1

Téma: Seřízení motoru HPI K4.6 HO

Máte někdo zkušenosti s tímto motorem? Nejde mi vůbec naladit.. Jsou tam dvě průchodky s různým průměrem na přívod vzduchu, nevím ktrou použít a tři "jehly" na štelování a volnoběžná. Motor mi nedrží volnoběh,  při jízdě pěkně čudí...směs je tak bohatá že motor nejde do otáček a nechce se mu řadit dvojka a trojka, a teplota je cca 130 st. Nejste někdo z okolí Liberecka, kdo má tenhle motor a umí ho naladit? Nebo popsat jakou jehlou co šteluju? Není možný že motor je ještě v záběhu? Mám vyjeto cca 2,5 litru paliva a motor má kompresy jako kráva, že rukou neotočím se setrvačníkem. Možná proto se tolik hřeje. Nevím... roll

2

Re: Seřízení motoru HPI K4.6 HO

NEjlepsi bude  kdyz vezmes manual a nastavis zakladni nastaveni. Pak to projed a uvidis jak se bude motor chovat...

3

Re: Seřízení motoru HPI K4.6 HO

To že Ti nejde setrvačník otočit rukou znamená, že motor je přechlastanej.

Jak píš ahma - vrať to do základního nastavení a začni ladit nanovo

4

Re: Seřízení motoru HPI K4.6 HO

Uchlastanej není, neotočím s ním ani "naprázdno". A když už nevím jak dál, tak se vratím do výchozího nastavení, to je jasný.

5

Re: Seřízení motoru HPI K4.6 HO

to ze s nim neotocis ruco je normalni a bud rad... dej studenejsi svicku pokud to jeste pujde a jak si ten motor zabehl, pri kolika stupnich...

6

Re: Seřízení motoru HPI K4.6 HO

Teplota při zábehu byla dobrá. Zkusím svíčku, tu jsem ještě nezkoušel.

7

Re: Seřízení motoru HPI K4.6 HO

hele jeste jeden dotazecek, ty si ten motorek koupil s uatem? predpokladam ze si ho dokupoval, ze?

8

Re: Seřízení motoru HPI K4.6 HO

Tenhle motor se s savagem neprodává, byl koupen zvlášť.

9

Re: Seřízení motoru HPI K4.6 HO

Tenhle motor se s savagem neprodává, byl koupen zvlášť.

no tak to je jasne, tento motor neni vhodny pro MT, je upraven do vysokych otacek coz sice da nakonec "vyssi HP", ale za cenu mensiho kroutaku a auto je pro neho tezke... tim se bude prehrivat a budes to muset dohnat prevodama, svickou, palivem a vyfukem... ale to nemeni nic na tom, ze motor musis seridit, nastav vse do zakladniho nastaveni a jedinou jehlou kterou toc je na privodu paliva...

10

Re: Seřízení motoru HPI K4.6 HO

Proč není vhodný pro MT?

11

Re: Seřízení motoru HPI K4.6 HO

no pokud je to tenhle http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=15204 , tak ten je jako option k savikovy, tak nevim proc by nebyl vhodny pro MT

12

Re: Seřízení motoru HPI K4.6 HO

HPI ti napise cokoliv a prodejce v cechach te v tom jeste utvrdi... uz jsem to psal, ma vytazane otacky a malej kroutak... nerikam ze do MT nejde, ale musi se k tomu auto poupravit...  tento motorek je pro profiky a bez urazky, ne pro amatery, ma pro vyladeni "vse" co jde na motorek dat ä kdyz tim se zacne kroutit a nevi se jak, je to vcudu a nevyladis to... 

jak uz jsem napsal nastav vse do zakladu a toc jen tou na privodu paliva,  a co hlavne zmenit prevody, nevim co tam mas ted, proste lehci a pak jeste vyfuk bez te silikonove spojky...

13

Re: Seřízení motoru HPI K4.6 HO

Jaký doporučíš výfuk? Mám na savíku tří rychlostní převodovku a tam jsou ty jednotlivý stupně trochu lehčí.
Jinak nejsem profík co jezdí závody,ale za amatéra se taky nepovažuji, prošlo mi rukama cca šest motorů. Takze trochu vím k čemu je jáka jehla, ale doteď jsem se nesetkal se třetí jehlou na karborátoru, kterou když nepatrně pootočím tak se to celý rozhodí.

14

Re: Seřízení motoru HPI K4.6 HO

Můžeš mi jěště poradit jakou přechodku mám použít? Jde o přechodku, která mě určuje množství vzduchu, které jde do karborátoru. Menší, větší nebo žádnou(největší průchod)?

15

Re: Seřízení motoru HPI K4.6 HO

tohle myslim ze ti pomuze...

