilem" olej po dojeti, nakonzervuje motor a ten pak nepodleha korozi
- zkontroluju aku, pokud jsou nabijeci tak si ohlidam aby byly do priste nabite aby model neujel (pokud neni v aute nainstalovany "fail safe system"
co se tyce savika tak:
- podivam se jestli nejsou ohnute poloosy naprav
- jestli nejsou ohnute tlumice
- pokud uz neni model poradne overeny a zajety zkotrluju postranni srouby, maji tendenci vypadavat pokud nejsou pojistne pojistovakem zavitu
a ted udrzba jako takova
- zhruba kazdych 10 litru paliva vytahnu motor a komplet jej rozdelam a zkontroluju jestli je vse ok ... vycistim jej v ARVE ....
- dalsi veci jsou loziska, nastesti v savikovi se do lozisek bordel dostane jen obtizne ... a ty netrpi. ale zhruba jednou za 20 litru paliva je vytahnu a zkontroluju .... pokud se nejake jevi jako znecistene a nejde hladce sundam prachovky, vycistim je a namazu olejem na loziska, doposud mi zadne lozisko neodeslo a konzervuju jej jen z prevence ...
- no a samozrejme se o model pravidelne staram aby nebyl zrovna jako koule blata ... ted v zime tohle neni zapotrebi model se sviti jako novy ....
kazdopadne, kazdemu model i motor vydrzi tak dlouho jak se o nej stara .... myslim, ze model na ktery se co se tyce udrzby nesahne i kdyby byl sebe odolnejsi nevydrzi moc dlouho.