3- jehlové karburátory
Z většiny jsou tříjehlové karburátory shodné s dvoujehlovými. Pracují stejně, ale
tříjehlové mají přidanou nastavitelnou trysku. Není to třetí jehla ale nastavitelná
tryska.
Dvoujehlový karburátor nabízí dvě úrovně nastavení poměru směsi – ve vysokých
otáčkách a v nízkých otáčkách.
Tříjehlový karburátor nabízí nevýraznou třetí možnost – je to opravdu nevýrazná
výhoda, protože to není další jehla, nastavitelná tryska. Tryska as jehlou jsou
nastaveny společně aby určily, při jaké poloze plynu bude tryska vystavena přímému
proudu procházejícího vzduchu, což způsobí zvýšení proudu paliva.
Nastavení tříjehlového karburátoru.
Je v základu stejné jako u dvoujehlového. Pokud máte
správně nastavenou spodní a horní jehlu, věnujte
nejvyšší pozornost přechodu mezi nízkými a vysokými
otáčkami. Když prská a loudá se ve středních otáčkách,
musíte nastavit třetí jehlu. K nastavení třetí jehly musíte
otočit spodní jehlu a třetí jehlu o stejný kus ve stejném
směru o 1/4 o t á č k y . Otočení obou trysek zachová
nastavení volnoběhu, ale změní středovou odezvu.
Nechte motor proběhnout na pár minut a pak, pokud je
třeba dolaďte. Provádějte postupné a malé změny
abyste si pamatovali, které nastavení způsobilo jakou
změnu ve výkonu.
Dobrá rada pro úplné začátečníky – nechte
středovou třetí jehlu na pokoji, vyžaduje to opravdu
zkušeného jezdce aby vycítil změny v nastavení. Je
riziko, nastavíte-li třetí jehlu špatně, že motor poběží
bídně. Dokud nezískáte zkušenosti je lepší volbou
dvoujehlový karburátor.

16

Re: Seřízení motoru HPI K4.6 HO

Samozrejme jezdi HO plno lidi v savikovi a zadnej problem s tim nemaj. big_smile
Tak jako v cizine jezdi plno lidi RBWS7 coz je |3,5ka taky v savikovi big_smile

17

Re: Seřízení motoru HPI K4.6 HO

Výfuk už mám objednaný. A za ten návod děkuji, Zkusím to podle něj.

18

Re: Seřízení motoru HPI K4.6 HO

Samozrejme jezdi HO plno lidi v savikovi a zadnej problem s tim nemaj. 
Tak jako v cizine jezdi plno lidi RBWS7 coz je |3,5ka taky v savikovi

k tomu nemam co dodat lol  lol  lol

19

Re: Seřízení motoru HPI K4.6 HO

Samozrejme jezdi HO plno lidi v savikovi a zadnej problem s tim nemaj. 
Tak jako v cizine jezdi plno lidi RBWS7 coz je |3,5ka taky v savikovi

k tomu nemam co dodat lol  lol  lol

Mozna by sis mel projit zahranicni vysledky kde je i psano jakej motor ti lide jeli. Pak napis ze nemas co dodat big_smile

20

Re: Seřízení motoru HPI K4.6 HO

to pajapa

[URL=http://www.ukazto.com/?img=2980512~Beznzvu1.jpg]http://www.ukazto.com/img_small/2980512~Beznzvu1.jpg[/URL]

tak mozna by si ted mohl neco dodat big_smile  big_smile  :twisted:

21

Re: Seřízení motoru HPI K4.6 HO

krasny, ale to neni o motoru ale o rukach wink

tak ja to napisu jeste jinak, motor HO ma nejake parametry ktere napsalo HPI jsou velice pritazlive a kvuli kterym si je lide kupuji... pokud tento motor das do MT, techto parametru nikdy nedosahnes, pokud neupravis auto...

zaver lol
do auta muzes dat jaky koliv motor, videl jsem v savu i 0.18 a taky jezdil... jen se musi spravne naladit a upravit auto, aby to dobre slapalo...   wink

"to pajapa
tak mozna by si ted mohl neco dodat   "


0.21 jsou dobre motory!! bez debat wink

22

Re: Seřízení motoru HPI K4.6 HO

zpatky k nastaveni motoru, ja mel motor hyper 21 - taky trijehlovej a mel sem presne ten samej problem. Jednoho dne jsem otocil asi o 1/8 mozna ani ne s treti jehlou - ta na opacne strane karburatoru a od te doby se motor zacal desne hrat. Sotva minutu po startu a jen brblani na volnobeh sem mel teplotu pres 100stupnu a stale lezla nahoru a to sem mohl hlavni jehlu vysroubovat sebevic, nepomohlo to.

Problem byl v tom, ze ta jehla mela na v sobe vyvrtane dve diry skrz, tedy byly tam celkem 4 otvory vzdy po 90stupnich. Tim jak jsem jehlou otocil sem trochu privrel jednu z tech 4 der a do karburatoru se dostala chudsi smes. Ne nadarmo psali v manualu, ze se s tou jehlou nema hybat smile Vratil sem ji do puvodniho nastaveni a bylo vse OK.

Zkus tohle proverit

23

Re: Seřízení motoru HPI K4.6 HO

Děkuji za tipy a rady...Včera jsem byl chvíli ladit a zdá se že se mi to podařilo.. Ale byl to boj..trochu jsem si hrál i s tou třetí jehlou a nakonec jsem to naladil...

děkuji všem

24

Re: Seřízení motoru HPI K4.6 HO

tohle je sice čtyř jehlovej karbec, ale tohle ti snad pomůže,
http://savage25.kvalitne.cz/
  jinak já měl tenhle motor taky jako začátečník a vyladil jsem ho, sice to trvalo, ale podařilo se

25

Re: Seřízení motoru HPI K4.6 HO

Ahoj,jak myslíš otočit ty jehli stejným směrem? Myslíš jednu povolit a druhou utáhnout???